Kans is wel aanzienlijk kleiner en als je gewoon lek rijdt vult de latex het gat, of hij loopt leeg, maar door de tubeless band blijft die beter in het velgbed zitten.Djemz schreef: ↑28 feb 2022 16:44Kan altijd gebeuren hoor ook met tubeless. Vriend van me was vorig jaar mee in een groepje toen er plots aan 50km/h iemand met tubeless een klapband kreeg. Was ook een totale ravage.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Klapband of klapte de band van de velg?
Geen idee. Ik zou denken dat je meer kans hebt op het 2de dan een echte klapband.
Ik was ook wat sceptisch.
FM heeft de nieuwe fiets tubeless afgeleverd (gravelbanden). Eens ik merkte dat ik gewoon niet meer lek reed en het véél comfortabeler fietst, heb ik de wielset met racebandjes ook tubeless gezet. Nu 11 maand later en 1 keer een leegloper zodat ik moest stoppen. 1 minuut gaatje naar beneden zodat er sealant in kon lopen en vast worden. Daarna nog 50 km verder.
En de kost valt echt mee. Liever dit dan een carbon stuurpen die een paar gram lichter is.
FM heeft de nieuwe fiets tubeless afgeleverd (gravelbanden). Eens ik merkte dat ik gewoon niet meer lek reed en het véél comfortabeler fietst, heb ik de wielset met racebandjes ook tubeless gezet. Nu 11 maand later en 1 keer een leegloper zodat ik moest stoppen. 1 minuut gaatje naar beneden zodat er sealant in kon lopen en vast worden. Daarna nog 50 km verder.
En de kost valt echt mee. Liever dit dan een carbon stuurpen die een paar gram lichter is.
Specialized heeft blijkbaar het licht (terug) gezien:
https://www.cyclingnews.com/news/tubele ... g-weekend/
Je zal maar net een Tarmac met de oude wielen hebben gekocht.
https://www.cyclingnews.com/news/tubele ... g-weekend/
Je zal maar net een Tarmac met de oude wielen hebben gekocht.
Ik gebruik nu de Sealant van Orange Seal en dan de Endurance versie. Gebruik zo'n 30ml per band. Ik zie nu ook dat er een Regular type is. Heeft dat nog voordelen tov de Endurance versie? Ik lees dat de Regular versie gaatjes tot 6.3mm kan dichten maar veel sneller zijn werking verliest. De Endurance versie vult gaatjes tot 3.2mm..
https://www.bike24.com/p2293718.html
https://www.bike24.com/p2293727.html
https://www.bike24.com/p2293718.html
https://www.bike24.com/p2293727.html
Vlgns de specs dicht de Endurance zelfs tot 12,7 mm gaten.!
Features of ORANGE SEAL Endurance Tubeless Sealant
Developed to last 2-3x times longer
Average sealant life 60 - 120 days
Seales large punctures up to 1/8" (3,2 mm)
Seales large punctures up to 1/2" (12.7 mm)
Sealing sidewall porosity
Not corrosive
Intermixable with ORANGE SEAL tire sealants
Performs under varying temperatures and altitudes
Compatibel with most tire systems (tube, tubeless, tubular)
Eco-friendly
En de Regular zelfs tot 19 mm sneeën.!
Seales very large slices up to 3/4" (19 mm)
Features of ORANGE SEAL Endurance Tubeless Sealant
Developed to last 2-3x times longer
Average sealant life 60 - 120 days
Seales large punctures up to 1/8" (3,2 mm)
Seales large punctures up to 1/2" (12.7 mm)
Sealing sidewall porosity
Not corrosive
Intermixable with ORANGE SEAL tire sealants
Performs under varying temperatures and altitudes
Compatibel with most tire systems (tube, tubeless, tubular)
Eco-friendly
En de Regular zelfs tot 19 mm sneeën.!
Seales very large slices up to 3/4" (19 mm)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb een snelle tip nodig.
Vorig jaar mijn wielen tubeless gemaakt. Schwalbe One TLE, Stans Notubes sealant. Dat ging in 1x goed. Velglint plakken, banden er om, ploppen met een tirebooster, daarna weer leeg (ze bleven toen mooi in de vergrand), sealant toegevoegd, ventielkern er in en oppompen, klaar was Hansie.
Ik dacht met het nieuwe seizoen voor de deur, laat ik de handel eens schoonmaken en nieuwe sealant er in. Banden ontvet, velgrand ontvet, booster er op los gelaten, ploppen en de lucht er weer af. En toen kwamen de banden weer uit de velgrand. Wat ik ook probeer, de banden blijven niet geplopt.
Heb geprobeerd om met een binnenband er in te laten ploppen, maar ook dan blijven de banden niet in de randen.
Heb ze nu met binnenband er in weggezet om een nachtje te laten staan, maar ben bang dat dat ook niets wordt.
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Hans
Vorig jaar mijn wielen tubeless gemaakt. Schwalbe One TLE, Stans Notubes sealant. Dat ging in 1x goed. Velglint plakken, banden er om, ploppen met een tirebooster, daarna weer leeg (ze bleven toen mooi in de vergrand), sealant toegevoegd, ventielkern er in en oppompen, klaar was Hansie.
Ik dacht met het nieuwe seizoen voor de deur, laat ik de handel eens schoonmaken en nieuwe sealant er in. Banden ontvet, velgrand ontvet, booster er op los gelaten, ploppen en de lucht er weer af. En toen kwamen de banden weer uit de velgrand. Wat ik ook probeer, de banden blijven niet geplopt.
Heb geprobeerd om met een binnenband er in te laten ploppen, maar ook dan blijven de banden niet in de randen.
Heb ze nu met binnenband er in weggezet om een nachtje te laten staan, maar ben bang dat dat ook niets wordt.
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Hans
Ik plop ze met een gewone vloerpomp. Daarna komt de band ook iets terug van de velg, maar dat is niet erg. Latex er in via ventiel en oppompen maar. Blijft perfect zitten.Swedish Chef schreef: ↑03 mar 2022 21:44 Ik heb een snelle tip nodig.
Vorig jaar mijn wielen tubeless gemaakt. Schwalbe One TLE, Stans Notubes sealant. Dat ging in 1x goed. Velglint plakken, banden er om, ploppen met een tirebooster, daarna weer leeg (ze bleven toen mooi in de vergrand), sealant toegevoegd, ventielkern er in en oppompen, klaar was Hansie.
Ik dacht met het nieuwe seizoen voor de deur, laat ik de handel eens schoonmaken en nieuwe sealant er in. Banden ontvet, velgrand ontvet, booster er op los gelaten, ploppen en de lucht er weer af. En toen kwamen de banden weer uit de velgrand. Wat ik ook probeer, de banden blijven niet geplopt.
Heb geprobeerd om met een binnenband er in te laten ploppen, maar ook dan blijven de banden niet in de randen.
Heb ze nu met binnenband er in weggezet om een nachtje te laten staan, maar ben bang dat dat ook niets wordt.
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Hans
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ga ik morgenavond proberen. Dank voor de tip.
Zou ik ook wel willen, maar helaas werkt het bij mij zo niet.
Dat heb ik ook eens gehad toen ik een sopje gebruikte om het ploppen te vergemakkelijken, terwijl dat bij die velg-band combinatie bij nader inzien niet nodig was. De kurkdroge, 'ongesmeerde', combinatie plopte ook goed en toen bleef de band wel netjes zitten.