Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Japierossi
- Forum-lid
Japierossi
30 okt 2017 09:22
nijkie schreef: ↑28 okt 2017 14:14
Japierossi schreef: ↑18 okt 2017 10:14
Hier toch mindere ervaringen met de Quasar wielen (en service van de leverancier)..... QS6 full carbon. Remvlakken stonden op sommige plekken wijd waardoor de remmen pulseerden. Heel irritant. Ook zaten de lagers vast na 2 zomers (enkel mooi weer gebruik).
Vrij vertaald schokkend remmen bedoel je toch?
Als je de band eraf haalde en een schuifmaat erbij pakte was de velg (remvlak) op een heel gedeelte wijder. (uitgezet, door? Nooit in de bergen (zelfs niet in Limburg) mee gereden). Dus, bij elke omwenteling van het wiel voelde ik het in mijn remgreep.
Klacht nooit erkend, steeds weggestuurd met een ander verhaal en wat gedraai aan de spaken. Pas na 3 jaar mocht ik tegen bijbetaling een andere velg uitzoeken. Daar heb ik dus voor bedankt. Voor mij geen QUASAR wielen meer. Mooi in de folder, niets voor mij.
-
nielsh
- Forum-lid
nielsh
30 okt 2017 09:50
Japierossi schreef: ↑30 okt 2017 09:22
nijkie schreef: ↑28 okt 2017 14:14
Japierossi schreef: ↑18 okt 2017 10:14
Hier toch mindere ervaringen met de Quasar wielen (en service van de leverancier)..... QS6 full carbon. Remvlakken stonden op sommige plekken wijd waardoor de remmen pulseerden. Heel irritant. Ook zaten de lagers vast na 2 zomers (enkel mooi weer gebruik).
Vrij vertaald schokkend remmen bedoel je toch?
Als je de band eraf haalde en een schuifmaat erbij pakte was de velg (remvlak) op een heel gedeelte wijder. (uitgezet, door? Nooit in de bergen (zelfs niet in Limburg) mee gereden). Dus, bij elke omwenteling van het wiel voelde ik het in mijn remgreep.
Klacht nooit erkend, steeds weggestuurd met een ander verhaal en wat gedraai aan de spaken. Pas na 3 jaar mocht ik tegen bijbetaling een andere velg uitzoeken. Daar heb ik dus voor bedankt. Voor mij geen QUASAR wielen meer. Mooi in de folder, niets voor mij.
Teleurstellend inderdaad. Zeker wanneer de klacht zo aantoonbaar is. Het is niet de werkwijze die ik ken van cc5311. Heb ook klachten gehad aan een frame, maar gelukkig altijd coulant en in redelijkheid opgelost. Jammer.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
wezenloze
- Forum-lid
wezenloze
30 okt 2017 11:31
Ik heb zoiets (een niet-vlak remvlak) ook gehad met een setje Quasar wielen maar dat is toen prima opgelost. En ik ben nog altijd zeer tevreden met mijn Apex Flare en de service van CC5311.
-
Japierossi
- Forum-lid
Japierossi
30 okt 2017 13:20
Ik kan alleen voor mezelf praten....
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
01 nov 2017 09:49
Die bezwaren gaf ik ook al bij Gijs aan, maar hij vertelde dat het niet meer of minder vuil aantrekt dan wanneer de rem op de gebruikelijke positie is bevestigd. Het praktische bezwaar blijft naar mijn mening wel bestaan. Mijn voorkeur gaat uit naar de schijfremmen, helaas wel ten koste van het gewicht. Onder de 7 kg zit er denk ik niet meer in.
Dat denk ik ook niet (wil je zo laag dan zul je naar een ander merk moeten).
aan de andere kant zul je er maar heel weinig van die ca. 250-300 gran merken (het frame voor direct mount is ook niet heel licht). Als het je enige fiets wordt (hoogst onwaarschijnlijk
) zou dit model met disc een optie kunnen zijn. Als je meerdere fietsen hebt zou ik een fiets met disc (werkpaard voor alle weersomstandigheden) en een lichte fiets met velgremmen nemen.
Niet mis met direct mount maar zeggen dat een rem onder het bracket evenveel vuil aantrekt is wat dubbel, qua stof is het wellicht waar maar water en blubber verzameld zich daar makkelijker en als je rem even open wil zetten / bijregelen moet je afstappen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
01 nov 2017 10:02
Een rem trek natuurlijk nooit vuil aan.
Ik heb net even mijn vuile schijfremfiets bekeken en ik kan niet zeggen dat mijn bracket veel viezer is dan het mannetje tussen de staande achtervorken. Op zich heeft hij dan wel gelijk. Ga je in de winter met een setje SKS Raceblades o.i.d. op pad dan wordt het een heel ander verhaal.
Campagnolo Ultra Dork
-
apexrider
- Forum-lid
apexrider
01 nov 2017 11:09
Als werkpaard voor alle weersomstandigheden heb ik al een eenvoudige aluminium fiets met velgremmen en aluminium wielen.
Ik heb nog even naar een Trek Domane SLR 8 Disc gekeken, maar die weegt ook al 7.6kg. De afmontage van de Apex zoals ik hem wil hebben zal vergelijkbaar zijn.
Inmiddels wel al wat zitten experimenten met een spuitschema. De kleur lijkt nu teveel zilver, metallic zilvergrijs is de bedoeling.
-
Bijlagen
-
-
nielsh
- Forum-lid
nielsh
01 nov 2017 12:36
apexrider schreef: ↑01 nov 2017 11:09
Als werkpaard voor alle weersomstandigheden heb ik al een eenvoudige aluminium fiets met velgremmen en aluminium wielen.
Ik heb nog even naar een Trek Domane SLR 8 Disc gekeken, maar die weegt ook al 7.6kg. De afmontage van de Apex zoals ik hem wil hebben zal vergelijkbaar zijn.
Inmiddels wel al wat zitten experimenten met een spuitschema. De kleur lijkt nu teveel zilver, metallic zilvergrijs is de bedoeling.
Hallo Apexrider. Een vriend van mij overweegt sterk om een Aerodyne aan te schaffen. Kun je eens uitleggen wat je bedoelt met "experimenteren met een spuitschema" ?
-
Bartmans
- Forum-lid
Bartmans
01 nov 2017 15:56
Je kan op de website van Apex bijvoorbeeld wat experimenteren. Alle kleuren zijn mogelijk. Tevens in de winkel kan je precies aangeven hoe je alles wilt. Als je dan geen Ultegra R8070 kiest is hij nog redelijk snel leverbaar ook
Apex Aerodyn R8070 (2018)
-
nielsh
- Forum-lid
nielsh
01 nov 2017 16:06
Bartmans schreef: ↑01 nov 2017 15:56
Je kan op de website van Apex bijvoorbeeld wat experimenteren. Alle kleuren zijn mogelijk. Tevens in de winkel kan je precies aangeven hoe je alles wilt. Als je dan geen Ultegra R8070 kiest is hij nog redelijk snel leverbaar ook
De mogelijkheden op de website zijn niet om uitgebreid te experimenteren. Ik zag een zestal basiskleuren en dat was het (of ik moet iets over het hoofd hebben gezien).
-
whistle
- Forum-lid
whistle
01 nov 2017 16:44
Een vriend van mij overweegt sterk om een Aerodyne aan te schaffen. Kun je eens uitleggen wat je bedoelt met "experimenteren met een spuitschema" ?
Je kunt elke kleur en elk kleurschema bedenken wat je wilt. Op
http://apexbikes.nl/apexzone/ staan een paar voorbeelden. Ik laat mij Aerodyne bv Mazda CX5 rood met zwart spuiten. Helaas heb ik voor Ultegra R8070 gekozen, wacht ik al drie maanden en is er nog geen zicht op een levertijd
-
apexrider
- Forum-lid
apexrider
01 nov 2017 16:55
Ik ben zelf met een tekenprogramma aan de slag gegaan. Een afbeelding van het kale zwarte frame heb ik van de website geplukt. Vervolgens delen van het frame ingekleurd en wat kleine details zoals de binnenzijde van de vorkpoten. Een plaatje is toch wat duidelijker dan wanneer je het in woorden moet uitleggen.