Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

edube
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:31
Locatie: Nieuwegein

edube 17 feb 2022 19:47

OK, bedankt voor alle reacties.
Duidelijk!
..enne, een biba kan er ook altijd nog in, toch? ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 feb 2022 20:28

Inderdaad, maar zelf nog maar 1 keer nodig gehad bij een gravelband omdat mijn Lezyne pluggen niet werkten. Met de huidige pluggen (Dynaplug) zou ook daar geen binnenband nodig geweest zijn.

Het is in het begin een beetje een leercurve, daarna gaat het vanzelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1283
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 18 feb 2022 10:48

nijkie schreef: 17 feb 2022 12:53
synapse schreef: 17 feb 2022 12:11
wasbeer2006 schreef: 16 feb 2022 17:00 Na vullen spuit ik het ventiel altijd even schoon/droog met lucht.
Echt verstopte kernen heb ik niet veel een jaartje of twee gaat het toch zeker goed.

@TL hier zijn ze in zwart
https://r2-bike.com/SCHWALBE-valve-insert-black-SV
Dat schoonspuiten van het ventiel gebeurt toch vanzelf met het oppompen?
Nee,contact met lucht gaat het klonten.
Wat is het verschil tussen de lucht van het schoonspuiten en de lucht van het oppompen? :?:
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9054
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 feb 2022 11:14

Oppompen doe je met binnenkern er in en schoonspuiten niet.Maar de latex gaat in het schuifgedeelte van de kern zitten.Nieuwe kern kost €1,- 😉
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13730
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 feb 2022 13:53

Het is geen rocket science he mannen!

Even je ventiel droogblazen, met pomp of compressor nadat de vloeistof is ingebracht.
Dan je binnenwerk er weer in en klaar!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6128
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 feb 2022 14:01

Gewoon met dezelfde injectiespuit 50ml waarmee de je de latex erin hebt gespoten even opnieuw lucht door de schacht van het ventiel spuiten/blazen.! Het is zeker geen rocket science en geen pomp of luchtcompressor nodig hoor. :roll: :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 27 feb 2022 18:46

Zit er veel verschil tussen de tle schwalbe one en pro one skinwall?Tot nu toe altijd met de one gereden en beviel op zich wel , weinig lek .
De normale is qua uiterlijk mooier maar de pro schijnt weer wat meer souplesse en minder weerstand hebben.
Specialized Diverge Axs

maarten1
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:32

maarten1 27 feb 2022 19:27

TL@ schreef: 17 feb 2022 20:28 Inderdaad, maar zelf nog maar 1 keer nodig gehad bij een gravelband omdat mijn Lezyne pluggen niet werkten. Met de huidige pluggen (Dynaplug) zou ook daar geen binnenband nodig geweest zijn.

Het is in het begin een beetje een leercurve, daarna gaat het vanzelf.
Co2 patronen werken niet bij tubeless, het product krijgt een koudeschok en verliest zijn werking.

hayes

hayes 27 feb 2022 19:50

Denk dat je het zelf goed omschreven hebt. Ik heb de Pro nog niet geprobeerd maar vraag me af of de ruil van lekbestendigheid tov meer souplesse de moeite loont. Als alle reviews die ik lees opmerken dat lekbestendigheid niet het sterkste punt van het bandje is, dan vertaal ik dat als je staat regelmatig lek langs de weg.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 feb 2022 20:02

maarten1 schreef: 27 feb 2022 19:27
TL@ schreef: 17 feb 2022 20:28 Inderdaad, maar zelf nog maar 1 keer nodig gehad bij een gravelband omdat mijn Lezyne pluggen niet werkten. Met de huidige pluggen (Dynaplug) zou ook daar geen binnenband nodig geweest zijn.

Het is in het begin een beetje een leercurve, daarna gaat het vanzelf.
Co2 patronen werken niet bij tubeless, het product krijgt een koudeschok en verliest zijn werking.
Ventiel naar boven en dan CO2 erin, werkt probleemloos. De koude komt dan niet ineens bij de 'melk'


Verschil tussen de One en Pro One:
- De Pro One heeft een poreuzere wang waardoor je soms wat latex uit de zijkant van de band ziet komen
- De Pro One verslijt veel sneller
- Sneller lek met de Pro One (sneetjes maar ook gewone lekken, 1 keer een plug nodig gehad, met de gewone One nooit problemen en die wordt enkel gebruikt in de regen op de 'slechte' fiets)
- De Pro One bolt iets sneller
- Grip en soepelheid zijn hetzelfde

De Pro One koop ik nooit meer, de gewone One waarschijnlijk nog wel.
Afbeelding

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 27 feb 2022 22:31

De Pro One skinwall zijn als ik het goed heb de Pro One TT TLE. Daarover heb ik gelezen dat ze niet als lekbestendig bekend staan en dan zeg ik het voorzichtig.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 27 feb 2022 22:50

Neehoor TT is weet andere variant zonder antilek bescherming en nog minder weerstand dan de pro one
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie