Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Succes dan met je Chinese carbotech frame! Want dat wist je wel toch...Jaap Telder schreef:Precies, en daar horen geen vervalste Pinarello's in thuis.
Maar men kan de kop in het zand steken.....
- Jaap Telder
- Forum-lid
Mij is inderdaad al jaren bekend dat vrijwel alle carbonframes, ook van topmerken als Pinarello, Scott, etc, daar vandaan komen. Daar hebben ze ook de meeste kennis en know-how. Dan heb ik het over de originele producten en niet om de vervalsingen ervan.Mad-scientist schreef:Succes dan met je Chinese carbotech frame! Want dat wist je wel toch...Jaap Telder schreef:Precies, en daar horen geen vervalste Pinarello's in thuis.
Maar men kan de kop in het zand steken.....
Een paar (dure) merken maken ze nog steeds zelf in Europa en Amerika en een Frans merk maakt ze bv. in Tunesië. Vietnam en Cambodja (lage lonen) zijn ook opkomende landen waar carbonframes worden gemaakt.
Wat is je punt?
-
- Forum-lid
Dat ik je succes wens met je fiets.
Haha wat zouden we zonder Jaap moeten op dit forum, maakt het een stuk levendiger
-
- Forum-lid
Ik heb vanavond vanaf pagina 283 t/m 312 met bovengemiddelde interesse dit topic gelezen. Hierna ben ik enigzins afgehaakt..
Giant TCR Advanced 1
Grappig, ik lees dat idd de onda vork qua vorm patent heeft. Dus die zou je niet n mogen maken, maar voor overige frames die geinspireerd zijn op grote merken, mogen dan toch wel? Zolang er geen merknamen opstaan? Op die manier zijn er wel meer producten dan fietsen waar men zich door het origineel liet inspireren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Zo te zien onder het kopje "Buyer Interactions" zijn er al twee Nederlanders die er een nep Pinarello en een nep Cipollini hebben gekocht. Allemaal nepzooi en vervalsingen in die toko.JordyFr schreef:Geen plaatjes van het daadwerkelijke frame, zoals je bij pina, scott etc wel ziet
Dus ik vraag het me af
't is maar dat je het weet.....