Tour 2018
-
- Forum-lid
Balen voor Tom maar dit hoort nu eenmaal bij het wielrennen. Tom zal hier nog meer motivatie uithalen verwacht ik. 20 seconden straf voor een niet Fransman is typisch Frans.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Jury is gewoon van de UCI en daar zit waarschijnlijk maar één fransman in.El Pistolero schreef: ↑12 jul 2018 20:07 Balen voor Tom maar dit hoort nu eenmaal bij het wielrennen. Tom zal hier nog meer motivatie uithalen verwacht ik. 20 seconden straf voor een niet Fransman is typisch Frans.
Altijd als eerste met het ei beginnen
-
- Forum-lid HC
De straf is terecht, maar behoorlijk triest te noemen. Hoeveel plakkende bidonnetjes of knechten tussen de wagens kom je wel niet voorbij op zo'n dag, met als toppunt een Froome die het zonder fiets op een rennen zet (omdat die gele show bikes Mavic klikpedalen hebben ).
Maar goed dat ik geen topsporter ben, want zou er helemaal geen zin meer in hebben om voor zo'n organisatie te rijden.
Maar goed dat ik geen topsporter ben, want zou er helemaal geen zin meer in hebben om voor zo'n organisatie te rijden.
”tuuuurlijk”amclassic-fan schreef: ↑12 jul 2018 21:24Jury is gewoon van de UCI en daar zit waarschijnlijk maar één fransman in.El Pistolero schreef: ↑12 jul 2018 20:07 Balen voor Tom maar dit hoort nu eenmaal bij het wielrennen. Tom zal hier nog meer motivatie uithalen verwacht ik. 20 seconden straf voor een niet Fransman is typisch Frans.
Er zijn vier internationale juryleden (vorig jaar een Belg, een Italiaan, een Spanjaard, een Fransman) die straffen mogen uitdelen. Daarnaast zijn er nog elf Franse juryleden die situaties bij de vier ter beoordeling mogen aandragen maar die mogen niet straffen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
+1, kijk ook maar naar Astana, daar wordt geen straf voor uitgedeeld.
Belangen is het wielrennen zijn zo groot, wij hebben daar geen weet van wat voor krachten er allemaal spelen. Dat is al jaren zo. Toen Delgado betrapt werd op dopinggebruik in de Tour schijnt zelfs de Spaanse koning zijn invloed aangewend te hebben om uitsluiting van Delgado te voorkomen.
Huidige belangen lijken me nog veel groter dan destijds.
Wellicht wordt Tom nu aangepakt omdat hij wat te stevige uitspraken deed rondom het gebruik door puffy. De hoge meneren voelen zich daardoor ook geschoffeerd en dus moet dat rennertje maar ff op zijn nummer gezet worden???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Gisteravond werd in de Avondetappe (?) gezegd dat het geval van Astana niet in de finale was. Dat van Tom wel.
Wat mij opviel was dat Tom Dumoulin in het wiel van een sky renner binnenkwam, en die sky-renner leek nog flink door te sleuren ook.
Je zou zeggen dat zo een jongen wel stalorders mee krijgt om de kopmannen van andere ploegen niet te helpen.
Je zou zeggen dat zo een jongen wel stalorders mee krijgt om de kopmannen van andere ploegen niet te helpen.
Nee Tom reed in het wiel van zijn ploeggenoot Sören Kragh Andersen, de drager van de witte trui.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT