Colnago
Denk dat de Colnago maten over het algemeen 1 maat groter zijn dan de rest. Mijn 56 valt als een Cube Nuroad race mt 58. Idealiter had ik beter een 54 kunnen pakken, maar dat wist ik toen nog niet. Ook kwam ik van een Bulls mt 60 af. Had toen deze maat gekozen omdat mijn allereerste racefiets in '94, die ik nog steeds heb, ook een mt 60 was. Blijkbaar waren toendertijd de maten wat anders Op m'n Cube die ik dus later gekocht heb, heb ik een maat 56, en die past als gegoten.
Ondertussen is de Colnago wel passend door een wat kortere stem en een setback van 0.
Ondertussen is de Colnago wel passend door een wat kortere stem en een setback van 0.
Ik fiets alweer een jaar of 7 op mijn AC-R met Chorus 11s en ik begin langzaam aan iets anders te denken. Ik heb overwogen de AC-R over te laten spuiten maar eigenlijk zou ik dan ook een Record 12s-groep erop willen en dat gaat toch wat ver voor een oud middenklasse-frame.
Dus ik kijk met een schuin oog naar een C64 in 54s. Tweedehands zou geen probleem zijn, liefst met velgrem maar disc is ook geen showstopper.
Iemand tips naast marktplaats en buycyle in de gaten houden? Weet iemand nog een mooi exemplaar te staan bij een lokale fietsenmaker?
Andere gedachten zijn uiteraard ook welkom .
Dus ik kijk met een schuin oog naar een C64 in 54s. Tweedehands zou geen probleem zijn, liefst met velgrem maar disc is ook geen showstopper.
Iemand tips naast marktplaats en buycyle in de gaten houden? Weet iemand nog een mooi exemplaar te staan bij een lokale fietsenmaker?
Andere gedachten zijn uiteraard ook welkom .