Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
@ amclassic-fan;
Bij een S5 is de hoge balhoofd helemaal duidelijk omdat de aansluitingen nogal rechthoekig zijn.Dit valt bij de Aeroad gelukkig nog wel mee.
Bovendien is die fiets ligt sloping.
Misschien een reden dat de fietsleveranciers naar veel grotere balhoogte hoogte's overstappen?
@scott_marmotte
Natuurlijk de 1e dag meteen een testrondje van ca. 75 km gereden, maar het valt me reuze mee.
Zeker in vergelijking met mijn vorige fiets (een Koga Roadracer uit 2008), wat gewoon een stuiterfiets is.
@eelcoz
Ieder ze keuze wat betreft de groepskeuze (ik heb voorheen altijd Campagnolo gereden)
De batterij zit onderaan de linkerachtervork (net als Rose), en dit lijkt me gezien de omvang ook de enige juiste plaats.
Bij een S5 is de hoge balhoofd helemaal duidelijk omdat de aansluitingen nogal rechthoekig zijn.Dit valt bij de Aeroad gelukkig nog wel mee.
Bovendien is die fiets ligt sloping.
Misschien een reden dat de fietsleveranciers naar veel grotere balhoogte hoogte's overstappen?
@scott_marmotte
Natuurlijk de 1e dag meteen een testrondje van ca. 75 km gereden, maar het valt me reuze mee.
Zeker in vergelijking met mijn vorige fiets (een Koga Roadracer uit 2008), wat gewoon een stuiterfiets is.
@eelcoz
Ieder ze keuze wat betreft de groepskeuze (ik heb voorheen altijd Campagnolo gereden)
De batterij zit onderaan de linkerachtervork (net als Rose), en dit lijkt me gezien de omvang ook de enige juiste plaats.
Goede vraag, ben zelf ook aan t kijken voor een Canyon raodlite. Maar zou zelf ook graag eerst even goed passen welke fiets mij het beste past. (1.88 m, 98 kg, binnenbeenlengte onbekend).timofietst schreef:Kun je, nu het testcenter in Heerlen is gesloten, ergens anders (Duitsland? HQ in Koblenz?) fietsen uitproberen? Ik kan daar niets van terugvinden op de website van Canyon, het staat me bij dat dat er eerst wel op stond.
Daarom zou ik graag even willen testen vooraf.
Iemand een idee waar dat kan?
Stuur een email en vraag het.JFKE schreef:Goede vraag, ben zelf ook aan t kijken voor een Canyon raodlite. Maar zou zelf ook graag eerst even goed passen welke fiets mij het beste past. (1.88 m, 98 kg, binnenbeenlengte onbekend).timofietst schreef:Kun je, nu het testcenter in Heerlen is gesloten, ergens anders (Duitsland? HQ in Koblenz?) fietsen uitproberen? Ik kan daar niets van terugvinden op de website van Canyon, het staat me bij dat dat er eerst wel op stond.
Daarom zou ik graag even willen testen vooraf.
Iemand een idee waar dat kan?
Mijn ervaring is dat ze redelijk snel antwoorden.
Misschien de site een keer bekijken!!juul schreef:Weet iemand hoeveel gram een Canyon Ultimate CF SLX frame lichter is dan een Ultimate CF frame?
Welke verschillen zijn er nog meer tussen beide frames?
Bedankt
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC
Giant XTC
Dacht ik ook bij mezelf. Ben even gaan kijken op de site, maar zie het niet staan bij beiden.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00
Vraag is al vaker op dit forum gesteld:juul schreef:Weet iemand hoeveel gram een Canyon Ultimate CF SLX frame lichter is dan een Ultimate CF frame?
Welke verschillen zijn er nog meer tussen beide frames?
Bedankt
SLX frame 56cm in zwarte kleur: 910 gram,\ CF frame 56cm in zwarte kleur: 980 gram (gewichten voor kale frame zonder balhoofdstel, padje en zadelpenklem
Vork in beide frames dezelfde SLX vork: 320 gram.
Opgegeven gewichten zijn +/- Carbon frames zijn handwerk, als gevolg van afwijkingen in de productie kunnen framegewichten verschillen.
Voor de witte kleur welke uit 5 laklagen bestaat moet er +/- 160 gram voor de lak bijgerekend worden.
Verder is het SLX frame door een andere verlegging van de carbon lay-up en plaatselijk een andere carbon soort tussen de 5 en 10% stijver dan een CF
Gr. Peter
Syntace kan ik nergens meer vinden in 130 (niet meer verkrijgbaar?). Daarnaast zou ik liever een WCS 4-axis pen hebben, maar zoals gezegd nog geen reactie gehad van Canyon. Niemand hier toevallig die van een 130 pen af moet?haaldoor schreef:Syntace maakt ook geschikte stuurpennen. Zijn goed te verkrijgen bij Bike24.de. Ritchey zou ik niet weten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00
Helaas door feestdagen, balansen en vakantie personeel enige achterstand met mail beantwoording, voor urgente dingen anders even bellen.Leon. schreef:Syntace kan ik nergens meer vinden in 130 (niet meer verkrijgbaar?). Daarnaast zou ik liever een WCS 4-axis pen hebben, maar zoals gezegd nog geen reactie gehad van Canyon. Niemand hier toevallig die van een 130 pen af moet?haaldoor schreef:Syntace maakt ook geschikte stuurpennen. Zijn goed te verkrijgen bij Bike24.de. Ritchey zou ik niet weten.
Eenmalig antwoord via dit forum:
Stuurpennen Ritchey WCS leverbaar van 80 tm 130mm in de standaard 6 graden en eventueel in 100 tm 140mm in de steilere 17 graden.
Prijzen: 2011 model 6 graden zolang nog leverbaar € 84,90 / € 2012 model 89,90 (verschil alleen in de graphic's ) de 17 graden pen kost €74,90
Verzendkosten € 10,-
Gr. Peter