Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 aug 2014 20:32

Dat specifieke frame kan ik voor die prijs ook niet vinden. Andere type zijn wel voor dat geld naar Nederland te halen

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 10 aug 2014 20:40

Wie heeft er ervaring met de r041 FM 099 van velobuild/zhongwei of nog andere leveranciers die het no name venge replica frame leveren. Ben ook gecharmeerd van de flyxii 316, wat is de kwaliteit van flyxii? Kan iemand ook wat zeggen over de kwaliteit van de wielen van flyxii en of velobuild.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 aug 2014 07:59

Lcsmet schreef:
Jaap Telder schreef:Twee jaar garantie, free-shipping: prijs $450,-. Ben je voor €334,- klaar i.p.v €1290,- ( zo'n 4x duurder als het ineens Piuma heet :o )
Heb dat al meerdere malen gedaan, geen tax of wat in NL, al die keren.
Aanspreekpunt heb ik niet nodig voor dat geld.
Zal de site niet noemen i.v.m. reclamepolitie 8-)
Jaap Telder schreef:.....
DHgate en aliexpress zijn de sites waar dit frame voor die prijs toch echt te vinden is, maar soms moet je ook echt heel erg lang zoeken, zeker ook bij aanbieders die geen aparte foto hebben staan van dit frame maar dan dit frame wel in hun collectie hebben.
Succes met zoeken.

Zo'n frame is onmogelijk tot in België te krijgen voor 334 Euro all-in tot het tegendeel bewezen is.

Het is iets te goedkoop om hier een prijs te poneren en dan de link niet te willen delen met enkel de melding "Succes met zoeken".

Maar dat kan aan mij liggen.
Wat een gezeur zeg. Stel je voor dat het waar is :shock:
(@Franx: dit soort reacties bedoelde ik dus, misschien begrijp je het nu beter)
Na drie tellen zoeken heb ik er al eentje.
Vervolgens kan je onderhandelen met de aanbieder, wat ik altijd doe. Sowieso free-shipping eisen, ben ik meerdere malen overeen gekomen.
Ik ging uit van zo'n $450,-, maar hij is er dus zelfs voor $400,-.
Hiero:
http://www.alibaba.com/product-detail/2 ... 36227.html

Tip: ga eerst beter zoeken voordat je denkt dat het niet waar is..... 8-)

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 11 aug 2014 08:14

Die aanbieder die je noemt is: Shenzhen Hongfu Sports Goods Co., Ltd. ; hongfu dus, waarvan je zelf aangaf dat ze te duur zijn en tevens is dit niet met free-shipping zoals je aangaf. Als je verder kijkt hebben ze ook advertenties op alibaba.com waar een FOB price bij staat van 300 - 600, maar dat wil niet zeggen dat je dat frame voor $300 kunt kopen.
Ik daag je uit om eens contact met hun op te nemen. Ik weet zeker dat je $630 te horen krijgt.

Zodra je contact opneemt is de prijs dus $630 excl verzendkosten. Deze prijs vind je overal terug op internet bij mensen (uit Australie, Zuid Afrika, Duitsland, Engeland, VS) die dit frame gekocht hebben.

Ik had al een verklaring gevraagd voor het verschil in prijzen in hun advertentie, en wacht op hun antwoord.
Daarna misschien nog een poging tot onderhandelen doen.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 11 aug 2014 08:46

Verschil in prijs is 300-600 heeft natuurlijk te maken met de aantallen die je afneemt.
Als jij 300 framesets afneemt dan betaal je hoogstwaarschijnlijk maar $300,-

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 aug 2014 11:22

Ook al is het een open-mold frame van Hongfu er zijn een heleboel china tradingcompanies die dit frame aanbieden voor onder de prijs en ver boven de prijs. Ik heb zelf bij een chinese tradingsite meerdere bestellingen gedaan waar onderhandelen mogelijk was en als je er wat vaker koopt (soort vaste klant) hoef je niet de volle mep te betalen. Free-shipping eiste ik altijd standaard.
Probeer met onderhandelen te zeggen dat je wel naar een andere aanbieder gaat die hetzelfde frame verkoopt voor een lagere prijs, vinden ze niet leuk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2014 11:38

Kom dan gewoon met de link waar jij het frame voor die prijs hebt gekocht. Ik snap het probleem echt niet, nu ben je beetje interessant aan het doen, maar houd je vervolgens je mond.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 11 aug 2014 11:53

Jaap Telder schreef:Ook al is het een open-mold frame van Hongfu er zijn een heleboel china tradingcompanies die dit frame aanbieden voor onder de prijs en ver boven de prijs.
En daarom is er geen enkele andere te vinden? Zolang ik er geen zie geloof ik je niet meer.
Ik sluit me aan bij amclassic-fan.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 11 aug 2014 12:15

amclassic-fan schreef:Kom dan gewoon met de link waar jij het frame voor die prijs hebt gekocht. Ik snap het probleem echt niet, nu ben je beetje interessant aan het doen, maar houd je vervolgens je mond.

+1

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 11 aug 2014 13:21

Voor de verzending van een onderdeel heb ik de keuze tussen hong kong air mail en china air mail, beiden voor het zelfde tarief.
Ik lees dat EMS de snelste is van de goedkope opties, welke is dit van deze 2?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 aug 2014 16:55

Zoek het effe zelf allemaal uit zeg.
Ik hoef mij echt niet te verantwoorden,je gelooft het of niet. Waarom zou ik jullie voor de gek moeten houden, daar word ik niet beter van en wat voor zin heeft dat?

Ik heb mijn bestellingen tot volle tevredenheid gedaan voor zeer lage prijzen en free-shipping telkens bij dezelfde Chinees. Deze aanbieder verandert trouwens regelmatig van naam zodat ze moeilijk te traceren zijn, reden: de Chinese leverancier verkoopt ook nep frames en wil niet gepakt worden. En de link is hier toch al verboden. :o

Dit bedoel ik dus, geef je iemand een hint krijg je alleen negatieve reacties van anderen die er zich tegenaan gaan bemoeien, altijd hetzelfde.
Ik ga fietsen op mijn (echte) Pinarello, de Cipressa en de Poggio wordt het vandaag. :mrgreen:

Aeo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2013 11:28

Aeo 11 aug 2014 17:03

* klaagt over nepframes
* claimt goedkope frames te vinden waar niemand anders dat kan
* blijkt te kopen bij een aanbieder van nepframes, waardoor 'ie die business indirect steunt

Let's move on. Dit topic mag wel weer over mooie builds en goede/minder goede ervaringen gaan, en minder over stom geneuzel wat mij betreft.

Ontopic: mijn R-055 heeft er nu zo'n 500km opzitten, en de voorlopige eerste conclusie is dat dit een prima racemonster is. Power transfer is goed, fiets is stijf, alleen een beetje nerveus door de wat kortere wielbasis dan ik gewend was van mijn vorige fiets. Even wennen, maar het gaat als de brandweer. Comfort is duidelijk merkbaar op de kasseitjes die ze hier in Twente zo af en toe neerleggen, best bijzonder hoeveel trillingen het frame dempt. Zal ook wel door de tubeless bandjes komen, maar dit is een project waar ik geen spijt van heb tot nu toe!

Plaats reactie