Titanium fietsen
Dat is zeker niet specifiek de smaak van de heer Baum, je kan ook een ongespoten frame kopen als je dat wil. Ik heb deze kleuren zelf uitgekozen.kees0251 schreef:Over smaak valt te twisten: waarom titanium grijs spuiten snap ik niet zo goed eigenlijk, het lijkt de smaak van de heer Baum zelf.....
Aangezien ik al een 'kale' Vamoots heb, leek het mij wel mooi om deze juist te laten spuiten (behalve een deel van de achtervork).
Ik vind Baum een van de mooiste spuitschema's hebben van alles wat ik gezien heb.
Dus ja, smaken verschillen...
Ik vind het een héél mooie keuze, prachtig frameroos69 schreef:Dat is zeker niet specifiek de smaak van de heer Baum, je kan ook een ongespoten frame kopen als je dat wil. Ik heb deze kleuren zelf uitgekozen.kees0251 schreef:Over smaak valt te twisten: waarom titanium grijs spuiten snap ik niet zo goed eigenlijk, het lijkt de smaak van de heer Baum zelf.....
Aangezien ik al een 'kale' Vamoots heb, leek het mij wel mooi om deze juist te laten spuiten (behalve een deel van de achtervork).
Ik vind Baum een van de mooiste spuitschema's hebben van alles wat ik gezien heb.
Dus ja, smaken verschillen...
Er is niks mis met Titanium laten spuiten.
Als je kiest voor titanium dan kies je voor duurzaamheid, comfortabel frame en degelijkheid.
Dat lakje verf verandert daar niks aan toch?
De keuze om toch een deeltje ongespoten te laten vind ik ook mooi.
Wat is er mis mee? Het kan krassen of afbladderen.Schum schreef:
Er is niks mis met Titanium laten spuiten.
Als je kiest voor titanium dan kies je voor duurzaamheid, comfortabel frame en degelijkheid.
Dat lakje verf verandert daar niks aan toch?
De keuze om toch een deeltje ongespoten te laten vind ik ook mooi.
Lak is nu net het minst duurzame aan fietsframes, dus weglaten is heel evident in je eigen redenering.....
Esthetisch gezien vind ik een gekleurd bandje om 1 buis met de merknaam nog wel okee, leuk zelfs, maar het halve frame grijs of aubergine, nee dus.
Ik heb overigens zelf titanium gekozen omdat het relatief goedkoop "custom" was, hoe vreemd dat ook moge klinken, het was feitelijk zo....in deze contreien kan je niks op maat laten maken voor < 1000€ en dan heb nog maar simpel gelakt staal.
Over rijkwaliteiten en andere blabla heb ik me nooit illusies gemaakt, ik ben niet gevoelig voor kretologie.,
Overigens valt het me een beetje tegen wat Baum tegenwoordig aan custom fit biedt, het zijn maar kleine variaties op vaste maten uit de maattabel zoals ik het interpreteer.
Het frame wat ik een jaar terug door XACD heb laten maken zou Baum nu niet maken, althans zo interpreteer ik het verhaal op de website.
Maar misschien zijn de prijzen ook wel wat schappelijker geworden, dat zijn dingen die meestal samenhangen.
Minder exclusief en betaalbaarder , misschien was dat wel nodig om te overleven....
Cheap light strong, choose two
oei...oei....kees0251 schreef:Wat is er mis mee? Het kan krassen of afbladderen.Schum schreef:
Er is niks mis met Titanium laten spuiten.
Als je kiest voor titanium dan kies je voor duurzaamheid, comfortabel frame en degelijkheid.
Dat lakje verf verandert daar niks aan toch?
De keuze om toch een deeltje ongespoten te laten vind ik ook mooi.
Lak is nu net het minst duurzame aan fietsframes, dus weglaten is heel evident in je eigen redenering.....
Esthetisch gezien vind ik een gekleurd bandje om 1 buis met de merknaam nog wel okee, leuk zelfs, maar het halve frame grijs of aubergine, nee dus.
Ik heb overigens zelf titanium gekozen omdat het relatief goedkoop "custom" was, hoe vreemd dat ook moge klinken, het was feitelijk zo....in deze contreien kan je niks op maat laten maken voor < 1000€ en dan heb nog maar simpel gelakt staal.
Over rijkwaliteiten en andere blabla heb ik me nooit illusies gemaakt, ik ben niet gevoelig voor kretologie.,
Overigens valt het me een beetje tegen wat Baum tegenwoordig aan custom fit biedt, het zijn maar kleine variaties op vaste maten uit de maattabel zoals ik het interpreteer.
Het frame wat ik een jaar terug door XACD heb laten maken zou Baum nu niet maken, althans zo interpreteer ik het verhaal op de website.
Maar misschien zijn de prijzen ook wel wat schappelijker geworden, dat zijn dingen die meestal samenhangen.
Minder exclusief en betaalbaarder , misschien was dat wel nodig om te overleven....
Al die uitleg. Over persoonlijke smaak valt niet te twisten vind ik.
Lak maakt nou net (in dit geval) een persoonlijke touch aan een frame!
Origineel lak wordt gebakken en is behoorlijk sterk.
Wie zijn materiaal goed verzorgt krijgt met de lak weinig of géén problemen.
Ik vind het in ieder geval een prachtig frame, kleurkeuze en origineel ook
Mooi gelakt is mooi als je lak nodig hebt. maar ik ben blij dat ik verlost ben van lak op mijn werkpaard, want overbodig.
Kaal titanium is veel ongevoeliger voor krassen dan ik verwachtte, dus ik blij
De techniek wordt perfect onderhouden maar een frame verzorgen heb ik geen zin in.
Kaal titanium is veel ongevoeliger voor krassen dan ik verwachtte, dus ik blij
De techniek wordt perfect onderhouden maar een frame verzorgen heb ik geen zin in.
Cheap light strong, choose two
kees0251 schreef:Wat is er mis mee? Het kan krassen of afbladderen.
Lak is nu net het minst duurzame aan fietsframes, dus weglaten is heel evident in je eigen redenering.....
Esthetisch gezien vind ik een gekleurd bandje om 1 buis met de merknaam nog wel okee, leuk zelfs, maar het halve frame grijs of aubergine, nee dus.
Ik heb overigens zelf titanium gekozen omdat het relatief goedkoop "custom" was, hoe vreemd dat ook moge klinken, het was feitelijk zo....in deze contreien kan je niks op maat laten maken voor < 1000€ en dan heb nog maar simpel gelakt staal.
Over rijkwaliteiten en andere blabla heb ik me nooit illusies gemaakt, ik ben niet gevoelig voor kretologie.,
Overigens valt het me een beetje tegen wat Baum tegenwoordig aan custom fit biedt, het zijn maar kleine variaties op vaste maten uit de maattabel zoals ik het interpreteer.
Het frame wat ik een jaar terug door XACD heb laten maken zou Baum nu niet maken, althans zo interpreteer ik het verhaal op de website.
Maar misschien zijn de prijzen ook wel wat schappelijker geworden, dat zijn dingen die meestal samenhangen.
Minder exclusief en betaalbaarder , misschien was dat wel nodig om te overleven....
Goede lak kan heel erg veel hebben hoor.
En wat je roept over dat Baum jouw frame nu niet zou maken klopt niks van.
Dat gebeurd alleen niet als het technisch niet mogelijk is. Ze maken frames nog steeds precies op maat als je dat wilt en dan je kan helemaal zelf aangeven hoe en wat.
Ik heb een hoog en relatief kort frame laten maken, dat valt ver buiten wat ze op de site aanbieden als 'custom fit'. Ook heb ik gevraagd om een 44mm head tube met een tapered voorvork. Hebben ze op mijn verzoek gedaan tegen een kleine meerprijs. Voor zover ik weet ben ik (één van) de eerste hiermee.
Misschien komt het ook omdat jij je (titanium) fiets ziet als een werkpaard en ik als een volbloed renpaard...kees0251 schreef:Mooi gelakt is mooi als je lak nodig hebt. maar ik ben blij dat ik verlost ben van lak op mijn werkpaard, want overbodig.
Kaal titanium is veel ongevoeliger voor krassen dan ik verwachtte, dus ik blij
De techniek wordt perfect onderhouden maar een frame verzorgen heb ik geen zin in.
Daar ga je net even wat anders mee om.
Dat zal inderdaad het verschil in mening zijn!roos69 schreef:Misschien komt het ook omdat jij je (titanium) fiets ziet als een werkpaard en ik als een volbloed renpaard...kees0251 schreef:Mooi gelakt is mooi als je lak nodig hebt. maar ik ben blij dat ik verlost ben van lak op mijn werkpaard, want overbodig.
Kaal titanium is veel ongevoeliger voor krassen dan ik verwachtte, dus ik blij
De techniek wordt perfect onderhouden maar een frame verzorgen heb ik geen zin in.
Daar ga je net even wat anders mee om.
Voor mij is een racefiets ook een volbloed renpaard.
De lak van mijn fiets wordt dan ook regelmatig gesimoniseerd.
Mijn Trek is vier jaar en nog nagelnieuw (en toch behoorlijk wat km op de teller)
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Nog eventjes wachten....