Scott
Waslijnen schakelen beter als menig verborgen kabeltje onder stuurlint. Recent nog nieuw setje van deze shifters in opruiming gekocht.dickygiovanni schreef:Zou je daar niet eens even een foto`tje van plaatsen Peter? Zit ons een beetje nieuwsgierig te maken..
@Paul; mooie zonnewering en dito fiets! (alleen jammer van de waslijnen)
Fiets/frame heb ikzelf opgebouwd. Alle onderdelen, incl. wielen, komen van mijn vorige fiets (De Rosa).
"Zonwering" is graffiti-spuitwerk, dat ik van de sloophamer gered heb. Kunstenaar heeft dit in 2010 gemaakt in opdracht van gemeente Beek, toen hier het NK voor professionals is gehouden met finish op de Adsteeg (winnnaar Nikky Terpstra) Spuitwerk hing op een pand dat recent gesloopt is.
Laatst gewijzigd door paul1 op 12 mei 2014 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hierbij dan de foto's
Dingen die gaan wijzigen is het stuur, helaas was het gewenste stuur nog niet aanwezig, dus voor nu een tijdelijk stuur, ook nog kijken voor de spacers wat ik wil.
En zadel staat nog ter discussie, ik heb nog een ax lightness zadel liggen.
Dingen die gaan wijzigen is het stuur, helaas was het gewenste stuur nog niet aanwezig, dus voor nu een tijdelijk stuur, ook nog kijken voor de spacers wat ik wil.
En zadel staat nog ter discussie, ik heb nog een ax lightness zadel liggen.
-
- Forum-lid HC
Gave combi, benieuwd hoe deze lak zit gaat houden en hoe de rovals bevallen.
Wel zo'n beetje de eerste met deze stuurpen in Nederland.
Wel zo'n beetje de eerste met deze stuurpen in Nederland.
-
- Forum-lid HC
Sorry roval is tot leven gewekt door dat andere merk. Syncros was door maar gereanimeerd door Scott.
Deze matte lak is al enige tijd heel populair maar bijzonder lastig te onderhouden (al zal zwart nog wel het makkelijkste zijn). De eerdere voorbeelden begonnen na verloop van tijds op plekken te glimmen (de meeste gevallen) of dof wit uit te slaan (zelden en dat is maar beter ook).
Nou is een fiets een gebruiksartikel en niets blijft nieuw maar ik ben gewoon benieuwd hoe lang dit mooi blijft/houdt.
Ik vond zelf de hoogglans zwarte Scott Addict met fel groene belettering het meest geslaagd (maar dat is smaak)
Deze matte lak is al enige tijd heel populair maar bijzonder lastig te onderhouden (al zal zwart nog wel het makkelijkste zijn). De eerdere voorbeelden begonnen na verloop van tijds op plekken te glimmen (de meeste gevallen) of dof wit uit te slaan (zelden en dat is maar beter ook).
Nou is een fiets een gebruiksartikel en niets blijft nieuw maar ik ben gewoon benieuwd hoe lang dit mooi blijft/houdt.
Ik vond zelf de hoogglans zwarte Scott Addict met fel groene belettering het meest geslaagd (maar dat is smaak)
Ik vond zelf de hoogglans zwarte Scott Addict met fel groene belettering het meest geslaagd (maar dat is smaak)[/quote]
Grappig wat je zegt over de kleur, ik heb de SL niet gekozen in eerste instantie vanwege het lichte gewicht, maar ik vond de team issue bike (model onder de SL) juist niet mooi door het glanzende zwart en groene transfers. Uiteindelijk ben ik wel verbaasd over het lichte gewicht van de fiets. Leuk om te zien dat smaak zo persoonlijk is.
En ja aangaande het onderhoud dat is afwachten, ik heb poets middel op basis van alcohol waardoor het makkelijker zou moeten gaan, en ik heb gelukkig nog een trek die naar buiten kan als het slecht weer is
Peter
Grappig wat je zegt over de kleur, ik heb de SL niet gekozen in eerste instantie vanwege het lichte gewicht, maar ik vond de team issue bike (model onder de SL) juist niet mooi door het glanzende zwart en groene transfers. Uiteindelijk ben ik wel verbaasd over het lichte gewicht van de fiets. Leuk om te zien dat smaak zo persoonlijk is.
En ja aangaande het onderhoud dat is afwachten, ik heb poets middel op basis van alcohol waardoor het makkelijker zou moeten gaan, en ik heb gelukkig nog een trek die naar buiten kan als het slecht weer is
Peter
-
- Forum-lid
Now we`re talking. Leuk klimfietsje! Wat weegt ie?
paul; dus deze shifters met waslijnen schakelen beter als een setje 6800?
paul; dus deze shifters met waslijnen schakelen beter als een setje 6800?
Nu weegt hij met een alu stuur, ( er komt een carbon stuur op) incl bidonhouder incl lege bidon 6,1 kg en zal dadelijk met ander stuur net onder de 6 duiken, en er zal nog iets vanaf gaan als dit zadel eraf gaat en mijn ax lightness zadel monteer. Maar eerst kijken wat het best zit, dat is tenslotte het belangrijkst.
-
- Forum-lid
Keurig!