Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
Ok Cas goed om te horen ik zal eens een kijkje nemen op de site die je noemt. Thanx nog!
reclame
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
maurice schreef:Is de R3 is zo slecht als jullie nu schrijven?
Nee hoor, op alle Cervelo's zit zowiezo levenslange garantie voor de eerste eigenaar: hij had een model 2007 en kreeg direct een nieuwe 2008.
Daarnaast rij ik zelf een R3 en heb ik hem gekocht omdat het volgens mij een van de beste frames ueberhaubt is. Hij overtreft mijn verwachtingen.
Het feit dat ze slecht konden leveren door kwaliteitsproblemen wil waarschijnlijk alleen zeggen dat hun kwaliteitsnorm te hoog is voor wat de Chinese fabrikant normaal kon maken. Die fabrikant heeft dan veel langer nodig om zijn productie in orde te krijgen. De frames die dan uiteindelijk toch worden geleverd zijn normaal gesproken wel goed. (Er zijn altijd uitzonderingen)
Enige risiko bij dit soort dingen is dat afgekeurde frames via een omweg illegaal op de markt komen, maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Kan enkel maar beamen dat de R3 veruit de beste fiets is die ik al heb gereden. Het is zoals pieter schrijft: stijf, comfortabel enz; in 1 woord subliem. Ik koop mij volgend seizoen terug de R3 (als de huidige verkocht is natuurlijk) of indien de SLC (S2) in 2009 natuurlijk in het even prachtige wit te verkrijgen zou zijn, dan zou ik misschien nog durven twijfelen tussen R3 en SLC (S2)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Heeft volgens mij niets met de kwalteitsstandaards te maken (anders zouden Giant, Scott en nog wat merken ook dat probleem moeten hebben).
Leverproblemen als gevolg van beperkte kwaliteit hebben zuiver te maken met het feit dat er productiecapaciteit ingekocht moet worden in china. Als je krap inkoopt en de leverancier haalt de kwaliteit niet is er een probleem (en moet je als kleine klant gewoon weer op de volgende batch wachten..... Chinezen handelen op iets andere schaal als hier gebruikelijk).
Een wat groter bedrijf zou meer capaciteit in kunnen kopen en simpelweg met meer uitval kunnen reken maar, daar zitten ook consequenties aan die voor een klein bedrijf problematisch zouden kunnen zijn (kapitaalbeslag).
Leverproblemen als gevolg van beperkte kwaliteit hebben zuiver te maken met het feit dat er productiecapaciteit ingekocht moet worden in china. Als je krap inkoopt en de leverancier haalt de kwaliteit niet is er een probleem (en moet je als kleine klant gewoon weer op de volgende batch wachten..... Chinezen handelen op iets andere schaal als hier gebruikelijk).
Een wat groter bedrijf zou meer capaciteit in kunnen kopen en simpelweg met meer uitval kunnen reken maar, daar zitten ook consequenties aan die voor een klein bedrijf problematisch zouden kunnen zijn (kapitaalbeslag).
Ivm het SLC-SL model. Vergelijk de achtertrein van Gomez' fiets (vorige pagina) met die van mijn SLC-SL op onderstaande foto (beeld uit een photoshoot van gisteravond voor een Vlaams wielertijdschrift):
Ziet er erg fraai uit Casran met deze Zipp´s !
Ziet er erg fraai uit Casran met deze Zipp´s !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
C a s r a n schreef:Ironpete schreef:Javier Gomez één van de topfavorieten voor Olympisch goud op de triathlon stelt zijn Cervelo Olympic voor
[img=http://lh3.ggpht.com/vrosetta/SIhDgDRG8 ... 00/105.jpg]
Om nog even op het frame zelf terug te komen... dit is dus niet zomaar een andere kleurtje op de SLC. Die achtertrein is anders dan de mijne en de kabels gaan ook anders het frame in!
Lijkt wel of ze iets van de R3 achterbrug hebben willen verwerken in deze Soloist variant.
Als ze olympisch goud winnen met deze fiets zal hij ook wel precies in deze kleuren op de markt komen
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
ericpeters schreef:C a s r a n schreef:Ironpete schreef:Javier Gomez één van de topfavorieten voor Olympisch goud op de triathlon stelt zijn Cervelo Olympic voor
[img=http://lh3.ggpht.com/vrosetta/SIhDgDRG8 ... 00/105.jpg]
Om nog even op het frame zelf terug te komen... dit is dus niet zomaar een andere kleurtje op de SLC. Die achtertrein is anders dan de mijne en de kabels gaan ook anders het frame in!
Lijkt wel of ze iets van de R3 achterbrug hebben willen verwerken in deze Soloist variant.
Als ze olympisch goud winnen met deze fiets zal hij ook wel precies in deze kleuren op de markt komen
Volgens mij reed Andy Schleck op deze fiets in Wateringen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
dream-plus schreef: Volgens mij reed Andy Schleck op deze fiets in Wateringen!
dat klopt hier reed hij mee
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Ik heb een vraag ?, ik ben sins vrijdag ook de trotse eigennaar van een R3sl
Ik had al een slc-sl alle twee zijn het qua maat een 54 cm
Op de site van cervélo geven ze een 73 degree seattube angle aan,
Ik heb de twee fietsen precies het zelfde afgemonteerd maar de R3 komt tocht korter uit ,
van voorkant zadel tot hard stuurpen zit er toch nog 1.5 mm in,
ik moet van de R3 de zadel iets meer naar voren zetten dan ben ik nog 6mm korter,heeft iemand hier een verklaaring voor
ik hoor het graag van jullie
Ik had al een slc-sl alle twee zijn het qua maat een 54 cm
Op de site van cervélo geven ze een 73 degree seattube angle aan,
Ik heb de twee fietsen precies het zelfde afgemonteerd maar de R3 komt tocht korter uit ,
van voorkant zadel tot hard stuurpen zit er toch nog 1.5 mm in,
ik moet van de R3 de zadel iets meer naar voren zetten dan ben ik nog 6mm korter,heeft iemand hier een verklaaring voor
ik hoor het graag van jullie
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
hier een foto van de twee fietsen
ik heb nu wel het zwarte pro stealth evo stuur er op gezet en het staat inderdaar iets meer af en minder lomp, vind ik teminste
plus ik ben voor een kmc 10 speed titanium ketting gegaan, de campa ketting vind ik te snel droog lopen en ik heb dat van mederen gehoord dus vandaar deze keuze plus makerlijker er af te halen met zoon ketting link
op de R3 zit ook een compakt ik wil deze fiets voor klim en klouter werk gaan gebruiken zodat ik niet iedere keer de boel hoeft overzetten
ik heb nu wel het zwarte pro stealth evo stuur er op gezet en het staat inderdaar iets meer af en minder lomp, vind ik teminste
plus ik ben voor een kmc 10 speed titanium ketting gegaan, de campa ketting vind ik te snel droog lopen en ik heb dat van mederen gehoord dus vandaar deze keuze plus makerlijker er af te halen met zoon ketting link
op de R3 zit ook een compakt ik wil deze fiets voor klim en klouter werk gaan gebruiken zodat ik niet iedere keer de boel hoeft overzetten
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Mooie bikes monsternaar! Ben benieuwd welke het beste bevalt...
Wat dat korter uitkomen betreft: heeft dat niets te maken met de verschillen in setback van de zadelpennen??
Wat dat korter uitkomen betreft: heeft dat niets te maken met de verschillen in setback van de zadelpennen??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;