Pagina 311 van 411

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:40
door DDX
monsieurpinot schreef: shit! heb ik net een batterij en een d fly bij bike24 besteld, en.... dat kabeltje vergeten :roll:
maar, ik heb nu al een oude d fly, wellicht werkt dat kabeltje ook?
di2 kabel is di2 kabel (zolang het niet van 10s dura ace is)

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:41
door DDX
daniel1975 schreef:Is synchroshift het enige voordeel, plus dat je niet alleen onder Windhoos hoeft te werken en ook via Apple kunt?
Dan is het wel een upgrade voor die gimmick.
Nee je kan ook via telefoon app di2 settings aanpassen.
Maar firmware die dit kan moet nog uitkomen, op dit moment is het nog een nutteloze upgrade.
havana schreef:Synchroshiften is toch wel een enorm voordeel, want daarmee vervalt (denk ik) de noodzaak om 39 te steken en een 11-23.
Ik ben benieuwd, ga het iig proberen.
Misschien dat ik knoppen bovenop de shifteres kan instellen voor synchroshift en dan normale knoppen normaal shiften kan doen oid.

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:46
door monsieurpinot
dat met die knoppen bovenop kan dan alleen bij Dura Ace (want ultegra heeft dat niet)

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:49
door daniel1975
Dus jullie verwachten dat SS zo naadloos gaat dat je automatisch heen en weer springt van groot naar klein vóór zonder dat het storend is? Ik ben benieuwd.
Ik was op GC onder de indruk van de di2 voorderrie op de huur-cannondale, maar of het zo goed is....?

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:50
door monsieurpinot
als bike24 een beetje snel levert zullen we 't weten: i'll keep you posted :)

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:52
door DDX
monsieurpinot schreef:dat met die knoppen bovenop kan dan alleen bij Dura Ace (want ultegra heeft dat niet)
Ja daarom heb ik maar de dura ace kit besteld.
(ok voornamelijk ivm gewichtsbesparing)
daniel1975 schreef:Dus jullie verwachten dat SS zo naadloos gaat dat je automatisch heen en weer springt van groot naar klein vóór zonder dat het storend is? Ik ben benieuwd.
Ik was op GC onder de indruk van de di2 voorderrie op de huur-cannondale, maar of het zo goed is....?
Ik kan met mijn 6770 groep gewoon onder belasting voor schakelen.
Al vraag ik mij idd net zoals jou af of je het ook echt wilt dat dit volautomatisch gaat, want als je het zelf doet hou je er toch rekening mee)

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:53
door monsieurpinot
bij jou helpt gewichtsbesparing op je fiets waarschijnlijk nog (bij mij op dit moment niet echt :mrgreen: )

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:55
door DDX
Ja en het is ook beetje zonde als ik zo'n licht frame heb om er dan een zwaardere di2 groep op te zetten.

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 17:56
door monsieurpinot
gaan ze dat titanium deeltje ook weer een keer uit je lichaam halen eigenlijk? :lol:

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 18:25
door DDX
Nee gelukkig niet, een operatie is wel voldoende.
Dan maar paar gram van zo'n plaatje erbij.

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 18:48
door daniel1975
monsieurpinot schreef:als bike24 een beetje snel levert zullen we 't weten: i'll keep you posted :)
Ben benieuwd; een 39-blad voor op een compact crank is goedkoper en volgens mij de beste optie.
Maar benieuwd naar je ervaringen!
B24 is meestal redelijk rap trouwens met verzenden. Ik ga ook deze week daar nog spullen halen. Deed veel met bike-components, maar b24 is soms scherper.

Re: Doe eens mee: Waar laagst geprijsd?

Geplaatst: 09 okt 2016 18:51
door havana
Je hebt behalve een 39 binnenblad ook nog een "kleine" cassette nodig, anders los je maar het halve probleem op.

Het lijkt me toch wel handig. Vooral in de zomermaanden waarin ik toch dikwijls ga klimmen in bijv. Tecklenburg of de Eifel. Dit jaar heb ik omgebouwd de eerste keer dat ik ging klimmen, en heb vervolgens dat verzet een hele tijd laten zitten. Pas na m'n zomervakantie weer omgebouwd.

Op het vlakke is dat toch alles behalve ideaal. De hele tijd letten op kettinglijn en veel schakelen vooraan. En grote gaten in het verzet (zeker met 10v waar ik mee reed). Met synchro hoef je daar helemaal niet op te letten. Kwestie van zwaarder of lichter schakelen.

P.S. Sequentieel schakelen kan toch ook met EPS v3?