Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
@ Feddesman
Ah, wist niet dat er ook een skinwall pro One is. Ik denk dat ik alleen naar tubeless heb gekeken
@Djemz
In Reviews op meerdere sites komt naar voren dat Pro One TT TLE ook tubeless snel lek is
Ah, wist niet dat er ook een skinwall pro One is. Ik denk dat ik alleen naar tubeless heb gekeken
@Djemz
In Reviews op meerdere sites komt naar voren dat Pro One TT TLE ook tubeless snel lek is
Ik kan beamen dat de Pro One TT absoluut niet uitblinkt in lekbestendigheid. Ja, sealant doet wel iets, maar wat het doet is vooral je frame onderspuiten met sealant bij het zoveelste gat en dan dichten als er nog een 2,5 bar druk inzit. Als er voldoende lucht in bleef zitten fietsten ze heerlijk, maar na zo'n 2000KM is er eentje 'ontploft' in de berging (staat volgens mij nog een foto van in het domme vragen topic).
De pro one skinwall is ook tubelessSwedish Chef schreef: ↑28 feb 2022 08:17 @ Feddesman
Ah, wist niet dat er ook een skinwall pro One is. Ik denk dat ik alleen naar tubeless heb gekeken
@Djemz
In Reviews op meerdere sites komt naar voren dat Pro One TT TLE ook tubeless snel lek is
Nogmaals je hebt the one - trainingsband
Pro one -raceband TT- time trial band allen tle
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kijk even goed naar de exploids.
Bij Pirelli zie je bv bij de TT banden dan een laag lekbescherming er niet inzit voor weerstand en gewicht.
Ik heb nog de oude TLE pro one uit ik denk 2018. Die zijn prima.
Lekrijden is toch vaak lastig een keihard oordeel over te geven.
De keren dat ik op een racer lek heb gereden was in de
Limburgse heuvels en daar heb ik denk ik totaal 1000km gereden met de racer.
Dus dan zou ik roepen "snel lek" de overige 60.000km geen lekke banden thuis en op vakanties. Zeg maar waardoor het komt, ook hier ligt genoeg troep op de weg. Wellicht de belasting, die veel hoger is in de heuvels.
Bij Pirelli zie je bv bij de TT banden dan een laag lekbescherming er niet inzit voor weerstand en gewicht.
Ik heb nog de oude TLE pro one uit ik denk 2018. Die zijn prima.
Lekrijden is toch vaak lastig een keihard oordeel over te geven.
De keren dat ik op een racer lek heb gereden was in de
Limburgse heuvels en daar heb ik denk ik totaal 1000km gereden met de racer.
Dus dan zou ik roepen "snel lek" de overige 60.000km geen lekke banden thuis en op vakanties. Zeg maar waardoor het komt, ook hier ligt genoeg troep op de weg. Wellicht de belasting, die veel hoger is in de heuvels.
Ik rijd door weer en wind met de pro one en vorig jaar 1 keer lek gereden denk door stukje glas ofzo, maar met plug gewoon opgelost.
Wil de one ook wel eens proberen (iets goedkoper) maar kon ze vorige keer niet breder vinden dan 28mm. (en dus uiteindelijk gewoon weer de pro one 32mm gekocht)
Wil de one ook wel eens proberen (iets goedkoper) maar kon ze vorige keer niet breder vinden dan 28mm. (en dus uiteindelijk gewoon weer de pro one 32mm gekocht)
Ik zie dat het verschil tussen de One en Pro One marginaal is. Wil je echt een verschil dan zou ik de GP5000s TR overwegen.
https://www.bicyclerollingresistance.co ... eless-2016
https://www.bicyclerollingresistance.co ... eless-2016
Heeft het dan eigenlijk nog veel nut om tubeless te rijden op de racer? Ik dacht dat je gewoon vrolijk kon doorfietsen en nooit merkte dat je een gaatje gereden had.
Maar als je toch moet stoppen, plug in steken, band blazen dan win je toch ook weer niet zoveel tijd meer ivm een binnenband te steken?
Ik vraag het omdat ik twijfel om de mijne tubeless te zetten, maar voor die 3 lekke banden op een jaar vind ik het wel veel geld en als het dan eigenlijk toch niet werkt zoals het zou moeten..
Maar als je toch moet stoppen, plug in steken, band blazen dan win je toch ook weer niet zoveel tijd meer ivm een binnenband te steken?
Ik vraag het omdat ik twijfel om de mijne tubeless te zetten, maar voor die 3 lekke banden op een jaar vind ik het wel veel geld en als het dan eigenlijk toch niet werkt zoals het zou moeten..
Het is in afdalingen ook veel veiliger doordat de kans op lek veel kleiner is en mocht je wel lekrijden is je band nooit in 1x lek. Bij een band+biba combinatie wil je echt niet een lekke voorband in een afdaling op hoge snelheid.
Kan altijd gebeuren hoor ook met tubeless. Vriend van me was vorig jaar mee in een groepje toen er plots aan 50km/h iemand met tubeless een klapband kreeg. Was ook een totale ravage.