Scott
Yup,
Zijn speciale klemmen voor de Fizik rails - bij Mantel te koop - neem wel de zilver kleurige clamps want de zwarte pastten bij mij niet, en zijn voor een aluminium stubby zoals bij de Scott Addict.
Fizik heeft 7x9,6mm clamps nodig.
http://www.mantel.com/ritchey-wcs-1bolt ... N0YXJ0MjA=
Zijn speciale klemmen voor de Fizik rails - bij Mantel te koop - neem wel de zilver kleurige clamps want de zwarte pastten bij mij niet, en zijn voor een aluminium stubby zoals bij de Scott Addict.
Fizik heeft 7x9,6mm clamps nodig.
http://www.mantel.com/ritchey-wcs-1bolt ... N0YXJ0MjA=
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zouden die dan nu al gesneuveld zijn na enkele honderden kilometer? Ik vermoed dat er rotor 4130 lagers in zitten.JasperGR schreef:Dit zal zeer zeker aan de bracketlagers liggen omdat je voor een 30mm as een aangepaste lager nodig hebt die minder duurzaam is.xytras schreef:Ik zit met een vervelend getik/geping/gekraak in mijn foil. Het betreft een 2013 foil 20 met rotor 3df en 'passende' rotor lagers. Het komt voor bij zowel op als uit het zadel kracht zetten. Bij gewoon ronddraaien heb ik het zelden. Het zijn niet de wielen, snelspanners, zadel, pedalen, schoenplaatjes oid. Ik vermoed dat het aldus uit het bracket moet komen. Wat zou het euvel kunnen zijn? Oplossing?
Enkele honderden kilometers is vrij weinig inderdaad. Haal je crank anders uit elkaar en vet alles opnieuw in. Check eventueel of de lager nog mooi lopen. Succes!xytras schreef:Zouden die dan nu al gesneuveld zijn na enkele honderden kilometer? Ik vermoed dat er rotor 4130 lagers in zitten.JasperGR schreef:Dit zal zeer zeker aan de bracketlagers liggen omdat je voor een 30mm as een aangepaste lager nodig hebt die minder duurzaam is.xytras schreef:Ik zit met een vervelend getik/geping/gekraak in mijn foil. Het betreft een 2013 foil 20 met rotor 3df en 'passende' rotor lagers. Het komt voor bij zowel op als uit het zadel kracht zetten. Bij gewoon ronddraaien heb ik het zelden. Het zijn niet de wielen, snelspanners, zadel, pedalen, schoenplaatjes oid. Ik vermoed dat het aldus uit het bracket moet komen. Wat zou het euvel kunnen zijn? Oplossing?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Enkele honderden kilometers is vrij weinig inderdaad. Haal je crank anders uit elkaar en vet alles opnieuw in. Check eventueel of de lager nog mooi lopen. Succes![/quote]
Dat wordt dan lbs Bedankt voor de raad.
Dat wordt dan lbs Bedankt voor de raad.
Heeft niets met de zadelrails te maken maar met de kop van de zadelpen.scottpch schreef:Precies, de zwarte voor alu en tita rails, de zilveren voor carbon rails.
Is de zadelpen kop van carbon ; Dan zilveren clamps
Is de zadel[pen kop van alu zoals de stubby was ; Dan zwarte clamps
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die schaaltjes komen gewoon van Ritchey en per stubby zijn er volgens mij drie. Stuk voor stuk worden ze in zilver geleverd (als ze van ritchey komen) maar af en toe komen ze ook in zwart. Kleur zegt niets over bij welke stubby ze horen al kun de door even te kijken meteen zien waar ze bij horen en voor welke rails ze zijn (al is dat wat lastig als je ze online wilt bestellen).
Ter verduidelijking ook nog een foto van beide genomen.sharkman113 schreef:Die schaaltjes komen gewoon van Ritchey en per stubby zijn er volgens mij drie.
Klopt : Er komen standaard 3 schaaltjes bij :
* Ronde rails - * Voor Selle Italia - * En voor Fizik.
Stuk voor stuk worden ze in zilver geleverd (als ze van ritchey komen) maar af en toe komen ze ook in zwart. Kleur zegt niets over bij welke stubby ze horen.
Pertinent niet waar: Bij mijn Addict kwamen ze in het zwart ( dus voor de alu stubby ) en bij mijn Foil kwamen ze in het zilver & slechts alleen voor ronde rails .
Aangezien ik op mijn Foil ook een Selle Italia met carbon rails wilde plaatsen, heb ik de zwarte schaaltjes gepakt speciaal voor Selle Italia. Die had ik expres op reserve voor mijn Addict, maar die pastten absoluut NIET op de Foil zadelpen. De Carbon kop van de zadelpen is net IETS anders dan de kop van de aluminium stubby - dus de schaaltjes zijn ook net iets anders
Bij de zilveren clamp ( voor carbon kop ) zitten groefjes - Niet bij de zwarte stubby. Ook zie je dan de zwarte stubby verder doorloopt aan de onderzijde ( rode pijl ) De afstand van het klemgedeelte tot hart bout is bij de zwarte ook een paar millimeter langer. ( witte pijl )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Het gaat ook om de carbon rail van het zadel, die is dan niet rond maar 7x9.6 mm waardoor je klem met de grotere opening nodig hebt.
Ik had in eerste instantie de zwarte klem erbij gekregen, met de mededeling dat deze voor zadels met carbon rails(7x9.6 mm)was, terwijl de zilveren al op de zadelpen zat.
Die zilveren was echter voor de carbonnen zadels en niet de zwarte, die heb ik maar teruggegeven.
Bij jouw foto Rene is het juist die zwarte klem, die voor de carbon rails bestemd is en niet die zilveren???
Vreemd.
Ik had in eerste instantie de zwarte klem erbij gekregen, met de mededeling dat deze voor zadels met carbon rails(7x9.6 mm)was, terwijl de zilveren al op de zadelpen zat.
Die zilveren was echter voor de carbonnen zadels en niet de zwarte, die heb ik maar teruggegeven.
Bij jouw foto Rene is het juist die zwarte klem, die voor de carbon rails bestemd is en niet die zilveren???
Vreemd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Voor de addict heb ik ze zowel in zilver als zwart liggen en enkel de railsklemming verschilt. Zou ook gek zijn aangezien de zwarte en zilveren nog in een gesloten zakje zitten en gewoon dezelfde productcode hebben. Voor de rest maakt het niet zoveel uit en het is maar een kleurtje (en denk ik persoonlijk dat scott of ritchey ze gewoon random heeft laten behandelen)..
Ik heb de knoop doorgehakt en een foil 15 model 2012 gekocht bij Westbrook. Ik vind de kleur mooier (soort zilver) dan die van het 2013 model (antraciet). In Frankrijk gaat het 2013 model aan 1199€ en bij Westbrook kreeg ik de 2012 voor 875€. Hij is ter vervanging van de canyon aeroad die stuk is. De crash replacement van canyon was 1199€, dus flink meer dan deze scott. Aangezien ik altijd een zwak heb gehad voor de foil wordt het deze keer een foil. Ik was ook erg ontevreden over de canyon-frame-evaluatie. Die zeggen uitsluitend 'is kapot' zonder enige verbijzondering. Ook niet na 10 keer vriendelijk vragen. Het plekje dat stuk is, zie ik zelf ook wel, is ook te repareren, maar de rest? Hij is in de scan gegaan, dan verwacht je toch iets meer info, zeker als je erom vraagt? Alle onderdelen zet ik over van de canyon naar de foil. Nu wachten tot hij aankomt....
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Een redelijke vraag zal Canyon echt wel beantwoorden maar het verwachten van een duidelijk antwoord op jouw vraag is ongeveer net zo realistisch als een carbon reparateur om garantie vragen en vast laten leggen dat de gevolgen van een breuk voor zijn rekening zijn.
Je frame had een beschadiging en of en of de rest nog veilig is kan enkel een vermoeden zijn, zekerheden of duidelijke antwoorden zal niemand je zonder kristallen bol kunnen geven.
Je frame was kapot en alles wat je er daarna mee doet is volledig voor jouw rekening.
Wel een goede prijs trouwens voor dat frame zeker als Westbrook er bijna hetzelfde in ponden voor vraagt. Vreemd trouwens dat ze van Scott heel duidelijk UK Sale only op de website moeten vermelden maar dat ze vervolgens wel naar Nederland mogen leveren (kennelijk zijn ze de grip op een grote dealer een beetje kwijt).
Je frame had een beschadiging en of en of de rest nog veilig is kan enkel een vermoeden zijn, zekerheden of duidelijke antwoorden zal niemand je zonder kristallen bol kunnen geven.
Je frame was kapot en alles wat je er daarna mee doet is volledig voor jouw rekening.
Wel een goede prijs trouwens voor dat frame zeker als Westbrook er bijna hetzelfde in ponden voor vraagt. Vreemd trouwens dat ze van Scott heel duidelijk UK Sale only op de website moeten vermelden maar dat ze vervolgens wel naar Nederland mogen leveren (kennelijk zijn ze de grip op een grote dealer een beetje kwijt).