Gebruik ik ook naar tevredenheid. Heb alleen niet kunnen vinden of deze hookless compatible zijn. Ook vredestein gemaild op diverse adressen maar 0 reactie helaas. Iemand die dit toevallig weet?Hanz Bé schreef: ↑28 jan 2022 11:13Na wat zoeken, afwegen etc. deze vredestein banden besteld. De zwarte, in 44mm. Bij “van Eyck” voor €36,95 per band. Mooi prijsje ! Ben benieuwd.
De pirelli cinturato's die mijn 1e voorkeur waren, kosten 50 á 60 euro én waren nergens leverbaar in de gezochte maat/uitvoering.
Het grote gravelbanden topic
De mixed terrain 700-45 in zwart. De Hard pack was wel te vinden, maar ik wilde de combi testen. (M-voor, H-achter)
Overigens was ook de prijs van de Vredesteins onweerstaanbaar
Na wat korte ritjes vandaag eindelijk mijn WTB Resolute 42mm banden echt kunnen testen in de Maashorst/Herperduin.
Ik had ze voor op 2,5 en achter 2,8 bar, voor mijn gevoel een goede keuze (ik weeg 74kg).
Ze maken meer geluid op de weg dan de Vittoria Terrano Dry 38mm banden, maar niet hinderlijk. Belangrijker, de rolweerstand viel me echt 100% mee. Ook geen problemen om op asfalt scherp door de bochten te gaan bij 30km/uur.
Op de modderige paden had ik voor mijn gevoel meer grip, voelde me zekerder. Kan deels subjectief zijn, maar objectief ben ik tijdens de tocht van 72km in ieder geval niet onderuit gegaan (Wat dat betreft blijft mijn techniek natuurlijk de zwakste schakel...)
Tot slot maakte ik me een beetje zorgen om de bruine skinwall in combinatie met de 'custom paint job' van mijn Terra, maar het oogt naar mijn idee niet te druk (zie bijlage).
Kortom, tot nu toe zeer tevreden. Hopelijk slijten ze niet rap en zijn ze niet te gevoelig voor stootlek (ik rijd niet tubeless). Die update houden jullie tegoed.
Ik had ze voor op 2,5 en achter 2,8 bar, voor mijn gevoel een goede keuze (ik weeg 74kg).
Ze maken meer geluid op de weg dan de Vittoria Terrano Dry 38mm banden, maar niet hinderlijk. Belangrijker, de rolweerstand viel me echt 100% mee. Ook geen problemen om op asfalt scherp door de bochten te gaan bij 30km/uur.
Op de modderige paden had ik voor mijn gevoel meer grip, voelde me zekerder. Kan deels subjectief zijn, maar objectief ben ik tijdens de tocht van 72km in ieder geval niet onderuit gegaan (Wat dat betreft blijft mijn techniek natuurlijk de zwakste schakel...)
Tot slot maakte ik me een beetje zorgen om de bruine skinwall in combinatie met de 'custom paint job' van mijn Terra, maar het oogt naar mijn idee niet te druk (zie bijlage).
Kortom, tot nu toe zeer tevreden. Hopelijk slijten ze niet rap en zijn ze niet te gevoelig voor stootlek (ik rijd niet tubeless). Die update houden jullie tegoed.
"Fietsen is mijn medicijn."
Komt overeen met mijn ervaringen.
Ze staan ook erg mooi in de fiets
Met jouw gewicht kan de druk nog wat lager indien je wat lastiger terrein doet. Als het erg nat is, doe ik er 2 (vooraan) en 2.5 bar (achteraan) in en dat met 85kg (tubeless natuurlijk)
Ben zelfs een keer thuis gekomen met 1.2bar erin (achteraan) en dat ging eigenlijk ook nog (stak een dikke doorn in, die af en toe terug open ging, na verwijderen van doorn bleef de band terug mooi op druk)
Slijtage lijkt de eerste ritten vrij hard te gaan maar daarna blijven ze lang goed. Ik rijd ze al de hele winter en de achterste begint nu stilaan te verslijten (perfect eigenlijk, kan die nog dienst doen als zomerband )
Dank voor de tip, ik ga er mee experimenterenTL@ schreef: ↑11 feb 2022 17:50 ...
Met jouw gewicht kan de druk nog wat lager indien je wat lastiger terrein doet. Als het erg nat is, doe ik er 2 (vooraan) en 2.5 bar (achteraan) in en dat met 85kg (tubeless natuurlijk)
Ben zelfs een keer thuis gekomen met 1.2bar erin (achteraan) en dat ging eigenlijk ook nog (stak een dikke doorn in, die af en toe terug open ging, na verwijderen van doorn bleef de band terug mooi op druk)
...
"Fietsen is mijn medicijn."
Ik heb de Pirelli Cinturato M's nu een tijdje. Rijdt prima, maar gisteren al weer voor de zoveelste keer lek.
Heb ik domme pech, doe ik iets verkeerd of is deze band gewoon niet zo lekbestendig? Als er iemand tips heeft, hoor ik het graag!
Heb ik domme pech, doe ik iets verkeerd of is deze band gewoon niet zo lekbestendig? Als er iemand tips heeft, hoor ik het graag!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook belangrijk waar rijd je?
In zuid Limburg op die stenen paden kan dat best.
Op de heuvelrug zou het daarintegen heel bijzonder zijn......
In zuid Limburg op die stenen paden kan dat best.
Op de heuvelrug zou het daarintegen heel bijzonder zijn......
Ik heb inmiddels twee “winters” gereden met de Pirelli Cinturato M in 40mm (met de bruine wangen). Ik schat zo’n 3000 km. Ze komen erop ergens in oktober, en in maart gaan ze er weer af.
0 (=nul) lekke banden tot nu toe. Afkloppen
0 (=nul) lekke banden tot nu toe. Afkloppen
Thanks voor het meedenken! Ik heb de 40mm brede band, rijd achter met 3 bar ongeveer en rijd waar ik maar kan. De lokale rondjes in het Brabantse, maar kom ook graag in Limburg of op de Veluwe of ga richting België. Afgelopen zondag was het weer prijs op de Belgische (land)wegen (ik reed de route van Smuggler's path).
Inmiddels sinds de zomer heb ik achter al een paar keer lek gehad, afgelopen zondag zag ik de dader nog zitten (scherp steentje) maar de keren daarvoor niet echt kunnen achterhalen waar ik het lek had opgelopen.
Ik las ergens nog dat deze band wellicht wat meer sealant kan gebruiken dan normaal. Hoeveel stoppen jullie doorgaans in deze band?
Inmiddels sinds de zomer heb ik achter al een paar keer lek gehad, afgelopen zondag zag ik de dader nog zitten (scherp steentje) maar de keren daarvoor niet echt kunnen achterhalen waar ik het lek had opgelopen.
Ik las ergens nog dat deze band wellicht wat meer sealant kan gebruiken dan normaal. Hoeveel stoppen jullie doorgaans in deze band?