De grote wielren quiz!
- Pap in de benen
- Forum-lid
Het komt eigenlijk door die vriend van me. Hij stuurt me wel eens soortgelijke foto's van BNers / politici, en dan moet ik raden wie dat zijn. Toen dacht ik: da's ook leuk voor de grote wielerquiz.JFKE schreef:Zeldzaam leuke originele opgave! Dank aan Papindebenen
Ik vind hem moeilijk: Bij 1 denk ik aan het omerta en zie een Ferrari in het midden. 2. Geen idee. Bij 3. zal wel iets met bloed / transfusies te maken hebben (dracula). 4. geen idee 5. al helemaal geen idee. De Hint: iets met het USADA rapport?
Nummer 3 moet iets met tellen te maken hebben; of count in het Engels.
Zie plaatjes met countdown, Count von Count , drie ken ik niet en Ted Hankey ( bijnaam the Count).
Zie plaatjes met countdown, Count von Count , drie ken ik niet en Ted Hankey ( bijnaam the Count).
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
-
- Forum-lid
1: The Secret Race - Tyler Hamilton
2: Positively False - Floyd Landis
3: Every Second Counts - Lance Armstrong
4: Racing Through The Dark - David Millar
5: Schoon Genoeg - Thomas Dekker
... dan hoort boek 3 er niets bij.... want dat is fictie ????
Sterk!
Ik zat op hetzelfde spoor als Dogestyle - helemaal de mist in dus! (ik heb nu eenmaal niet de reflex om beelden spontaan in het Engels te lezen...)
Die foto tussen die Muppet-vampier en de dartspeler was overigens Bela Lugosi: dat wist ik dan weer wel - maar het bracht me nergens (ja, bij Dracula)
Ik zal me duidelijk wat moeten oefenen in dat soort rebuswerk
Ik zat op hetzelfde spoor als Dogestyle - helemaal de mist in dus! (ik heb nu eenmaal niet de reflex om beelden spontaan in het Engels te lezen...)
Die foto tussen die Muppet-vampier en de dartspeler was overigens Bela Lugosi: dat wist ik dan weer wel - maar het bracht me nergens (ja, bij Dracula)
Ik zal me duidelijk wat moeten oefenen in dat soort rebuswerk
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Bingo!afrit13 schreef:1: The Secret Race - Tyler Hamilton
Vijf autobiografieën van dopingzondaars, van wie nummer 3 als enige nog moet bekennen. (Overigens, 'Positively False' is ook behóórlijk fictie , maar Landis heeft later pas bekend). De moeilijkheid zat 'm inderdaad waarschijnlijk in nummer 3: Op de klok zie je de ook de laatste seconde weg tikken (every second) en muppet Count von Count (Graaf Tel), acteur Béla Lugosi (die Dracula speelde) en darter Ted Hankey (bij naam: The Count) zijn counts..... Tja, als ik 'm te makkelijk maak staat Afrit13 binnen 2 minuten met de oplossing op de stoep. Om met Cruijff te spreken, 'je gaat het pas zien als je het doorhebt'.
Dus we geven het stokje weer door aan Afrit113.