Cannondale
Hoi.
leuk en bedankt voor al die postieve reactie. Het is de gewone Evo (niet de Hi-mod) die er dit jaar bij gekomen is, deze is iest zwaarder (maar minder dan 1 kg) maar wel veel betaalbaarder, de goedkoopste Hi-Mod is ca 1500,- duurder.
Het gewicht,
dat weet ik nog niet, ik denk dat ie net onder de 7 kg gaat komen (maat 58). De standaatdfiets (maat 56 )met zware Mavic wielen en alu Cannondale zadelpen, pen en stuur weegt 7,1 kg volgens diverse testen. Met de Fulcrum Zero's gaat er ca. 300 gram af, de 3T onderdelen zullen ook wel 100 gram zijn. Banden zijn de Mavic's die er standaard op liggen, deze worden naderhand vervangen door conti 4000s. Lint wordt zwart van 3T, bidondragers worden Arundel Dave O mat carbon en pedalen DuraAce Carbon 7900.
ik zal een foto maken van het wegen (komende zaterdag).
groeten Bert S.
leuk en bedankt voor al die postieve reactie. Het is de gewone Evo (niet de Hi-mod) die er dit jaar bij gekomen is, deze is iest zwaarder (maar minder dan 1 kg) maar wel veel betaalbaarder, de goedkoopste Hi-Mod is ca 1500,- duurder.
Het gewicht,
dat weet ik nog niet, ik denk dat ie net onder de 7 kg gaat komen (maat 58). De standaatdfiets (maat 56 )met zware Mavic wielen en alu Cannondale zadelpen, pen en stuur weegt 7,1 kg volgens diverse testen. Met de Fulcrum Zero's gaat er ca. 300 gram af, de 3T onderdelen zullen ook wel 100 gram zijn. Banden zijn de Mavic's die er standaard op liggen, deze worden naderhand vervangen door conti 4000s. Lint wordt zwart van 3T, bidondragers worden Arundel Dave O mat carbon en pedalen DuraAce Carbon 7900.
ik zal een foto maken van het wegen (komende zaterdag).
groeten Bert S.
Mooi hoor. Is het rood van 3T hetzelfde als op het frame? Gelukkig maak je niet de fout om een rood stuurlint te monteren De wielen passen er ook erg goed bij!
Vraagje:
Ik speel met de gedachte een overjarige of licht gebruikte Cannondale SuperSix te kopen; met simpele afmontage, zodat ik deze kan strippen, het frame in door mij gewenste kleuren kan laten spuiten en vervolgens naar wens weer op kan bouwen./afmonteren
- wat zijn precies de verschillen tussen de verschillende types supersix van de afgelopen 3 jaar?
- ik zou dan een hollowgram crankstel willen monteren; mochten er in het bracket adapters ingelijmd(?) zitten, zijn die er dan nog uit te krijgen zodat er weer een origineel BB30 crankstel in past?
Ik speel met de gedachte een overjarige of licht gebruikte Cannondale SuperSix te kopen; met simpele afmontage, zodat ik deze kan strippen, het frame in door mij gewenste kleuren kan laten spuiten en vervolgens naar wens weer op kan bouwen./afmonteren
- wat zijn precies de verschillen tussen de verschillende types supersix van de afgelopen 3 jaar?
- ik zou dan een hollowgram crankstel willen monteren; mochten er in het bracket adapters ingelijmd(?) zitten, zijn die er dan nog uit te krijgen zodat er weer een origineel BB30 crankstel in past?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Verschillen zijn er nauwelijks of niet, afgezien van de paintjob.
Heb je die EPBike nog bekeken? Deftig karretje en nauwelijks bereden. Onderdelen vang je nog zeker 200 euro voor, dus dan heb je voor 800 euro een frame.
Heb je die EPBike nog bekeken? Deftig karretje en nauwelijks bereden. Onderdelen vang je nog zeker 200 euro voor, dus dan heb je voor 800 euro een frame.
Die paitjob gaat toch custom worden, dus dat maakt niet uit. Ook de "eenvoudige" modellen hebben een volledig carbon vork? Heb jij enig idee hoe het zit met BB30 brackets en eventueel ingelijmde adapters?havana schreef:Verschillen zijn er nauwelijks of niet, afgezien van de paintjob.
Heb je die EPBike nog bekeken? Deftig karretje en nauwelijks bereden. Onderdelen vang je nog zeker 200 euro voor, dus dan heb je voor 800 euro een frame.
Nog niet gekeken bij EPbike, wel al driftig zitten rekenen en meten, en het is inderdaad precies mijn maat. Morgen maar eens bellen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja, ook de eenvoudige modellen hebben een carbon vork. De frames van de goedkope modellen zijn exact gelijk aan de dure modellen die met Di2 enzo geleverd worden.
De lichtste frames van de productieband krijgen een andere paintjob en het label "Evo"
Die bij Eric staat heeft overigens geen ingelijmde bussen maar gewoon een BB30 Gossamer crank (compact). Overige afmontage is 105 groep (5600 met waslijnen), standaard C'dale C2 stuur en stuurpen (made by FSA), de Supersix zadelpen (die ik erg mooi vind en bovendien zeer fijn af te stellen is), Mavic Aksium wielset.
Het is aan te raden er direct betere lagers (Phil Wood of C-bear) in te knallen.
Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Tune AC14 zijn onderweg, dat worden een easy 100 grammen winst. Verder komt er van Smud carbon nog een 'n nieuwe zadelpenklem, maar dat zal nog wel eventjes duren van die kerel schijnt nogal traag te reageren.
De lichtste frames van de productieband krijgen een andere paintjob en het label "Evo"
Die bij Eric staat heeft overigens geen ingelijmde bussen maar gewoon een BB30 Gossamer crank (compact). Overige afmontage is 105 groep (5600 met waslijnen), standaard C'dale C2 stuur en stuurpen (made by FSA), de Supersix zadelpen (die ik erg mooi vind en bovendien zeer fijn af te stellen is), Mavic Aksium wielset.
Het is aan te raden er direct betere lagers (Phil Wood of C-bear) in te knallen.
Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Tune AC14 zijn onderweg, dat worden een easy 100 grammen winst. Verder komt er van Smud carbon nog een 'n nieuwe zadelpenklem, maar dat zal nog wel eventjes duren van die kerel schijnt nogal traag te reageren.
Nieuwe Synapse las ik elders.
Volgens mij reedt hij ook op de nieuwe Synapse:harmm schreef:op wat voor fiets reed Sagan dit weekend leek wel een iets andere model als de super six
ik dacht dat hij wat slooping was
iemand iets opgevallen, of mooie foto's
http://triathlete-europe.competitor.com ... synapse-hm
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Al een tijdje terug ook langs gekomen op slam that stem.
More piccas: http://slamthatstem.com/post/4475059302 ... azy-stupid" onclick="window.open(this.href);return false;
More piccas: http://slamthatstem.com/post/4475059302 ... azy-stupid" onclick="window.open(this.href);return false;