Even een vraagje tussendoor, ik ken veel termen , maar wat is in jezusnaam gesimoniseerd?Schum schreef:KNIP
De lak van mijn fiets wordt dan ook regelmatig gesimoniseerd.
)
Titanium fietsen
- Wiliertoerist
- Forum-lid
In de was zetten Kees, dat is Belgisch.
Mooi frame, alleen de vork is wel erg massief.......Memento_Mori schreef:Nog eventjes wachten....
Wat ik niet snap van sommige merken zijn de kabelstoppers op de onderbuis.
Er is misschien wel een reden voor, maar ik kom er niet op.
Bovendien zijn er zat die ze gewoon monteren op de balhoofdbuis, zoals het hoort, (waaronder het merk NoName, door mij bereden)
Cheap light strong, choose two
Loop jij dan ook in jou blootje rond? of is jou auto niet gelakt misschien?kees0251 schreef:Je kan je helemaal suf simoniseren, maar bij contact met wat hards heb je een kras.Wiliertoerist schreef:In de was zetten Kees, dat is Belgisch.
Beste lak=geen lak, ofwel oxidelaagje....
Jou kledij kan ook beschadigd geraken bij aanraking van iets scherps of de lak van jou auto kan ook beschadigd geraken bij aanraking met iets hards!
Tja, merken als Moots, Firefly etc. hebben er natuurlijk helemaal niets van begrepenkees0251 schreef: Wat ik niet snap van sommige merken zijn de kabelstoppers op de onderbuis.
Er is misschien wel een reden voor, maar ik kom er niet op.
Bovendien zijn er zat die ze gewoon monteren op de balhoofdbuis, zoals het hoort, (waaronder het merk NoName, door mij bereden)
Ik heb nu net negatieve ervaringen met kabelstoppers op de balhoofdbuis, maar om dat nou als minder goed te betitelen gaat me weer te ver. Ieder zijn voorkeur zeg maar....
Die Baum..... Wauw!
-
- Forum-lid
kees0251 schreef:Even een vraagje tussendoor, ik ken veel termen , maar wat is in jezusnaam gesimoniseerd?Schum schreef:KNIP
De lak van mijn fiets wordt dan ook regelmatig gesimoniseerd.
)
Ik dacht een beetje iets in de trant van; "zoals Simoni het deed". Had natuurlijk gekund dat hij een speciale manier van de fiets schoonmaken geintroduceerd had..
Mij vel heeft iets nodig bij de huidige temperaturen.Schum schreef:Loop jij dan ook in jou blootje rond? of is jou auto niet gelakt misschien?kees0251 schreef:Je kan je helemaal suf simoniseren, maar bij contact met wat hards heb je een kras.Wiliertoerist schreef:In de was zetten Kees, dat is Belgisch.
Beste lak=geen lak, ofwel oxidelaagje....
Jou kledij kan ook beschadigd geraken bij aanraking van iets scherps of de lak van jou auto kan ook beschadigd geraken bij aanraking met iets hards!
Mijn stalen autobody heeft lak nodig.
Mijn titanium frame heeft niks nodig en dat is een voordeel.
[quote="fe"]
Ik heb nu net negatieve ervaringen met kabelstoppers op de balhoofdbuis /quote]
Ik schreef ook: er zal een reden voor zijn.
Ik beschik over een bovengemiddeld technisch inzicht, maar helaas ik zie de reden niet.
Tenzij de balhoofdbuis zo dun is dattie gaat vervormen door het lassen.
Kunt u dit punt toelichten?
PS ,en waarom moeten het dan zulke ielige oogjes op steeltjes zijn?
Heeft Baum gelukkig niet.
Amerikaanse school nemen we dan maar aan.
Ik heb nu net negatieve ervaringen met kabelstoppers op de balhoofdbuis /quote]
Ik schreef ook: er zal een reden voor zijn.
Ik beschik over een bovengemiddeld technisch inzicht, maar helaas ik zie de reden niet.
Tenzij de balhoofdbuis zo dun is dattie gaat vervormen door het lassen.
Kunt u dit punt toelichten?
PS ,en waarom moeten het dan zulke ielige oogjes op steeltjes zijn?
Heeft Baum gelukkig niet.
Amerikaanse school nemen we dan maar aan.
Laatst gewijzigd door kees0251 op 28 feb 2014 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Kees: ik vond het een gedoe met de kabels, de rem- en schakelkabel kwamen met elkaar in conflict.
De mooiste kabelstoppers die er zijn, zijn van Firefly.
Deze zijn ook mooi! (Niet geheel toevallig kies ik hier voor een Moots)
Gelukkig verschillen smaken, anders zou iedereen op dezelfde fiets rijden.
De mooiste kabelstoppers die er zijn, zijn van Firefly.
Deze zijn ook mooi! (Niet geheel toevallig kies ik hier voor een Moots)
Gelukkig verschillen smaken, anders zou iedereen op dezelfde fiets rijden.
Laatst gewijzigd door fe op 28 feb 2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.