Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou je zo'n lange balhoofdbuis combineren met een extreem lage stuurpen? ( zo ziet het er tenminste uit).
Less is bore
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik heb vandaag nog een paar foto's gemaakt van mn Supersix. Hier alvast één foto (dat alu hoedje zit er inmiddels op )
De rest zijn te vinden via deze link: http://imageshack.us/g/1/10076921/
De rest zijn te vinden via deze link: http://imageshack.us/g/1/10076921/
havana schreef:Ja, ook de eenvoudige modellen hebben een carbon vork. De frames van de goedkope modellen zijn exact gelijk aan de dure modellen die met Di2 enzo geleverd worden.
De lichtste frames van de productieband krijgen een andere paintjob en het label "Evo"
Die bij Eric staat heeft overigens geen ingelijmde bussen maar gewoon een BB30 Gossamer crank (compact). Overige afmontage is 105 groep (5600 met waslijnen), standaard C'dale C2 stuur en stuurpen (made by FSA), de Supersix zadelpen (die ik erg mooi vind en bovendien zeer fijn af te stellen is), Mavic Aksium wielset.
Het is aan te raden er direct betere lagers (Phil Wood of C-bear) in te knallen.
Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Tune AC14 zijn onderweg, dat worden een easy 100 grammen winst. Verder komt er van Smud carbon nog een 'n nieuwe zadelpenklem, maar dat zal nog wel eventjes duren van die kerel schijnt nogal traag te reageren.
Beste Havanna,
Ik rij sinds vorig jaar ook op een Supersix 105 met de Aksium wielen.
Waarom is het aan te raden om er betere lagers in te knallen?
Kan me namelijk niet zo voorstellen dat ik dat zou merken, maar misschien onderschat ik wat wielen voor verschil kunnen maken?
Waar zou je het verschil voornamelijk in moeten gaan merken?
-
- Forum-lid HC
Volgens mij is het een comfort model fiets om te verkopen (comfort voor de consument betekend blijkbaar recht op zitten) en gebruiken de profs deze in de kassei wedstrijden maar die willen laag zitten.daniel1975 schreef:Waarom zou je zo'n lange balhoofdbuis combineren met een extreem lage stuurpen? ( zo ziet het er tenminste uit).
De Cervelo rijders deden iets dergelijks met de RS een aantal jaar geleden.
@Jaeger
Ik heb t over lagers van het crankstel.
Ga je dit merken in levensduur of draait dit soepeler?havana schreef:@Jaeger
Bij het draaien van de Gossamer cranck voel ik wel enige weerstand, iets van een seal lijkt me? Het is niet zo dat er een zwaar punt in zit.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
Lagers draaien snel aan gort. Afhankelijk van km's en omstandigheden (regen).vincent75 schreef:Ga je dit merken in levensduur of draait dit soepeler?havana schreef:@Jaeger
Bij het draaien van de Gossamer cranck voel ik wel enige weerstand, iets van een seal lijkt me? Het is niet zo dat er een zwaar punt in zit.
What makes the boat go faster?
@alpdhuez53:15; Van waar de keuze voor een Alpha 340 velg voor een Alpha 400 velg achter? Voor welke naaf ben je gegaan?
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
-
- Forum-lid HC
Toch vraag ik me af bij deze bike, Cancellara rijd ook op een confort modelletje, maar volgens mij zijn het heel andere geconstrueerde frames als voor de consument.
dwz met een veel stijver bracket, als je dan zit heb je wel confort. Maar met sprinten is het gewoon stijf.
Wel een mooi frame overigens eindelijk netjes de kabels binnendoor.
@Alp duez, ik vind de groene stickers toch wel aardig staan. het is ff wennen, dat wel.
dwz met een veel stijver bracket, als je dan zit heb je wel confort. Maar met sprinten is het gewoon stijf.
Wel een mooi frame overigens eindelijk netjes de kabels binnendoor.
@Alp duez, ik vind de groene stickers toch wel aardig staan. het is ff wennen, dat wel.
Tune AC14 zijn binnen, gewogen op 50 gram. Oude snelspanners zaten op 124 gram. Dus 74 gram winst. In totaal dus 130 gram bespaard.havana schreef: Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Nu nog een nieuwe stuurpen bestellen, daarnaast nog een andere zadelpenklem.
Havana, waar hoop je op uit te komen ?havana schreef:Tune AC14 zijn binnen, gewogen op 50 gram. Oude snelspanners zaten op 124 gram. Dus 74 gram winst. In totaal dus 130 gram bespaard.havana schreef: Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
Nu nog een nieuwe stuurpen bestellen, daarnaast nog een andere zadelpenklem.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs