timo2.0 schreef:Wat mij vooral opvalt is dat het eindelijk een bond gelukt is door het cordon van de Spaanse sportbonden en de Spaanse overheid te breken waarmee dopinggebruik van Spaanse sporters naar mijn mening al jaren ongestraft wordt gelaten. Zie "Operacion Puerto, een lijst met ruim 200 klanten waaronder wielrenners, voetballers, tennissers, hardlopers, autocoureurs, basketballers, enz. Wat is er uiteindelijk naar aanleiding van die lijst aangepakt? Een handvol wielrenners en dan nog voornamelijk (op Mancebo en nog een paar na) geen Spanjaarden. En ondertussen winnen Spaanse voetballers, basketballers, wielrenners, tennissers en hardlopers alles wat los en vast zit: Europese titels, wereldtitels, olympische titels, champions league, grand slams, wielerrondes, enz., enz.
Mijn gedacht. Van mij mag de Fuentes-Beerput wel opgetrokken worden. Overigens waren er volgens mij ook een paar biathleten of langlaufers gepakt in deze zaak.
Overigens lig ik in een deuk om die 17 miljoen betweters op diverse fora. Het wielrennen wordt weer eens standrechtelijk geëxecuteerd. Ze vergeten daarbij wel even dat de trainers van bv Ajax en Barcelona een korte tijd geschorst zijn geweest vanwege dopinggebruik. (Guardiola is overigens achteraf door het CONI vrijgesproken.) Over de Mexicaanse voetballers wordt niet gesproken. Dat Messi in zijn puberteit vol is gestopt met groeihormonen wordt verzwegen. Diverse tennissters die eruit zien als een vent. Beren van mannelijker tennissers. (vergelijk eens foto's van die ene goede Spanjaard, jeweetwel die ene die zegt nooit in de sportschool te komen, hoe komt hij dan zo breed?) Vervang ook het woord tennis door zwem, dan ga je ook anders denken. De positieve test van Pechstein heeft amper de media gehaald en ik durf te wedden als een van de Nederlandse schaats(t)ers wordt betrapt dit ook niet breeduit wordt uitgemeten. Zo kan ik volgens mij nog wel even doorgaan. Maar ja het wielrennen heeft nu eenmaal de naam.