Pagina 32 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 aug 2024 11:19
door koeroeur
JPAR schreef: ↑27 aug 2024 09:54
En dat is de reden waarom mijn FM veel van de grote merken die hij had de deur heeft gewezen. Hij wil niet verplicht een x- aantal moeten afnemen. Nu heeft hij wat onbekendere merken, maar kan wel leveren op aanvraag. Hij heeft het drukker dan ooit.
Ik heb het net voor kleinere merken.
Vroeger (nu al iets minder) kreeg je daar ook gewoon meer waar voor je geld. Merkimago kan mij gestolen worden.
Al is Orbea naar mijn gevoel intussen ook echt wel een 'established brand'.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 aug 2024 19:29
door JPAR
Als je baas in je eigen zaak wilt blijven moet je niet in zee gaan met de grote jongens. Die dwingen je gewoon bepaalde volumes af te nemen. Ook tijdens corona, toen ze niet konden leveren, bleef die verplichting bestaan. Die volumes komen er gewoon bij.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 aug 2024 19:31
door JPAR
Sowier schreef: ↑27 aug 2024 11:19
JPAR schreef: ↑27 aug 2024 09:54
En dat is de reden waarom mijn FM veel van de grote merken die hij had de deur heeft gewezen. Hij wil niet verplicht een x- aantal moeten afnemen. Nu heeft hij wat onbekendere merken, maar kan wel leveren op aanvraag. Hij heeft het drukker dan ooit.
Ik heb het net voor kleinere merken.
Vroeger (nu al iets minder) kreeg je daar ook gewoon meer waar voor je geld. Merkimago kan mij gestolen worden.
Al is Orbea naar mijn gevoel intussen ook echt wel een 'established brand'.
Dat heb ik ook. Orbea is al best groot inmiddels.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 09:10
door Oppbogga
En als ze groot geworden zijn worden ze net als de anderen...!
Zo begint het spelletje weer opnieuw!
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 09:20
door havana
Het is wishful thinking geweest om aan te nemen dat de vraag zo groot zou blijven als tijdens de pandemie.
Goed verhaal dat je schrijft maar hier moet ik je even corrigeren. Dat heeft namelijk niemand gezegd destijds. Sterker nog, heel veel grote spelers (waaronder Shimano) hebben destijds al meteen gezegd dat de hype tijdelijk zou zijn en dat de boel flink zou inkachelen daarna. Na zonneschijn komt regen, zoiets.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 09:26
door marsman
Haha, dat zal kloppen want Shimano heeft nog steeds leverproblemen. Dus die hebben wel geanticipeerd
https://www.warehousetotaal.nl/e-commer ... sproblemen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 15:22
door daniel1975
Ik ervaar dat niet zo momenteel, meeste groepsets zijn goed verkrijgbaar en zelfs alweer redelijk scherp. De 2x12 di2 gravel is al flink in prijs gezakt bijv. Komt bijna op het punt dat ik toehap
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 16:30
door marsman
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 18:15
door kxlight
Pon vind ik wel n partij die op t vinkentouw zou kunnen zitten. Doe steeds meer fietsgerelateerde zaken. En als die voor n habbekrats iets kunnen inlijven…
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 23:34
door Patrick VB
daniel1975 schreef: ↑28 aug 2024 15:22
Ik ervaar dat niet zo momenteel, meeste groepsets zijn goed verkrijgbaar
Ik had het er recent nog over met Kenneth van
https://www.wielerwheels.be/.
Shimano belooft voor sommige stukken snelle levering, maar de realiteit is dat het soms weken duurt. Erg onaangenaam voor klant ėn fietsenmaker.
Problematiek is begonnen na de verhuizing naar een ander warehouse.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 28 aug 2024 23:37
door JPAR
Shimano heeft toch een nieuwe fabriek gebouwd om te voldoen aan de vraag?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 29 aug 2024 00:51
door Patrick VB
Het ding is dat bepaalde wisselstukken als voorradig gelabeld zijn op de site, maar dat de levering uit blijft.