Pagina 313 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 12:27
door havana
12 cm

Zit een Ritchey Comp op die ik nog had liggen. Vervang ik die voor bijvoorbeeld een Syntace of een Ritchey WCS carbon dan win ik bijna 50 gram.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 13:37
door wasbeer2006
Soms is het een beetje " gissen" waar het gewicht blijft. De mijne zit op 6.6 met garmin. En een litening frameset is misschien ietsje lichter dan een c,dale maar meer als een 50-100 gram scheelt dat zeker niet.

De tarmac van boswielrenner is zelf 6.3

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 13:52
door daniel1975
Ik vertrouw sommige weegschalen dan ook niet :)
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 16:24
door jansen01
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.
+1
Budgetmatig veelal de 'beste' keus.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 18:24
door alpdhuez53:15
Eindelijk zijn mn wielen onderweg. 1310 gram kreeg ik te horen aan de telefoon. Vandaag ook een unster binnengekregen. Volgende week dus echt af en meten maar!

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 18:31
door daniel1975
Novatec, cxray/sprint en notubes toch?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 19:25
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:Ik vertrouw sommige weegschalen dan ook niet :)
Of er worden heeeeeele lichte wielsets gebruikt, daar valt vaak het meest te halen.
Nou ik heb alles op mijn keuken weegschaal per onderdeel gewogen en dat scheelt slecht 40 gram met mijn weeghaak.
Dus ik moet jullie helaas melden dat het bij mij klopt. :)

De opgave van de losse onderdelen komt ook gewoon overheen met de weegschaal van r2 bike, dus dat zijn er al drie!

Wielen wegen 1280 met lint, dus dat is best wel licht. Frame en vork zijn bij mij gewoon licht komt op 1350 gram incl balhoofd, frame beschermers en derriepad en zadelpenklem. Op de c,dale heb je weer het voordeel van bb30 dat scheelt echt serieus.

De xx crank op de f29 weegt slechts 630 gram met 42/28 en 605 met 39/26

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 20:01
door daniel1975
Dat zeg ik, hele lichte wielen ;-)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 20:25
door havana
Is misschien de makkelijkste wijze maar zeker niet de goedkoopste. Een setje Tune snelspanners, paar ultralight biba's*, een Extralight plug, een setje veloplugs, paar tita boutjes, wat lichte bidonhouders en je bent ook al een heel eind en het kost allemaal de wereld niet.

* gebruik ik niet want je rijdt er in mijn ervaring snel mee lek

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 20:28
door daniel1975
Wat weegt een setje velglint eigenlijk vs veloplugs? (Heb alleen lint in de hoge mavics, verder niet nodig bij Campa/Fulcrum)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 09 mar 2013 20:31
door havana
Meest velglinten zitten rond de 20 gram per stuk. Veloplugs minder dan 5 gram (afhankelijk van aantal spaakgaten, bij 32 gaten 5 gram). Voor twee wielen dus een besparing van minimaal 30 gram.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 10 mar 2013 09:08
door wasbeer2006
Ik plak in al mijn wielen notubes tape, 5 a 6 gram per wiel.
De wielen vielen nog enigzins mee 800 euro.

Lichte biba,s rijd ik ook niet mee. Ik reed er niet mee lek, maar met name het risico in de bergen vind ik te groot, zodra de tubeless banden beetje goedkoper zijn ga ik daarmee rijden.

Wel overal tita en alu bouten, maar dat scheelt bij een racer misschien 40/50 gram.
Red is al allemaal tita, dus je houd over je remschoen bouten, bouten voor montage remmen aan frame, dat scheelt best wel wat.
Expander weegt bij mij 16 gram, dus volgens mij valt daar weinig mee te winnen