Re: Cannondale topic
Geplaatst: 25 mar 2013 17:59
Waarom zou je zo'n lange balhoofdbuis combineren met een extreem lage stuurpen? ( zo ziet het er tenminste uit).
comfort (demping) op de kasseien, maar wel een lage frontale weerstand willen hebben?daniel1975 schreef:Waarom zou je zo'n lange balhoofdbuis combineren met een extreem lage stuurpen? ( zo ziet het er tenminste uit).
havana schreef:Ja, ook de eenvoudige modellen hebben een carbon vork. De frames van de goedkope modellen zijn exact gelijk aan de dure modellen die met Di2 enzo geleverd worden.
De lichtste frames van de productieband krijgen een andere paintjob en het label "Evo"
Die bij Eric staat heeft overigens geen ingelijmde bussen maar gewoon een BB30 Gossamer crank (compact). Overige afmontage is 105 groep (5600 met waslijnen), standaard C'dale C2 stuur en stuurpen (made by FSA), de Supersix zadelpen (die ik erg mooi vind en bovendien zeer fijn af te stellen is), Mavic Aksium wielset.
Het is aan te raden er direct betere lagers (Phil Wood of C-bear) in te knallen.
Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Tune AC14 zijn onderweg, dat worden een easy 100 grammen winst. Verder komt er van Smud carbon nog een 'n nieuwe zadelpenklem, maar dat zal nog wel eventjes duren van die kerel schijnt nogal traag te reageren.
Volgens mij is het een comfort model fiets om te verkopen (comfort voor de consument betekend blijkbaar recht op zitten) en gebruiken de profs deze in de kassei wedstrijden maar die willen laag zitten.daniel1975 schreef:Waarom zou je zo'n lange balhoofdbuis combineren met een extreem lage stuurpen? ( zo ziet het er tenminste uit).
Ga je dit merken in levensduur of draait dit soepeler?havana schreef:@Jaeger
Ik heb t over lagers van het crankstel.
Lagers draaien snel aan gort. Afhankelijk van km's en omstandigheden (regen).vincent75 schreef:Ga je dit merken in levensduur of draait dit soepeler?havana schreef:@Jaeger
Ik heb t over lagers van het crankstel.
Bij het draaien van de Gossamer cranck voel ik wel enige weerstand, iets van een seal lijkt me? Het is niet zo dat er een zwaar punt in zit.
Tune AC14 zijn binnen, gewogen op 50 gram. Oude snelspanners zaten op 124 gram. Dus 74 gram winst. In totaal dus 130 gram bespaard.havana schreef: Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Havana, waar hoop je op uit te komen ?havana schreef:Tune AC14 zijn binnen, gewogen op 50 gram. Oude snelspanners zaten op 124 gram. Dus 74 gram winst. In totaal dus 130 gram bespaard.havana schreef: Ben overigens begonnen aan het afslankkuurtje van m'n SS.
- velglinten van 2x17 gram vervangen door veloplugs van in totaal 11 gram --> 23 gram winst
- FSA plug (48 gram) vervangen door een Extralight Ultrastar 2 (7 gram) + POP topcap en bout (8 gram) --> 33 gram winst
Nu nog een nieuwe stuurpen bestellen, daarnaast nog een andere zadelpenklem.