Cannondale
12 cm
Zit een Ritchey Comp op die ik nog had liggen. Vervang ik die voor bijvoorbeeld een Syntace of een Ritchey WCS carbon dan win ik bijna 50 gram.
Zit een Ritchey Comp op die ik nog had liggen. Vervang ik die voor bijvoorbeeld een Syntace of een Ritchey WCS carbon dan win ik bijna 50 gram.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Soms is het een beetje " gissen" waar het gewicht blijft. De mijne zit op 6.6 met garmin. En een litening frameset is misschien ietsje lichter dan een c,dale maar meer als een 50-100 gram scheelt dat zeker niet.
De tarmac van boswielrenner is zelf 6.3
De tarmac van boswielrenner is zelf 6.3
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vertrouw sommige weegschalen dan ook niet
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.
Less is bore
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Eindelijk zijn mn wielen onderweg. 1310 gram kreeg ik te horen aan de telefoon. Vandaag ook een unster binnengekregen. Volgende week dus echt af en meten maar!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Novatec, cxray/sprint en notubes toch?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou ik heb alles op mijn keuken weegschaal per onderdeel gewogen en dat scheelt slecht 40 gram met mijn weeghaak.daniel1975 schreef:Ik vertrouw sommige weegschalen dan ook niet
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.
Dus ik moet jullie helaas melden dat het bij mij klopt.
De opgave van de losse onderdelen komt ook gewoon overheen met de weegschaal van r2 bike, dus dat zijn er al drie!
Wielen wegen 1280 met lint, dus dat is best wel licht. Frame en vork zijn bij mij gewoon licht komt op 1350 gram incl balhoofd, frame beschermers en derriepad en zadelpenklem. Op de c,dale heb je weer het voordeel van bb30 dat scheelt echt serieus.
De xx crank op de f29 weegt slechts 630 gram met 42/28 en 605 met 39/26
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat zeg ik, hele lichte wielen
Less is bore
Is misschien de makkelijkste wijze maar zeker niet de goedkoopste. Een setje Tune snelspanners, paar ultralight biba's*, een Extralight plug, een setje veloplugs, paar tita boutjes, wat lichte bidonhouders en je bent ook al een heel eind en het kost allemaal de wereld niet.
* gebruik ik niet want je rijdt er in mijn ervaring snel mee lek
* gebruik ik niet want je rijdt er in mijn ervaring snel mee lek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat weegt een setje velglint eigenlijk vs veloplugs? (Heb alleen lint in de hoge mavics, verder niet nodig bij Campa/Fulcrum)
Less is bore
Meest velglinten zitten rond de 20 gram per stuk. Veloplugs minder dan 5 gram (afhankelijk van aantal spaakgaten, bij 32 gaten 5 gram). Voor twee wielen dus een besparing van minimaal 30 gram.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik plak in al mijn wielen notubes tape, 5 a 6 gram per wiel.
De wielen vielen nog enigzins mee 800 euro.
Lichte biba,s rijd ik ook niet mee. Ik reed er niet mee lek, maar met name het risico in de bergen vind ik te groot, zodra de tubeless banden beetje goedkoper zijn ga ik daarmee rijden.
Wel overal tita en alu bouten, maar dat scheelt bij een racer misschien 40/50 gram.
Red is al allemaal tita, dus je houd over je remschoen bouten, bouten voor montage remmen aan frame, dat scheelt best wel wat.
Expander weegt bij mij 16 gram, dus volgens mij valt daar weinig mee te winnen
De wielen vielen nog enigzins mee 800 euro.
Lichte biba,s rijd ik ook niet mee. Ik reed er niet mee lek, maar met name het risico in de bergen vind ik te groot, zodra de tubeless banden beetje goedkoper zijn ga ik daarmee rijden.
Wel overal tita en alu bouten, maar dat scheelt bij een racer misschien 40/50 gram.
Red is al allemaal tita, dus je houd over je remschoen bouten, bouten voor montage remmen aan frame, dat scheelt best wel wat.
Expander weegt bij mij 16 gram, dus volgens mij valt daar weinig mee te winnen