Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 dec 2023 23:27

Tja een goede docent, daar zeg je wat.

https://youtu.be/YR5ApYxkU-U?si=xeOrk-OuPj17HSlh

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 dec 2023 00:55

Ernie, dat jonge hersens makkelijk leren staat natuurlijk als paal boven water..dat is ook hard nodig ze beginnen vanaf nul.
Maar om een voorbeeld te noemen, wiskunde ik was er best wel goed in. Na m’n schooltijd er ( op een paar stellingen na ) echt niets meer aan gehad.
Dat geld ook voor scheikunde of natuurkunde, als je daar niet verder in gaat studeren ( of het voor een ander studie nodig hebt) heb je er op een paar uitzonderingen weinig meer aan.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 03 dec 2023 08:35

Wiskunde heb je voor praktisch elke universitaire wel nodig in de vorm van statistiek. 'Statistieken zeggen mij niets, ik wil cijfers!', zou boer Hendrik Koekoek ooit hebben geroepen. Met alleen je boerenverstand red je het niet in de Tweede Kamer en de aanvulling van lessen op school is dan ook broodnodig.

Ik zou niet graag over een brug willen rijden, of mij naar de hoogste etage van een wolkenkrabber bevinden als ik weet dat de ontwerper van dit bouwwerk hier niet voor gestudeerd heeft. Voor het gros van de mensen geldt vast dat wiskunde, natuurkunde of scheikunde in het dagelijks leven van weinig meerwaarde zijn. Ik ben echter blij dat ik op school e.e.a. geleerd heb over natuurkunde, scheikunde en wiskunde en dat ik ook wat meegekregen heb van verschillende talen, aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. Ik vind het zonde dat ik op school nooit de optie heb gehad om filosofie te volgen.

Als je aan het einde van je middelbare school wat breder geschoold bent, zal je meer keuze hebben in het aantal vervolgopleidingen. Op school krijg je toegang tot kennis die je in je verdere leven waarschijnlijk niet meer op zal doen. Als kind krijg je op school de mogelijkheid je geest te verruimen. Voor de één zal dit ook waardevoller zijn dan voor de ander. Een stelling dat je op school niets nuttigs leert, zal statisch eerder worden gedaan door iemand die op school weinig heeft geleerd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 03 dec 2023 09:00

Enzzo +1 onderwijs is essentieel.

Ontopic de nieuwe peilingen van Maurice de Hond. Pvv +5, vvd -8, bbb -3.
Maurice de Hond word ook hier niet door iedereen gewaardeerd, maar hij zat er van alle peilers er recentelijk het dichtste op.

Ik kwam van de week nog een ander interessant feitje tegen. In absolute aantallen hebben er meer hoogopgeleide mensen pvv gestemd dan d66.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2023 09:17

In absolute getallen D66 verslaan is nu niet iets om je op de borst mee te kloppen.

En hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe belangrijker scholing van enig niveau gaat worden. We krijgen straks een enorme golf 'onnodigen', grotendeels aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Wat gaan we daar mee doen?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2023 09:21

Overigens zijn dergelijke peilingen eerder een reden om Yesilgoz in de armen van ome Frans te jagen dan om op nieuwe verkiezingen aan te sturen.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 03 dec 2023 09:29

hopjes schreef: 03 dec 2023 09:00 Enzzo +1 onderwijs is essentieel.

Ontopic de nieuwe peilingen van Maurice de Hond. Pvv +5, vvd -8, bbb -3.
Maurice de Hond wordt ook hier niet door iedereen gewaardeerd, maar hij zat er van alle peilers er recentelijk het dichtste op.

Ik kwam van de week nog een ander interessant feitje tegen. In absolute aantallen hebben er meer hoogopgeleide mensen pvv gestemd dan d66.
Uit mogelijk hetzelfde artikel van het NRC:

"Van de hoger opgeleiden stemde 10 procent op de PVV – in absolute aantallen hebben er dus méér hoger opgeleiden op PVV gestemd dan op D66."

Ofwel 90% procent van de hoger opgeleiden stemde niet op de PVV. Is dat ook een interessant feitje?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 dec 2023 09:41

Dat de nrc over hoger opgeleiden spreekt is minstens zo opvallend als de percentages. Had toch eerder theoretisch opgeleiden verwacht.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 dec 2023 09:51

:D
ColumsbusMJ schreef: 03 dec 2023 09:29
hopjes schreef: 03 dec 2023 09:00 Enzzo +1 onderwijs is essentieel.

Ontopic de nieuwe peilingen van Maurice de Hond. Pvv +5, vvd -8, bbb -3.
Maurice de Hond wordt ook hier niet door iedereen gewaardeerd, maar hij zat er van alle peilers er recentelijk het dichtste op.

Ik kwam van de week nog een ander interessant feitje tegen. In absolute aantallen hebben er meer hoogopgeleide mensen pvv gestemd dan d66.
Uit mogelijk hetzelfde artikel van het NRC:

"Van de hoger opgeleiden stemde 10 procent op de PVV – in absolute aantallen hebben er dus méér hoger opgeleiden op PVV gestemd dan op D66."

Ofwel 90% procent van de hoger opgeleiden stemde niet op de PVV. Is dat ook een interessant feitje?
Statistieken he , ts maar net hoe je ze interpreteer ............ :D

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 dec 2023 09:55

Ernie C. schreef: 03 dec 2023 09:17
En hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe belangrijker scholing van enig niveau gaat worden. We krijgen straks een enorme golf 'onnodigen', grotendeels aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Wat gaan we daar mee doen?
Wat mij dan weer verbaast is dat typen niet standaard word gegeven op school..... terwijl 75% van werkend Nederland achter een toetsen bord gaat plaats nemen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2023 10:12

mao schreef: 03 dec 2023 09:55
Ernie C. schreef: 03 dec 2023 09:17
En hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe belangrijker scholing van enig niveau gaat worden. We krijgen straks een enorme golf 'onnodigen', grotendeels aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Wat gaan we daar mee doen?
Wat mij dan weer verbaast is dat typen niet standaard word gegeven op school..... terwijl 75% van werkend Nederland achter een toetsen bord gaat plaats nemen.
Omdat dat in handen van de markt is gegeven. Tegen betaling kan je je kind een typecursus laten volgen op school, na schooltijd.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 03 dec 2023 10:14

kxlight schreef: 03 dec 2023 09:41 Dat de nrc over hoger opgeleiden spreekt is minstens zo opvallend als de percentages. Had toch eerder theoretisch opgeleiden verwacht.
Misschien dat de term HBO dan ook op de schop moet. Kwetsende termen als hoog, laag en middelbaar passen niet in deze samenleving.

Gesloten