Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Jorio
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:24
Locatie: Zwolle

Gebruikersavatar Jorio 07 aug 2014 07:13

Je post om reacties te krijgen. En dat hoeft dat niet alleen ah en oh te zijn.

In mijn ogen is het totaalplaatje ook nog niet helemaal lekker. (Geen duidelijke kleur/ stijlkeuze, beetje allegaartje) En niet tevreden met het stuur? Dan zou ik hem eraf halen en vervangen voor iets waar je wel blij van wordt, jij moet er goed op kunnen fietsen! En tja, dikke wielen zouden wel beter passen. Maar ey, t'is jouw fiets en het gaat erom dat jij er wel blij mee bent.

(Chinapina's kun je nou eenmaal in dit forumonderdeel verwachten)

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 07 aug 2014 11:33

Tja over smaak valt niet te twisten. :)
Ik ben er zelf wel erg tevreden mee (behalve het stuur, maar die wordt nog wel vervangen komende winter). Hoge wielen staat natuurlijk nog een stuk mooier, maar op het moment kan ik geen 500+ euro betalen voor nieuwe wielen.

Er zitten op het frame ook hoogglans witte stukken (niet goed te zien vanuit deze hoek op de foto) vandaar de andere witte onderdelen. De grijze groep had ik juist gekozen zodat de mechanische onderdelen meer uitspringen op het matte zwart van het frame. Dat zijn mijn overwegingen geweest qua stijl.
Het is mijn eerste fiets die ik heb opgebouwd en achteraf zijn er altijd dingen die minder mooi uitpakken. Ik had namelijk gedacht/gehoopt dat de kleur van de velgen een beter geheel zou vormen met de kleur van de groep.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 aug 2014 12:14

fietsernl schreef:
Jaap Telder schreef:Moet op de vuilnisbelt, is een illegaal nepproduct.
Als je niets te zeggen, zeg dan niets of sla dit onderdeel dan over. Dit gezeur voegt niets toe.
En het posten van een illegale NEP/NAMAAK Pinarello (ook al staat de naam er niet bij maar is overduidelijk) en daar zelfs hier een platform voor krijgen voegt wel wat toe?
Topic NEP ROLEXEN zou niet mogen, NEP Pinarello's blijkbaar wel. Onbegrijpelijk. :shock:

Voor mindere zaken zijn bijdragen door de moderators verwijderd maar nu blijft het akelig stil....

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 07 aug 2014 12:19

Jaap, als je dit stoort, waarom ga je geen aangifte doen bij de politie/douane/(of waar moet dat) van dit illigale gedrag?
Hier je ontevredenheid luchten zal daar niks aan veranderen....

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 aug 2014 12:29

jsprbcn schreef:Jaap, als je dit stoort, waarom ga je geen aangifte doen bij de politie/douane/(of waar moet dat) van dit illigale gedrag?
Hier je ontevredenheid luchten zal daar niks aan veranderen....
Hoi jsprbcn, dat ben ik met je eens en weet ik ook wel.
Maar ik verwacht nu eindelijk eens een standpunt/beleid ten aanzien van dit soort namaak produkten van dit fietsforum en vooral van de moderators.

Bij onbelangrijke zaakjes worden bijdragen zomaar verwijderd (volgens de regels) maar in dit geval verneem je niets.

Komt op mij over als hypocriet en stoort mij enorm. Er wordt met twee maten gemeten.

Sommige echte "merken" topics werden verwijderd omdat dat geen "echte" merken waren in de ogen van fietsforum en voegde niets toe (?) maar een nagemaakt merk wat illegaal is krijgt hier zelfs een platform.

De verkooplinks naar deze namaakproducten worden meestal direct verwijderd omdat dat niet mag, maar het gekochte namaakproduct zelf (NEP Pinarello) mag hier ongegeneerd vertoont worden en krijgt een platform. Leg maar eens uit. :?

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 07 aug 2014 13:25

Blijkbaar is er ooit een Lollexen topic van je gesloten waardoor je wat geiriteerd bent.
Wat ik begreep is dat namaak producten die niet van echt te onderscheiden zijn, waardoor ze dus later als echt de markt op kunnen komen, niet gepost mogen worden. Mijn fiets is duidelijk GEEN Pinarello, dus dat gevaar is er dan ook niet.

Desalniettemin zou ik de foto voor je verwijderen. Waar het mij om ging was dat ik voor het eerst een fiets helemaal heb opgebouwd en een kleine waarschuwing voor dit type stuur. Voor die boodschap is de foto niet van belang.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 07 aug 2014 13:44

@Jaap: Je het wel een klein beetje gelijk, maar vind je reactie persoonlijk toch wat overtrokken. Zeker omdat zijn fiets niet eens lijkt op een echte Pina.
Laat het aan de moderators over zou ik zeggen.

Om even terug te keren naar de open-molds. Op pagina 309-310 claim je dat de FM069 te koop is voor $450. Ondanks jou tips vind ik nergens prijzen die ook maar in de buurt komen van dat bedrag.
Je geeft aan de leverancier niet te willen noemen omdat je daar problemen mee zou krijgen. Ik kan me er niks bij voorstellen waarom en op welke manier je daar problemen meer krijgt, maar kun je me misschien toch een beetje verder helpen?

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 07 aug 2014 13:50

Jaap Telder schreef:De verkooplinks naar deze namaakproducten worden meestal direct verwijderd omdat dat niet mag, maar het gekochte namaakproduct zelf (NEP Pinarello) mag hier ongegeneerd vertoont worden en krijgt een platform. Leg maar eens uit. :?
Dit is precies wat ik ook niet begrijp.

Hoewel ik wel weer snap dat het een lastige discussie is. Als er geen spuitwerk of stickers opzitten is het soms lastig te zien of het een illegale imitatie is, of een no name frame. Omdat bv een nep Tarmac of Foil een stukje lastiger te herkennen is als zo'n uitgesproken model als een Dogma of Impec.

Waar leg je dan de grens?

Wat mij betreft mag overigens alles wat lijkt op fake (Chinapina e.d.) verwijderd worden!
SupaX schreef:Mijn fiets is duidelijk GEEN Pinarello, dus dat gevaar is er dan ook niet.
Maar je koos bewust voor dit model omdat het een mooie klassieke uitstraling heeft ……. ;)
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 aug 2014 14:02

Een Pina is een Pina als er Pina op staat. Hier staat geen Pina op. Volgens mij gaat het hier pas mank als de gekromde lijnen van Pina beschermd zijn en dus niet nagemaakt mogen worden. Als dat beschermd is, mag je het niet namaken, anders wel. Zolang je er maar geen Pina op zet.

Weet iemand of het model vn Pina beschermd is of alleen de naam van Pina?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 07 aug 2014 14:11

De Onda vork van Pinarello bezit een trademark, dit houd in dat Pinarello merkhouder is van de vorm.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 aug 2014 14:12

rikkert schreef:Een Pina is een Pina als er Pina op staat. Hier staat geen Pina op. Volgens mij gaat het hier pas mank als de gekromde lijnen van Pina beschermd zijn en dus niet nagemaakt mogen worden. Als dat beschermd is, mag je het niet namaken, anders wel. Zolang je er maar geen Pina op zet.

Weet iemand of het model vn Pina beschermd is of alleen de naam van Pina?
dit was precies hetgeen ik net dacht maar niet typte: ben benieuwd of er veel gepatenteerd wordt (qua modellen/looks) binnen de fietsenbranche.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 07 aug 2014 14:15

Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)

Afbeelding
Deze vind ik dat weer een soort namaak van een Canyon cf slx

Plaats reactie