Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 10 aug 2014 12:04

Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)

Afbeelding
FranX78 schreef:@Jaap,
Zou je me details willen PM-en? Ben niet van de politie ;)
Jaap Telder schreef:Nee, dat heb ik vaker gedaan maar daar begin ik niet meer aan. Heb er slechte ervaringen mee opgedaan door anderen. Heb mijn PM box bewust uitgeschakeld. Bovendien ben ik geen handelaar.
Gewoon even googelen en de bekende (Chinese) verkoopsites aflopen. Succes.
Jaap Telder schreef:Ik heb hem niet bij Hongfu gekocht, moet je ook niet doen dan betaal je de volle mep!
Het is een open-mold frame en wordt door tientallen traders verkocht in China.
Kijk maar eens op: Aliexpress, Alibaba, DHGate etc. etc. etc De goedkoopste uitzoeken met free-shipping en vooral de reviews/gebruikerservaringen bekijken van de verkoper. Je moet wel enige ervaring en kennis van zaken hebben om de juiste deal te maken.
Ik ben nog steeds aan het kijken voor een FM069 frame. Volgens Jaap is dit frame voor een mooie prijs te koop. Ik heb echter uren gezocht, maar ik vind het alleen bij Hongfu en uamcycling (=hongfu) voor +/- $730 inclusief verzend en andere kosten. Ook niet op de door jou genoemde sites vind ik dit frame.

@Jaap: Je gaf aan slechte ervaringen te hebben, met het delen van informatie. Daar kan ik me echter niks bij voorstellen. Ik weet dat je fel tegen namaak bent, en dit is zover ik weet geen namaak. Dus wellicht kun je nog een gouden tip geven?

Tips van anderen zijn uiteraard ook welkom.

Bedankt

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 aug 2014 15:19

@Franx: mijn slechte ervaringen waren dat ik vele PB's kreeg nadien van gebruikers die iets niet konden vinden en er telkens weer op terug kwamen en bleven mailen en vragen aan mij alsof ik de leverancier was die geen service genoeg gaf.
Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld hoor Franx. Het frame dat jij zoekt is zeker geen namaak of vervalsing maar een prima mooi frame.
DHgate en aliexpress zijn de sites waar dit frame voor die prijs toch echt te vinden is, maar soms moet je ook echt heel erg lang zoeken, zeker ook bij aanbieders die geen aparte foto hebben staan van dit frame maar dan dit frame wel in hun collectie hebben.
Succes met zoeken.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 10 aug 2014 15:28

Thanks
Jammer. Ik zou je er echt niet op afrekenen en ga je ook zeker niet pb-en (is ook niet mogelijk ;)).
Omdat het toch geen weer is om naar buiten het gaan zal ik vandaag nog maar wat zoekpogingen ondernemen.
Maar ben bang dat ik alle zoektermen die ik weet al heb gebruikt op websites.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 aug 2014 16:14

FranX78 schreef:Thanks
Jammer. Ik zou je er echt niet op afrekenen en ga je ook zeker niet pb-en (is ook niet mogelijk ;)).
Omdat het toch geen weer is om naar buiten het gaan zal ik vandaag nog maar wat zoekpogingen ondernemen.
Maar ben bang dat ik alle zoektermen die ik weet al heb gebruikt op websites.
Op zoek naar een nieuw frame? De smaak van een fietsje opbouwen heb je goed te pakken!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 10 aug 2014 16:19

is voor mijn wederhelft deze keer ;), net alvast een shimano 5800 groep voor haar op de kop getikt.
Maar heb er inderdaad nog geen spijt van.

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 10 aug 2014 16:24

Afbeelding

Nieuw tijdritmonster van HongFu. Ziet er niet verkeerd uit. Meer foto's op de facebookpagina van HongFu.

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 10 aug 2014 17:36

Ja, het woord monster dekt de lading vrij aardig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 aug 2014 17:51

Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)
Jaap Telder schreef:.....
DHgate en aliexpress zijn de sites waar dit frame voor die prijs toch echt te vinden is, maar soms moet je ook echt heel erg lang zoeken, zeker ook bij aanbieders die geen aparte foto hebben staan van dit frame maar dan dit frame wel in hun collectie hebben.
Succes met zoeken.

Zo'n frame is onmogelijk tot in België te krijgen voor 334 Euro all-in tot het tegendeel bewezen is.

Het is iets te goedkoop om hier een prijs te poneren en dan de link niet te willen delen met enkel de melding "Succes met zoeken".

Maar dat kan aan mij liggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 aug 2014 18:12

Lcsmet schreef:
Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)
Jaap Telder schreef:.....
DHgate en aliexpress zijn de sites waar dit frame voor die prijs toch echt te vinden is, maar soms moet je ook echt heel erg lang zoeken, zeker ook bij aanbieders die geen aparte foto hebben staan van dit frame maar dan dit frame wel in hun collectie hebben.
Succes met zoeken.

Zo'n frame is onmogelijk tot in België te krijgen voor 334 Euro all-in tot het tegendeel bewezen is.

Het is iets te goedkoop om hier een prijs te poneren en dan de link niet te willen delen met enkel de melding "Succes met zoeken".

Maar dat kan aan mij liggen.
+1
als het gewoon een legaal frame is, waarom wel expliciet de prijs noemen, maar het niet delen (ben ondertussen ook wel benieuwd)?

si1984
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 feb 2014 15:30

si1984 10 aug 2014 19:45

Lcsmet schreef:
Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)
Jaap Telder schreef:.....
DHgate en aliexpress zijn de sites waar dit frame voor die prijs toch echt te vinden is, maar soms moet je ook echt heel erg lang zoeken, zeker ook bij aanbieders die geen aparte foto hebben staan van dit frame maar dan dit frame wel in hun collectie hebben.
Succes met zoeken.

Zo'n frame is onmogelijk tot in België te krijgen voor 334 Euro all-in tot het tegendeel bewezen is.

Het is iets te goedkoop om hier een prijs te poneren en dan de link niet te willen delen met enkel de melding "Succes met zoeken".

Maar dat kan aan mij liggen.
+1

wil ik ook zien....
ridley fenix XS / campagnolo veloce / campagnolo scirocco 35mm 8,2kg

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 aug 2014 19:48

Kameraad in NL zoeken hé. Ik ga mijn frame ook in NL laten leveren bij een kameraad, veel goedkoper :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 10 aug 2014 20:05

Lcsmet schreef: Zo'n frame is onmogelijk tot in België te krijgen voor 334 Euro all-in tot het tegendeel bewezen is.
In Nederland ook niet.
Nogmaals uren gezocht, maar onvindbaar bij andere aanbieders. Dus alleen bij hongfu beschikbaar.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat er uberhaubt (op dit moment nog) andere aanbieders zijn ...... :?

Plaats reactie