Tijdritfietsen
-
- Forum-lid HC
Als je het geld hebt om mee te doen aan de Ironman van Hawaï, kijk je niet op een paar euro extra voor je fiets.
Weetje waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. Cube. Zij waren de eerste met een UCI legale tijdritfiets met schijfremmen. Deze zou dit jaar op de markt komen. Echter zegt cube er helemaal niks over, is het een flop? Of is hij nog niet productie waardig?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Veel materiaal is gesponsord. Ik verbaas me vooral dat nog altijd 35% zonder vermogensmeter rijd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het zijn niet alleen maar profs..,. merendeel zijn "age groupers"
Om je te plaatsen moet je wel flink je best doen overigens. Meestal ben je dan wel al zeer bewust met je sport bezig. En binnen de uitgaven zou een vermogensmeter dan wel een soort van standaarduitrusting moeten zijn.
Dat gezegd hebbende, ik vond veel fietsers bij de IM Mallorca erg slecht fietsen. Wel prima hard, maar lage cadans, slechte bochten, weinig flexibel in terug of opschakelen op het geaccidenteerde parcours. Misschien dat ze vooral letten op aero, op grote plaat rijden, op de juiste helm, zadel, drinksysteem. En daarmee niet eens denken aan de vermogensmeter, of pas als sluitstuk erop zetten.
Om je te plaatsen moet je wel flink je best doen overigens. Meestal ben je dan wel al zeer bewust met je sport bezig. En binnen de uitgaven zou een vermogensmeter dan wel een soort van standaarduitrusting moeten zijn.
Dat gezegd hebbende, ik vond veel fietsers bij de IM Mallorca erg slecht fietsen. Wel prima hard, maar lage cadans, slechte bochten, weinig flexibel in terug of opschakelen op het geaccidenteerde parcours. Misschien dat ze vooral letten op aero, op grote plaat rijden, op de juiste helm, zadel, drinksysteem. En daarmee niet eens denken aan de vermogensmeter, of pas als sluitstuk erop zetten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Missschien een bewuste keuze? Ik fiets ook zonder vermogensmeter. Overigens fiets ik ook op lage cadans.
-
- Forum-lid
Goh, de mensen die ik ken die ermee rijden, vinden toch dat ze een meerwaarde hebben (of het moet zijn dat ze hun fouten niet kunnen toegeven), en het moeten dan zelfs niet de topmodellen zijn.
Vraag mij dan af wat dan als volwaardige alternatieven voor bijvoorbeeld Zipp kunnen worden aanzien qua aero? Vind Roval bijvoorbeeld niet slecht, maar bijlange niet evenwaardig dan Zipp.
Mwah, ik denk dat je de komende jaren meer een meer mensen gebruik gaat zien maken van Stryd met lopen zodat je ook daar eindelijk je inspanning beter in kan delen. M.I> is een vermogensmeter (zeker voor lange afstandswedstrijden noodzakelijk omdat je enkel en alleen dan je wedstrijd het beste in kan delen. Het is TE makkelijk om te hard te gaan in een 1/2 of hele triathlon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dat vind ik wel erg sterk geformuleerd hoor. Alsof je zonder vermogensmeting met fietsen en lopen, nooit en te nimmer je race goed zou kunnen indelen...
Lopen de top marathonlopers met stryde tijdens de marathon?
Lopen de top triathleten met stryde tijdens hun race?
Zegt vermogensmeting bij het hardlopen wel zoveel als bij het fietsen? Behalve vermogen komt bij hardlopen ook je techniek kijken, lagere impact laat je met meer vermogen net zo lang doorlopen. Oscilatie is haast net zo belangrijk, als indicator van hoe effectief je loopt. Je kunt heel lomp lopen, daarmee X vermogen verstoken, en toch maar kort kunnen volhouden.
Bij fietsen is dat een stuk minder relevant, omdat je naast het vermogen, amper andere fysieke factoren hebt die je indeling van je race bepalen. Dus op de fiets veel nuttiger en relevanter, dan bij hardlopen, voor het indelen van een race.
En, maar mijn mening, kan je een race prima goed indelen obv hartslag, mits je voldoende uitgerust aan de start staat. Te makkelijk te hard gaan, gebeurd je net zo makkelijk als je op hartslag afgaat, als op je vermogensmeter.
Lopen de top marathonlopers met stryde tijdens de marathon?
Lopen de top triathleten met stryde tijdens hun race?
Zegt vermogensmeting bij het hardlopen wel zoveel als bij het fietsen? Behalve vermogen komt bij hardlopen ook je techniek kijken, lagere impact laat je met meer vermogen net zo lang doorlopen. Oscilatie is haast net zo belangrijk, als indicator van hoe effectief je loopt. Je kunt heel lomp lopen, daarmee X vermogen verstoken, en toch maar kort kunnen volhouden.
Bij fietsen is dat een stuk minder relevant, omdat je naast het vermogen, amper andere fysieke factoren hebt die je indeling van je race bepalen. Dus op de fiets veel nuttiger en relevanter, dan bij hardlopen, voor het indelen van een race.
En, maar mijn mening, kan je een race prima goed indelen obv hartslag, mits je voldoende uitgerust aan de start staat. Te makkelijk te hard gaan, gebeurd je net zo makkelijk als je op hartslag afgaat, als op je vermogensmeter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013