Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Wat zomerkleding gekocht zoals wat truitjes, overhemden met korte mouw.
Als ik dan toch in een stad (Gouda) ben sneak ik gelijk even een boeken- en platenwinkel in.
Weer meer gekocht dan goed is maar vooral erg blij met het begin dit jaar verschenen album
Love, Death & In Between van DeWolff
Nu lekker fietsen!
Als ik dan toch in een stad (Gouda) ben sneak ik gelijk even een boeken- en platenwinkel in.
Weer meer gekocht dan goed is maar vooral erg blij met het begin dit jaar verschenen album
Love, Death & In Between van DeWolff
Nu lekker fietsen!
Als je de keuze hebt tussen een Corolla van ruim 20 jaar oud met 1.4tje en een nieuwe EV, merk je dat verschil toch welLcsmet schreef: ↑03 jun 2023 13:11Een auto met verbrandingsmotor kan ook comfortabel zijn.
En als je de vooruitgang van een EV moet gaan vergelijken met paard en kar dan zijn we helemaal van het paadje
En nog eens, ik ben niet tegen de EV op zich, wel dat de politiek mij wil verplichten om over te gaan op EV.
Het probleem is dat mensen uit zichzelf nauwelijks initiatief nemen. Dan roep je de dwang over je af.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40348
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heel realistisch: ik zou best met een EV kunnen leven. Maar dan wel een paar voorwaarden:
- bruikbare range 450km (dan kan ik alle zakelijke ritten doen zonder bijladen)
- vergelijkbaar geprijsd als een benzine wagen
- een goed snellader netwerk in heel Europa (en nee, dat is nu écht nog onder de maat)
- MOOIE auto’s/interieurs ipv de foeilelijke, zo goedkoop mogelijke, hardplastic layouts met centrale ipad. Begrijp niet waarom een EV per definiëren ineens een lelijk interieur moet krijgen.
Helaas is aan de meeste (alle?) punten momenteel niet te voldoen….
En dan zal ik de aanleg van een laadpaal+omzetten naar 3-fasen (ca €3.000 ivm onhandige lokatie+afstand) en andere manier van vakantie gaan met de sleurhut voor eigen rekening nemen.
- bruikbare range 450km (dan kan ik alle zakelijke ritten doen zonder bijladen)
- vergelijkbaar geprijsd als een benzine wagen
- een goed snellader netwerk in heel Europa (en nee, dat is nu écht nog onder de maat)
- MOOIE auto’s/interieurs ipv de foeilelijke, zo goedkoop mogelijke, hardplastic layouts met centrale ipad. Begrijp niet waarom een EV per definiëren ineens een lelijk interieur moet krijgen.
Helaas is aan de meeste (alle?) punten momenteel niet te voldoen….
En dan zal ik de aanleg van een laadpaal+omzetten naar 3-fasen (ca €3.000 ivm onhandige lokatie+afstand) en andere manier van vakantie gaan met de sleurhut voor eigen rekening nemen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
We moeten gewoon niet one size fits al willen wat ik eerder al aangaf.
Dan zal je zien dat alles veel sneller de goede kant op gaat.
Onze 2de auto een mini ev staat 80% voor de deur prima thuis accu en daardoor veel minder belasting en overbelasting van het net.
We zullen er wat voor over moeten hebben om de planeet te redden. De meeste mensen kunnen best wel 10 minuten minder op hun telefoon per dag om met een beetje planning van de energie bezig te zijn.
Dan zal je zien dat alles veel sneller de goede kant op gaat.
Onze 2de auto een mini ev staat 80% voor de deur prima thuis accu en daardoor veel minder belasting en overbelasting van het net.
We zullen er wat voor over moeten hebben om de planeet te redden. De meeste mensen kunnen best wel 10 minuten minder op hun telefoon per dag om met een beetje planning van de energie bezig te zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40348
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hier even een afgeschreven, probleemloze Mazda 2 inruilen voor een EV is wel een prijzige hobby….
Less is bore
Ik snap dan weer niet waarom je zacht plastic zou willen. Dat is door giftige weekmakers en persoonlijk zit ik niet continu aan plastic te voelen.
Door zulke eisen worden auto's ook gewoon duur.
Onlangs een reclame gezien van Benz waar ze doodserieus zitten te lullen over sfeerlicht, geuren,... die je stemming verbeteren enz enz... De auto zou je stemming aanvoelen en...
Door zulke eisen worden auto's ook gewoon duur.
Onlangs een reclame gezien van Benz waar ze doodserieus zitten te lullen over sfeerlicht, geuren,... die je stemming verbeteren enz enz... De auto zou je stemming aanvoelen en...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40348
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mag ook gewoon hout en leer zijn hoor
Less is bore
We zitten in het niet-fietsgerelateerde toppic. Behalve fietspendelen en de sporadische lange tocht in het weekend, vul ik mijn dagen met wandelen en lopen (en werken, maar daar zwijgen we beter over). Ik ben niet zo van de korte afstand, dus neem geregeld deel aan lange wandelingen in de hoop ooit eens een 100mijler te kunnen finishen.
Pfff. 100 mijl in 1 stuk? Ooit eens 100 km gedaan en was ik knap klaar mee.
Wandel graag met mn lief en niet te gek maar wel mega rustige routes met over hekjes klimmen en onbemande pontjes.
Fietsen en wandelen blijven toch grandioze manieren om van de omgeving te genieten maar 100 mijl laat ik aan mij voorbijgaan
Ontopic: anti groenaanslag om balkon aan mn hobby/werkkamer wat te fatsoeneren.
Wandel graag met mn lief en niet te gek maar wel mega rustige routes met over hekjes klimmen en onbemande pontjes.
Fietsen en wandelen blijven toch grandioze manieren om van de omgeving te genieten maar 100 mijl laat ik aan mij voorbijgaan
Ontopic: anti groenaanslag om balkon aan mn hobby/werkkamer wat te fatsoeneren.