Drossie2 schreef: ↑13 mar 2021 20:33
Ik zoek een goede rugzak om mijn laptop mee te nemen op de fiets. Iemand een goede aanrader?
Het is om dagelijks 40km te fietsen.
Mogelijk heb je inmiddels al lang en breed een goede rugtas gevonden.
Ik gebruikte al jaren een ORtlieb Backroler met zo'n rugzak harnas.. (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen).
voordeel daarvan: heel veel ruimte en spullen blijven gegarandeerd droog. Nadeel.. de combinatie is nogal zwaar en met een laptopsleeve er in nog zwaarder.
Bovendien, pakte ik pre corona de fiets ook vaak voor een extern overleg en dan vond ik in mijn pak met stropdas binnenstappen met zo'n rugtas niet zo chique..
Waterproof is voor mij wel een vereiste want een rugtas met zo'n parachute erover dat vindt ik maar niks.
Na lang zoeken kocht ik een Ucon Acrobatics Frederik Lotus rugzak.
https://us.ucon-acrobatics.com/products ... -dark-grey Dat leek Ideaal want die heeft een lange rits over de voorzijde en dat is, als je zoals ik je kantoorpak in je tas stopt echt heel prettig. Echter na de eerste rit in de regen bleek dat het materiaal waar de tas van gemaakt was wel waterdicht .. Maar de naden niet.. gevolg 3 dagen oude telefoon, laptop en pak nat.... na wat gedoe wel mijn geld teruggekregen en op zoek naar een andere
Maar omdat ik geen hele sportieve tas wil is de keuze niet zo groot. ik vond toen de New Rebels Mart
https://www.new-rebels.com/nl/waterafstotend/
de andere tas was over de 90 euro en deze nog geen 40.. En daar heb ik tot op heden nog geen spijt van gehad.. het rugpand is zacht en heeft een open structuur, de tas is van mooi materiaal, aan de binnenkant merk je dan wel dat de Ucon acorbatics meer dan twee keer zo duur was, maar de buitenzijde is hetzelfde spul! handig ook vakje voor klein grut en de laptop past er echt helemaal prima in.
En hij is al een aantal regenbuien van binnen gewoon droog gebleven. (naden zijn getaped) draagt comfortabel. Wellicht een aardige tip..
Ik fiets ongeveer vergelijkbare afstand.