Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 28 mei 2010 00:23

Goedendag mensen,

even een vraagje. Ik zou graag een keer een G30 lens willen proberen, aangezien deze zo de hemel in word geprezen door de meeste fietsers.

Heb nu een G30 black irridium gevonden. Mijn vraag: Zit er veel verschil tussen de G30 Black irridium end e gewone G30???

en dan nog een vraag, heeft iemand misschien een G30 path lens te koop?

stefan
Forum-lid

stefan 28 mei 2010 18:26

Verschil valt wel mee. Al lijkt het verschil op papier kleiner dan de werkelijkheid.
( 25% vs 30%) Voor mijn gevoel is het verschil toch net wat groter. Maar dat kan aan mij liggen.
G30 is overigens alleen vented te krijgen. Terwijl G30 Black iridium alleen in de ´normale versie´ te krijgen is.

adne
Forum-lid

adne 28 mei 2010 20:08

Lancestrong schreef:Is het bij alle Radars zo dat lenzen wisselen eigenlijk onmogelijk is zonder de bril op den duur te beschadigen? Ik las berichten van mensen met een White Chrome die snel beschadigd was, maar is dat bij een Polished White bijvoorbeeld ook zo?

Wat ik heb gehoord, is dat bij frames die gelakt zijn, de lak los kan laten bij het wisselen. Bij frames die gewoon uit de kleur plastic gemaakt zijn, kan het volgens mij geen kwaad;) Je kunt dit zien op de plek waar de pootjes scharnieren.

stefan
Forum-lid

stefan 28 mei 2010 22:47

Adne schreef: mij geen kwaad;) Je kunt dit zien op de plek waar de pootjes scharnieren.

Klopt niet helemaal. Bijv. de Team kleuren zoals Team Blue zijn aan de binnenkant bij de pootjes ook gewoon wit. Bij Team Blue, Team Red heb je een heel kleine kans dat de lak eraf kan gaan maar dit is heel minimaal en bij deze kleuren gaat het in elk geval niet doorscheuren. Team Bright Green of Team Yellow hebben dit weer niet. In elk geval niets om zorgen over te maken bij deze kleuren.

Het zijn echt onderstaande drie kleuren waarbij kans ontstaat dat je lelijke zwarte plekken op het neusstuk krijgt.
White chrome, Polished aluminium FMJ en BMX chrome

adne
Forum-lid

adne 28 mei 2010 23:03

Oké, zelf kreeg ik bij een True Blue frame (ook wit bij de pootjes) hele kleine beschadigingen bij het neusstukje (witte krasjes in dit geval).

lancestrong
Forum-lid

lancestrong 29 mei 2010 00:09

Bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik voor de Polished White ;)

mensma
Forum-lid

mensma 29 mei 2010 00:20

Ok, luxe probleem. Ik heb een aantal Radars en heb sinds vandaag m'n collectie compleet gemaakt met de Retina Burn Radar (alhoewel, zal vast weer eens een leuke bijkomen). Ik twijfel alleen over de lens. Ik heb al een White Chrome met black iridium polarized lens en deze gebruik ik alleen in de auto, maar de lens is zo goed dat ik hem graag op de fiets op wil. Daarom heb ik hem eens in de Retina Radar gezet en ik vind dat er erg mooi uitzien, maar twijfel nog wel omdat ik er speciaal een Fire Iridium Path lens voor heb gekocht (degene die ik heb gekocht was met een Pitch lens en dat vind ik niks).

Wat vinden jullie? Fire Iridium of Black iridium polarized in de Retina Burn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de gehele collectie (de Retina met Fire iridium) waarvan de atomic orange toch nog steeds de mooiste is. Oja, de groene m-frame is van m'n vrouw, daar mocht ik van haar niet mee opscheppen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

masterb
Forum-lid

masterb 29 mei 2010 00:49

De Atomic Orange is idd de mooiste, ik heb alle Tour de France limited editions gehad en ik heb alle de Anti Freeze verkocht. Die vond ik helemaal niets. Voor in je Retina...een Jade Iridium of Positive Red Iridium.

Die goed gevulde kast heb ik op mijn PC nog op archief beeld, toen nog zonder Retina. Maar wat een mooie collectie zeg!

stokie
Forum-lid

stokie 29 mei 2010 00:59

prachtige collectie. Ik vind de black iridium het mooist staan in een Retina. Overigens zou ik de Retina-radar graag nog eens aanschaffen.. die vind ik persoonlijk mooier dan de atomic orange. Ook die anti freeze vind ik prachtig!!

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 29 mei 2010 02:31

Plrachtige collectie!!

De retina burns met black irridium is inderdaad het mooist. Daarna de atomic orange met fire

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 mei 2010 02:59

@mensma: een mooie dure verzameling die je ook nog eens kan gebruiken. Postzegels verzamlen is nog duurder en ook zo jaren 70 en die kun zelfs niet meer hergebruiken.
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 29 mei 2010 06:36

Leuk kastje. Buurman als bewaking:D

Plaats reactie