Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5260
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 17:40

monsieurpinot schreef: shit! heb ik net een batterij en een d fly bij bike24 besteld, en.... dat kabeltje vergeten :roll:
maar, ik heb nu al een oude d fly, wellicht werkt dat kabeltje ook?
di2 kabel is di2 kabel (zolang het niet van 10s dura ace is)
Laatst gewijzigd door DDX op 09 okt 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5260
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 17:41

daniel1975 schreef:Is synchroshift het enige voordeel, plus dat je niet alleen onder Windhoos hoeft te werken en ook via Apple kunt?
Dan is het wel een upgrade voor die gimmick.
Nee je kan ook via telefoon app di2 settings aanpassen.
Maar firmware die dit kan moet nog uitkomen, op dit moment is het nog een nutteloze upgrade.
havana schreef:Synchroshiften is toch wel een enorm voordeel, want daarmee vervalt (denk ik) de noodzaak om 39 te steken en een 11-23.
Ik ben benieuwd, ga het iig proberen.
Misschien dat ik knoppen bovenop de shifteres kan instellen voor synchroshift en dan normale knoppen normaal shiften kan doen oid.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2016 17:46

dat met die knoppen bovenop kan dan alleen bij Dura Ace (want ultegra heeft dat niet)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2016 17:49

Dus jullie verwachten dat SS zo naadloos gaat dat je automatisch heen en weer springt van groot naar klein vóór zonder dat het storend is? Ik ben benieuwd.
Ik was op GC onder de indruk van de di2 voorderrie op de huur-cannondale, maar of het zo goed is....?
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2016 17:50

als bike24 een beetje snel levert zullen we 't weten: i'll keep you posted :)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5260
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 17:52

monsieurpinot schreef:dat met die knoppen bovenop kan dan alleen bij Dura Ace (want ultegra heeft dat niet)
Ja daarom heb ik maar de dura ace kit besteld.
(ok voornamelijk ivm gewichtsbesparing)
daniel1975 schreef:Dus jullie verwachten dat SS zo naadloos gaat dat je automatisch heen en weer springt van groot naar klein vóór zonder dat het storend is? Ik ben benieuwd.
Ik was op GC onder de indruk van de di2 voorderrie op de huur-cannondale, maar of het zo goed is....?
Ik kan met mijn 6770 groep gewoon onder belasting voor schakelen.
Al vraag ik mij idd net zoals jou af of je het ook echt wilt dat dit volautomatisch gaat, want als je het zelf doet hou je er toch rekening mee)
Laatst gewijzigd door DDX op 09 okt 2016 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2016 17:53

bij jou helpt gewichtsbesparing op je fiets waarschijnlijk nog (bij mij op dit moment niet echt :mrgreen: )

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5260
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 17:55

Ja en het is ook beetje zonde als ik zo'n licht frame heb om er dan een zwaardere di2 groep op te zetten.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2016 17:56

gaan ze dat titanium deeltje ook weer een keer uit je lichaam halen eigenlijk? :lol:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5260
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 18:25

Nee gelukkig niet, een operatie is wel voldoende.
Dan maar paar gram van zo'n plaatje erbij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2016 18:48

monsieurpinot schreef:als bike24 een beetje snel levert zullen we 't weten: i'll keep you posted :)
Ben benieuwd; een 39-blad voor op een compact crank is goedkoper en volgens mij de beste optie.
Maar benieuwd naar je ervaringen!
B24 is meestal redelijk rap trouwens met verzenden. Ik ga ook deze week daar nog spullen halen. Deed veel met bike-components, maar b24 is soms scherper.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 okt 2016 18:51

Je hebt behalve een 39 binnenblad ook nog een "kleine" cassette nodig, anders los je maar het halve probleem op.

Het lijkt me toch wel handig. Vooral in de zomermaanden waarin ik toch dikwijls ga klimmen in bijv. Tecklenburg of de Eifel. Dit jaar heb ik omgebouwd de eerste keer dat ik ging klimmen, en heb vervolgens dat verzet een hele tijd laten zitten. Pas na m'n zomervakantie weer omgebouwd.

Op het vlakke is dat toch alles behalve ideaal. De hele tijd letten op kettinglijn en veel schakelen vooraan. En grote gaten in het verzet (zeker met 10v waar ik mee reed). Met synchro hoef je daar helemaal niet op te letten. Kwestie van zwaarder of lichter schakelen.

P.S. Sequentieel schakelen kan toch ook met EPS v3?

Plaats reactie