Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 17 jul 2008 19:55

Nice...er zit weer wat leven in het Cervelo topic. Idd helemaal in orde. Ik zal niet beginnen over de kleuren die ik eigenlijk maar niets vind want daar is al zoveel over gezegd hier.
Een maatje 54 zo te zien.

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 17 jul 2008 20:01

Toen ik de nieuwe kleur van 2008 zag op de website van Cervélo vond ik het ook maar niets, maar in real-life was ik meteen verkocht. Het is zo een beetje als de titanium shamals: op foto lijken ze helemaal anders dan in het echt.

Er komen waarschijnlijk nog wat upgrades aan hoor na mijn vakantiejobje:
- rode KCNC snelspannertjes
- Vista trainingswielen
- een andere stuur-stuurpen combinatie (welke weet ik nog niet, misschien 3T of Syntace)
- Andere barplugs met het 'é' logo erop. Die zijn te bestellen bij parplugs4u.com, heeft iemand ervaring met dit bedrijfje?
- ... (misschien nog een andere upgrade waar ik nu nog niet aan denk :p )
Stockie

vinc
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 okt 2007 23:43
Locatie: Arnhem

vinc 17 jul 2008 22:15

Mooi!

Rijd ie zo strak als ie er uitziet?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 17 jul 2008 22:18

Vast niet! :-)
Niets is wat het lijkt..

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 17 jul 2008 22:31

- Andere barplugs met het 'é' logo erop. Die zijn te bestellen bij parplugs4u.com, heeft iemand ervaring met dit bedrijfje?
- ... (misschien nog een andere upgrade waar ik nu nog niet aan denk :p )[/quote]



Ja heb ik de mijne ook besteld,bestelling binnen een week in huis.
I live to ride,I ride Passoni

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 18 jul 2008 00:55

Prachtige fiets. Wat is er trouwens mis met Ritchey WCS? Prima spul toch?

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 18 jul 2008 01:36

@ vinc: het is echt een droom om mee te rijden: snel, vinnig, en in zekere mate ook comfortabel (voor mij toch, ik heb me eens aan een SLR gewaagd, toch een hard zadel, maar het bevalt mij echt super, ik wil er niet meer af :p )

@ fizik: tuurlijk is Ritchey WCS prijs/kwaliteit/gewicht/sterkte gezien 1 van de beste onderdelen die er te krijgen zijn op de markt. Maar het frame is afgemonteerd met rode, zwarte en witte accenten, zonder veel poespas. Daarom zou ik voor de zwarte Syntace onderdelen kiezen of de zwart/rode 3T onderdelen (waarmee CSC trouwens ook rijdt). Bij Ritchey WCS heb je altijd die regenboogvlagjes...
+ ik vind 3T en Syntace toch net iets exclusiever, Ritchey heeft bijna iedereen... ;)

@ roger: ok, dan ga ik een dezer dagen eens kijken om mijn bestelling te plaatsen bij barplugs4u :)
Stockie

robertg
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 jan 2006 11:00

robertg 18 jul 2008 13:43

Stockie schreef:@ vinc: het is echt een droom om mee te rijden: snel, vinnig, en in zekere mate ook comfortabel (voor mij toch, ik heb me eens aan een SLR gewaagd, toch een hard zadel, maar het bevalt mij echt super, ik wil er niet meer af :p )

@ fizik: tuurlijk is Ritchey WCS prijs/kwaliteit/gewicht/sterkte gezien 1 van de beste onderdelen die er te krijgen zijn op de markt. Maar het frame is afgemonteerd met rode, zwarte en witte accenten, zonder veel poespas. Daarom zou ik voor de zwarte Syntace onderdelen kiezen of de zwart/rode 3T onderdelen (waarmee CSC trouwens ook rijdt). Bij Ritchey WCS heb je altijd die regenboogvlagjes...
+ ik vind 3T en Syntace toch net iets exclusiever, Ritchey heeft bijna iedereen... ;)

@ roger: ok, dan ga ik een dezer dagen eens kijken om mijn bestelling te plaatsen bij barplugs4u :)


Zadelpen ziet veel beter uit dan standaard zadelpen, hoe heb je dit geregeld?
aaRGee

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 18 jul 2008 14:29

Wat is er anders aan de zadelpen dan?
"Try not. Do or do not......there is no try"

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 18 jul 2008 14:33

Normaal gezien wordt er bij de framest van de SLT een carbon zadelpen geleverd waarvan de kop kan gedraaid worden. Zo wordt de zitbuishoek aangepast van 73° naar 76° om een tijdrithouding aan te nemen.
Ik heb echter de zadelpen van de SLC laten monteren, deze zadelpen heeft 1 vaste positie van 73° en is ook een stuk lichter.
Stockie

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 18 jul 2008 21:23

Weet je toevallig ook hoeveel zo'n SLC zadelpen kosten en hoeveel het scheelt t.o.v. een alu model voor een SLT?

In jou geval had ik precies hetzelfde gedaan. Dat matte carbon past dan bij de matte vork. Anders heb je een glimmende pen met een doffe vork...

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 18 jul 2008 23:44

De exacte prijs van de zadelpen appart weet ik niet meer precies (ik dacht rond de 125 euro).
Maar een goede cervélo dealer kan daar wel een antwoord op geven.
Stockie

Plaats reactie