Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 jun 2017 06:23

DDX schreef: 19 jun 2017 00:35 Oplossing is idd via app kijken, daar kan je die acties wel allemaal doen.
Maar dan moet je goed bereik hebben, in de Eifel was bovenaan de klim van Gemund niet voldoende om de kaart in detail te kunnen lezen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jun 2017 07:18

Idee:

Linker knopje inhouden op kaartscherm = scroll mode activeren

Links rechts = andere twee knoppen
Knoppen zijkant = boven beneden

Heb deze suggestie doorgemaild aan Wahoo.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 19 jun 2017 14:29

batterij is in alle geval goedgekeurd hier 13 bijna 14 aangestaan tijdens een rit van 260km (10u30 bewogentijd https://www.strava.com/activities/1041358836 )
en nog 25% over (gee navigatie en geen connectie met de telefoon)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 19 jun 2017 22:56

Oppbogga schreef: 15 jun 2017 09:38 Eerder is al geschreven dat je reeds bestaande gpx-bestanden waar geen TBT informatie in staat wel hiervoor geschikt kunt maken door middel van het programma "JAVAWA RTWtool".
Even Duck Duck-en.
Natuurlijk kan het ook in RWGPS maar dan moet je de route eerst "Tracen".
Ik heb vanavond JAVAWA voor het eerst gedownload.
Ik heb op Strava een route gevonden die ik eens wil narijden. Ik heb de route gedownload als GPX.
Vervolgens heb ik het bestand geladen in JAVAWA.
Vervolgens kies ik onder tracks: Uitvoeren als: waypoints en bewerking: op richtingspunten.
Vervolgens sla ik het bestand op.
Is dit de correcte werkwijze? Ik zie dat er niet op elke splitsing een waypoint werd toegevoegd.
Bovendien, als ik het bestand eens open in RWGPS, staan enkel de waypoint op de kaart en niet de route zelf. Klopt dit?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 jun 2017 10:26

Welk programma van JaVaWa heb je nu in gebruik?
Is dat de RTW tool?
Zo ja dan gpx-bestand laden en "Uitvoeren naar" "Koersbestand.
Het klopt dat deze methode minder aanwijzingen geeft dan RWGPS.
Die laatse geeft wel heel veel (niet nuttige) aanwijzingen.
...

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 20 jun 2017 10:43

Oppbogga schreef: 20 jun 2017 10:26 Welk programma van JaVaWa heb je nu in gebruik?
Is dat de RTW tool?
Zo ja dan gpx-bestand laden en "Uitvoeren naar" "Koersbestand.
Het klopt dat deze methode minder aanwijzingen geeft dan RWGPS.
Die laatse geeft wel heel veel (niet nuttige) aanwijzingen.
Toppie, bedankt!
Ik selecteerde de verkeerde optie bij uitvoeren naar.

Verder zou ik routes die ik vind willen aanpassen: bvb de start van bij mij thuis instellen.
Klopt het dat dit enkel lukt met de betaalde versie van RWGPS?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 jun 2017 11:54

Kom nog even terug op mijn opmerking hierboven.
Heb net zelf even de route gevolgd als beschreven en zie in RWGPS geen aanwijzingen meekomen??
Morgen weet ik meer... hou nog even een slag om de arm.

Startpunt aanpassen kun je volgens mij in elke versie (kan het niet zelf testen aangezien ik een betaalde versie heb) maar je kunt het proberen door het oude startpunt met clicking en dragging naar de nieuwe lokatie te slepen.
Onder HELP zie een diverse instructievideo's staan waar ze de werkwijze uitleggen.
...

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 20 jun 2017 13:07

Ik ben niet zeker, maar kan je in die RTW tool geen hoek instellen vanaf welke richtingaanwijzingen worden gegenereerd? flauwe bochten vs scherp afslagen...

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 20 jun 2017 16:03

Yep.
Vorsprung durch Pedantik

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 21 jun 2017 16:21

Sinds vaderdag mn eerste gps device op mn fiets ; de bolt !
Heb zondag meteen maar een eerste rit gemaakt, Alles helemaal top echter kreeg ik tijdens het fietsen geen live segments te zien.

Moet ik alle segmenten op een route nu eerst een sterretje geven om ze te activeren op de bolt?
Het zou wel fijn zijn als er altijd een signaaltje kwam bij een naderend segment.
Heb ik een instelling verkeerd? (zit wel op premium)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2017 16:23

GPS gebruiken in mijn eigen regio, ik doe het niet vaak. Maar vandaag wel, omdat ik wilde zien hoe de Bolt omgaat kruisingen, lussen en dubbele stukken. Dus met Gpsies een rondje getekend waarin dit allemaal voorkwam, meerdere keren zelfs.

Mijn bevindingen zijn positief. De Bolt tekent het kruimelspoor zo'n 2 km vooruit. Dat betekent dat er een verschil zit in een situatie waarbij je binnen 2km weer op hetzelfde punt komt en een situatie waarbij dat niet zo is.

In de eerstgenoemde situatie tekent de Bolt het kruimelspoor gewoon zoals het altijd gaat. Kom je dan op een kruising kun je echter toch vrij simpel zien hoe je moet rijden omdat de richting van het kruimelspoor wordt aangegeven.

Dat ziet er dan ongeveer zo uit

Afbeelding

Rijd je echter een lus/kruising waarbij je langer dan 2 KM weer op hetzelfde punt ziet het er anders uit. Ik heb twee foto's gemaakt, beide van dezelfde plek, 1e doorkomst en 2e doorkomst. Het kruimelspoor wordt slechts één kant op getekend. Toch zie al tijdens de 1e doorkomst de route die je moet volgen als je er nogmaals langskomt, dit is de dikke grijze lijn.

1e doorkomst

Afbeelding

2e doorkomst

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 jun 2017 16:32

Vraagt wel om volgend testje :
Als je nu linksaf gegaan was dan had hij de route opgepakt vanaf dat punt.
Besluit je dan om om te keren en toch de route rechts te nemen dan ga je die route waarschijnlijk niet meer oppikken.
Misschien met hulp van stop route en start route wel weer. (al kan dat weer lastig worden op stuk waar je meerdere keren langskomt)

Plaats reactie