Het grote woon-werk topic
Op mijn Kona Rove kan ik zowel spatborden als een bagagerek monteren. Bijzonder handig.
Voor ww-verkeer is een gravelbike bijzonder interessant. Zeker omdat je die daarnaast ook nog kan gebruiken voor groepsritten. Een hybride is wat dat betreft veel beperkter qua mogelijkheden.
Voor ww-verkeer is een gravelbike bijzonder interessant. Zeker omdat je die daarnaast ook nog kan gebruiken voor groepsritten. Een hybride is wat dat betreft veel beperkter qua mogelijkheden.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Dritty schreef: ↑16 sep 2021 09:48 Het zijn inderdaad de afwegingen tussen wat "verstandig" en wat "leuk" is. Een beetje extra snelheid vind ik "leuk" (niet voor de tijdwinst), maar waarschijnlijk zal ik ook wat snelheid winnen bij de hybride vs de huidige omafiets.
@jberends, adviezen worden gewaardeerd, ik zie ze zeker niet als dream killers, de keuze blijft mijn verantwoordelijkheid
Ik ben er dus zeker nog niet uit. Leuk ook om de verhalen van blurg in het andere topic te lezen. Als ik minimaal een uur zou moeten fietsen, zou ik zeker voor de race of gravelbike gaan. Douchen en veilig stallen van de fiets kan in ieder geval op mijn werk, maar ik denk dat ik ook soms voor een rustige rit wil gaan, waarbij douchen niet nodig is. Nu bepaalt de fiets waarop je zit niet de intensiteit waarmee je fietst, maar geeft daar wel een beetje sturing aan.
Voorlopig wat voorpret door regelmatig wat fietsen te bekijken en vergelijken en doordat ik (momenteel) nog veel thuiswerk zit er weinig druk op. Dit helpt in ieder geval wel om de voor- en tegens op een rijtje te zetten.
Je HOEFT niet de korste weg te nemen he , je kan er ook een 20km tochtje van maken, dan loont het wel de moeite van het omkleden en je dus in een fietspakje te hijsen. Het kost daardoor wel veel meer tijd.
En ja, je kan ook hard gaan fietsen op een normale fiets. Dat heb ik ook gedaan toen mijn fietsen waren gestolen, gewoon op een oude kroegfiets rijden.
https://www.strava.com/activities/4227960999
Ging best vlot nog eigenlijk
De laatste jaren ben ik ook wat omweggetjes in de werkwoon route beginnen invoegen.
Als het weer meewerkt, wordt 19 km snel 30 km. Met een uitschieter van 90 km
Als het weer meewerkt, wordt 19 km snel 30 km. Met een uitschieter van 90 km
Deze ochtend was het echt fris op de fiets. Zit ik daar met korte broek, lange mouwen, zonder handschoenen het maar net warm genoeg te hebben. Haal ik een andere fietser in die kort-kort zonder handschoenen rijdt. In welke kledij rijden jullie rond deze periode?
Vanaf een graad of 10 en niet teveel wind vind ik het wel te doen in kort/kort.
Ik merk trouwens wel verschil tussen zomer naar herfst/winter. Dan zit ik sneller in langere kleding terwijl van de winter/voorjaar naar de zomer dan is kort eerder aan de beurt. Net alsof je gewend bent aan een hogere / lagere temperatuur en dus ook eerder behaagelijker bent in die hogere / lagere temperatuur.
Ik merk trouwens wel verschil tussen zomer naar herfst/winter. Dan zit ik sneller in langere kleding terwijl van de winter/voorjaar naar de zomer dan is kort eerder aan de beurt. Net alsof je gewend bent aan een hogere / lagere temperatuur en dus ook eerder behaagelijker bent in die hogere / lagere temperatuur.
Ride bikes, not tanks!
Is bij mij afhankelijk van welke fiets ik pak, Ga ik met de speed-pedelec (zoals gisteren) trek ik nu al armstukken, lange beenstukken, windstopper en handschoenen aan 's ochtends. Ga ik op de racefiets worden het kniestukken en evt. windstopper.
Time is (almost) on my site
Volgens mij is die gewenning gewoon een feit. Dat heb je bv. ook wanneer je 2 of 3 weken in een warm land op vakantie bent geweest of bv. de standaardtemperatuur in huis, dat is ook te warm/koud afhankelijk van wat je in je eigen huis als temperatuur ingesteld hebt..leon1 schreef: ↑22 sep 2021 11:41 Vanaf een graad of 10 en niet teveel wind vind ik het wel te doen in kort/kort.
Ik merk trouwens wel verschil tussen zomer naar herfst/winter. Dan zit ik sneller in langere kleding terwijl van de winter/voorjaar naar de zomer dan is kort eerder aan de beurt. Net alsof je gewend bent aan een hogere / lagere temperatuur en dus ook eerder behaagelijker bent in die hogere / lagere temperatuur.
Gisteren was het 7 graden, vanmorgen was het 8 graden. In combinatie met hoge luchtvochtigheid, voelt dat heel snel echt koud.
Ik heb m'n Perfetto aangetrokken gisteren en voor het eerst beenstukken.
Het wordt herfst...
Ik heb m'n Perfetto aangetrokken gisteren en voor het eerst beenstukken.
Het wordt herfst...
Een tijdje geleden ging het hier over vergoedingen voor het fietsen naar het werk.
Sinds kort is bij ons bedrijf het Sjees-project van start gegaan.
Per kilometer op de fiets wordt op dit moment 10 eurocent verdiend.
Het bedrag dat je zo bij elkaar fietst is in ter ruilen voor tegoedbonnen die bij diverse shop ingewisseld kunnen worden.
Naar mijn idee wordt er niet gekeken of je de kortste weg naar het werk fiets. de vergoeding is per gefietste kilometer.
Met ingang van morgen gaat de vergoeding omhoog naar 15 cent per km. (koude en natte seizoen)
Dit alles bovenop de bestaande reiskosten vergoeding.
Vooralsnog is het Sjees project een Brabantse (NL) aangelegenheid.
Sinds kort is bij ons bedrijf het Sjees-project van start gegaan.
Per kilometer op de fiets wordt op dit moment 10 eurocent verdiend.
Het bedrag dat je zo bij elkaar fietst is in ter ruilen voor tegoedbonnen die bij diverse shop ingewisseld kunnen worden.
Naar mijn idee wordt er niet gekeken of je de kortste weg naar het werk fiets. de vergoeding is per gefietste kilometer.
Met ingang van morgen gaat de vergoeding omhoog naar 15 cent per km. (koude en natte seizoen)
Dit alles bovenop de bestaande reiskosten vergoeding.
Vooralsnog is het Sjees project een Brabantse (NL) aangelegenheid.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi
Koppie Coppi