Factor
- daniel1975
- Forum-lid HC
He, dit is een fietsforum, geen wiskundeforum 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
En uit oude, complete geometrietabbellen kan je met een beetje wiskunde ook de stack en reach halen, ook al staan ze er niet in
Maar volgens mij plaatsen ze zo'n tabel om juist juist niet de rekenmachine hoeven te pakken.

Maar volgens mij plaatsen ze zo'n tabel om juist juist niet de rekenmachine hoeven te pakken.
Campagnolo Ultra Dork
Bij sommige frames zit je vast aan een zadelpen met een beperkt verstelbare setback.
Vroeguh rekende je met zithoek en bovenbuislengte alles eenvoudig uit. Reach en stack worden helaas te vaak verschillend gedefinieerd.
Vroeguh rekende je met zithoek en bovenbuislengte alles eenvoudig uit. Reach en stack worden helaas te vaak verschillend gedefinieerd.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
Is er helemaal niets bekend over de lengte van de bovenbuis?
Gezien de stack en de reach, zou ik met een 58, zonder spacers uitkomen en de stuurpen 100 mm er staat dat de 58 standaard komt met een 120 mm.
Maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn lijkt mij bij de dealer. Bij een 56 zou er 25 mm spacers benodigd zijn en zit ik 7 mm korter.
Vind het lastig een keuze te maken, zonder spacers vond ik net iets mooier bij een zo'n fiets.
Lengte van de bovenbuis van mijn huidige fiets is 580.
Gezien de stack en de reach, zou ik met een 58, zonder spacers uitkomen en de stuurpen 100 mm er staat dat de 58 standaard komt met een 120 mm.
Maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn lijkt mij bij de dealer. Bij een 56 zou er 25 mm spacers benodigd zijn en zit ik 7 mm korter.
Vind het lastig een keuze te maken, zonder spacers vond ik net iets mooier bij een zo'n fiets.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zo heb ik het ook gelezen,ben liefhebber van losse stuurpen/stuur combi.colnagofreak schreef: ↑30 apr 2025 20:33 Is er helemaal niets bekend over de lengte van de bovenbuis?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Het grote voordeel bij de Ostro VAM is dat je de geïntegreerde cockpit zelf kan kiezen, van 36cm stuurbreedte tot 42cm, van 80mm stuurpen lengte tot 140mm. In totaal 27 verschillende opties.
Het is spijtig dat ze het bij de Monza anders doen. Het stuur wat erop zit is wel niet hetzelfde als dat van de Ostro VAM, maar die vaste configuraties bij de Monza zijn zeker deel van de marketing positionering tov de Ostro. Ik zie verder weinig reden om voor de Ostro te kiezen, tenzij misschien het gewicht van het frame (waar nog geen duidelijkheid over is).
Het is spijtig dat ze het bij de Monza anders doen. Het stuur wat erop zit is wel niet hetzelfde als dat van de Ostro VAM, maar die vaste configuraties bij de Monza zijn zeker deel van de marketing positionering tov de Ostro. Ik zie verder weinig reden om voor de Ostro te kiezen, tenzij misschien het gewicht van het frame (waar nog geen duidelijkheid over is).

Op Weightweenies beweert iemand dat de LBS de fiets wel met verschillende maten stuurpen kan bestellen, dus daar is nog hoop.raven14 schreef: ↑01 mei 2025 07:50 Het grote voordeel bij de Ostro VAM is dat je de geïntegreerde cockpit zelf kan kiezen, van 36cm stuurbreedte tot 42cm, van 80mm stuurpen lengte tot 140mm. In totaal 27 verschillende opties.
Is het gek als ik zeg wanneer je een fiets koopt van €8000-je er vanuit mag gaan dat de fiets helemaal naar jou wens is afgemonteerd wat betreft stuur lengte en breedte. Uiteraard binnen de maten en serie die voor dat type fiets beschikbaar zijn. Mijn Cube(je) heb ik kunnen aan passen met een kortere crank en smaller stuur en zelfs met “die wel met bijbetalen” andere wielen
Wat wil je...? Geluk of Gelijk
Mag je niet vanuit gaan helaas,jij hebt een meedenkende fm gehad.Zijn maar een paar merken waar je keuze hebt in afmontage en afmetingen.barmic schreef: ↑01 mei 2025 14:04 Is het gek als ik zeg wanneer je een fiets koopt van €8000-je er vanuit mag gaan dat de fiets helemaal naar jou wens is afgemonteerd wat betreft stuur lengte en breedte. Uiteraard binnen de maten en serie die voor dat type fiets beschikbaar zijn. Mijn Cube(je) heb ik kunnen aan passen met een kortere crank en smaller stuur en zelfs met “die wel met bijbetalen” andere wielen
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De consument moet het gewoon niet kopen. Ik vertikt het in elk geval om een fiets te kopen waarbij ik niet zelf de stuurpenlengte en stuurbreedte kan bepalen, tenzij het stomtoevallig zou passen.
En het maar gek vinden dat chinese sturen en wielen de markt veroveren….
En het maar gek vinden dat chinese sturen en wielen de markt veroveren….
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!