Giant
ik ben ongeveer 1.84-1.85 en heb onlangs een M/L tcr advanced sl gekocht. zadelpen is inmiddels (gokje) een ruime 2 cm afgezaagd, en alle spacers zitten er bovenop. ik zit er heerlijk op!
zadelhoogte is rond de 82,5cm
met de handjes op het stuur zie ik soms, naar beneden kijkend, wel iets van mijn voornaaf. ik begreep dat dat eigenlijk niet de bedoeling is?
@drossie: mooi ding! merk je dat ie een stukje minder comfortabel is?
zadelhoogte is rond de 82,5cm
met de handjes op het stuur zie ik soms, naar beneden kijkend, wel iets van mijn voornaaf. ik begreep dat dat eigenlijk niet de bedoeling is?
@drossie: mooi ding! merk je dat ie een stukje minder comfortabel is?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
De stack van huidige fiets is 629.maar sat is inclusief spacers, die heb ik er onderuit gehaald, stack is nu ruim 30mm lager. Ik wil juist van endurance naar race omdat ik meer race. (Huidige fiets was een eerste koop, toen ik dacht dat racen toch niks voor mij was ).Spykerracing90 schreef: ↑12 aug 2019 10:32 De twee fietsen (je huidige en de TCR) verschillende heel erg van geometrie. Waar je nu op een fiets rijdt met een 'endurance' geometrie, heeft de TCR een echte 'race'-geometrie: lang en laag.
Wat is de reden dat je voor een TCR gaat? De fiets die je nu rijdt, met de stack van 629, is dat inclusief eventuele spacers onder je stuurpen, of komen die er nog bij? Als je nu aardig op je fiets zit maar misschien een maatje kleiner kan gebruiken, ben je wellicht beter uit met een Defy...
Oftewel; er zijn 2 aspecten. Allereerst wil ik dieper zitten dan nu. Aspect 2; mijn huidige reach lijkt me wat te lang (dat is gevoel, maar de bike fit calculator van Competitive cyclist bevestigt dit).
-
- Forum-lid
Nog steeds zeer blij met mijn tcr
Een echte klimfiets zo te zien
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
De nieuwe Tcr pro disc 0
Frame in 1 kleur en strakker
Minder tekst op het frame doet hem goed. Alleen nog steeds de remkabel langs de vorkvork🥴
Mooie kleur.sensawielerfan schreef: ↑13 aug 2019 18:08 De nieuwe Tcr pro disc 0
Frame in 1 kleur en strakker
Minder tekst op het frame doet hem goed. Alleen nog steeds de remkabel langs de vorkvork🥴
Die remleiding is straks langs je voorvork te krijgen door 'm in te korten. Zie foto hieronder (hydraulische leiding door 't stuur, en vrij strak naar de voorvork).
Toen ik de fiets kocht had ik ook liever de remleiding door de vork gehad. Maar voor onderhoud (b.v. demontage voorvork voor vervangen balhoofdlagers) is 't ideaal om de remleiding buiten langs te hebben; het is dan voldoende de remklauw los te schroeven van de vork, en de twee tie-wraps los te halen. Dit in plaats van loskoppelen, vullen en ontluchten van de hydraulische leiding wanneer deze door de vork loopt.
William
Laatst gewijzigd door w1ll14m op 14 aug 2019 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.