Cannondale
Ik heb niet echt een duidelijk doel, maar wil in ieder geval onder de 7 duiken. Dit weekend maar eens aan de weegschaal hangen. Inmiddels ook een Syntace F109 besteld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Red 2012 groep toch? En welke wielen?
Less is bore
Reynolds Assault C
Ik heb de boel inmiddels aan de weegschaal gehangen, inclusief Tune snelspanners kom ik op 7,22 kg. Da's wel inclusief computerhouder en cadanssensor dus als je die eraf trekt komt je op 7,18 kg o.i.d. Valt me niks mee moet ik zeggen.
Met nieuwe stuurpen zal er nog 80 gram afgaan denk ik. Nog eens 20 gram met een andere zadelpenklem en dan ben ik er wel klaar mee (alhoewel dat nieuwe Ax Lightness Leaf zadel me wel heel erg aanspreekt....)
Ik heb de boel inmiddels aan de weegschaal gehangen, inclusief Tune snelspanners kom ik op 7,22 kg. Da's wel inclusief computerhouder en cadanssensor dus als je die eraf trekt komt je op 7,18 kg o.i.d. Valt me niks mee moet ik zeggen.
Met nieuwe stuurpen zal er nog 80 gram afgaan denk ik. Nog eens 20 gram met een andere zadelpenklem en dan ben ik er wel klaar mee (alhoewel dat nieuwe Ax Lightness Leaf zadel me wel heel erg aanspreekt....)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zit ook in die richting met WCS-alu en een licht SLR carbon zadeltje. (Record, fsa crank, shamals). 7.14 uit mijn hoofd (staat hier nog wel ergens paar paginas terug). Ik kan nog winnen op de crank, topcap en snelspanners.
Maar vele sub 7kg beweringen geloof ik dus al 2 jaar niet meer
Maar vele sub 7kg beweringen geloof ik dus al 2 jaar niet meer
Less is bore
2 Conti's Supersonics en je hebt direct al 90 gram te pakken. Maar ik begin er niet aan, ultralichte bandjes.
Die Ultralight plug bevalt tot nu toe wel prima trouwens, twee ritjes gemaakt en de eerste indrukken zijn prima.
Die Ultralight plug bevalt tot nu toe wel prima trouwens, twee ritjes gemaakt en de eerste indrukken zijn prima.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op iets als biba en buba ga ik niet besparen. Dat moet gewoon goed en betrouwbaar zijn. Die ultralights zijn dat niet helaas.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik heb die er niet meer inzitten omdat er hier veel ellende over stond, maar ik moet zeggen nooit lek mee gereden in 5000km.daniel1975 schreef:Op iets als biba en buba ga ik niet besparen. Dat moet gewoon goed en betrouwbaar zijn. Die ultralights zijn dat niet helaas.
Mijn redenatie is wel een beetje, komt er iets door je buitenband gaat de binnenband sowieso lek, het kan 10km langers duren, maar het gaat gebeuren.
Het hangt voor een groot deel van je wielen af, de assaults van havana zijn volgens mijn al 1550 gram. Volgens mij is de supersix vork ook 400 gram dus dan heb ik in dit geval al ruim 300 gram te pakken, schwalbe utremo ook weer 50 gram, tita en alu bouten 30 gram dan zit je op totaal 400 gram.
Wat voor zadelpen hebben jullie, de c,dale in mijn mtb is nou niet bepaalt licht te noemen dat ding is gewoon 290 gram! (27.2, 480mm) En de syntace in mijn cube 204. (27.2, 350mm)
Standaard zadelpen is 220 gram, dus dat valt nog mee.
Dit is de buildlist
FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: FSA
EXPANDER: Extralight Ultrastar 2 met POP topcap
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red Yaw 2012
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black 2011
REMBLOKKEN: Reynolds Blue
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
LAGERS: Phil Wood
ZADEL: Specialized Toupé Expert 130 mm
STUUR: Pro Vibe S round 42 cm
STUURPEN: Ritchey Logic 12 cm (wordt Syntace F109)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
ZADELPENKLEM: Cannondale (wordt Smud Carbon)
BIDONHOUDERS: Tacx Tao carbon
WIELEN: Reynolds Assault C (zonder decals)
BANDEN: Vredestein Fortezza Tricomp
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Lizard Skins
SNELSPANNERS: Tune AC14
Dit is de buildlist
FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: FSA
EXPANDER: Extralight Ultrastar 2 met POP topcap
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red Yaw 2012
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black 2011
REMBLOKKEN: Reynolds Blue
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
LAGERS: Phil Wood
ZADEL: Specialized Toupé Expert 130 mm
STUUR: Pro Vibe S round 42 cm
STUURPEN: Ritchey Logic 12 cm (wordt Syntace F109)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
ZADELPENKLEM: Cannondale (wordt Smud Carbon)
BIDONHOUDERS: Tacx Tao carbon
WIELEN: Reynolds Assault C (zonder decals)
BANDEN: Vredestein Fortezza Tricomp
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Lizard Skins
SNELSPANNERS: Tune AC14
Laatst gewijzigd door havana op 30 mar 2013 07:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Zolang de wind uit het koude oosten blijft komen maal ik de km's af op m'n favoriete bospaadjes.
Met de GoPro op de F29: http://youtu.be/F9UrTw1XeSI" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de GoPro op de F29: http://youtu.be/F9UrTw1XeSI" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
De SS vork is idd relatief zwaar, maar stuurt superfijn. Ik heb ooit in mijn CR1 met een WCS lichtgewicht vork gereden, maar die kon echt niet tippen aan een originele CR1 vork die net effe zwaarder was.
Ik win idd 100gr met de Shamals (heeft ook geen lint-plugs nodig) en verder is het vergelijkbaar. Wil er ook nog keer een lichtere expander in zetten, dat is wel makkelijk gewonnen.
By the way: 25 of gewoon 23mm bandjes?
Ik win idd 100gr met de Shamals (heeft ook geen lint-plugs nodig) en verder is het vergelijkbaar. Wil er ook nog keer een lichtere expander in zetten, dat is wel makkelijk gewonnen.
By the way: 25 of gewoon 23mm bandjes?
Less is bore
Gister heb ik voor een mooie prijs een 2010 supersix hi-mod op de kop getikt. Gaat nog wel ff duren voordat deze afgemonteerd is, want ik ga rustig op zoek naar alle parts (en geld daarvoor )
Het volgende item wordt een SI-SL crankstel. Tot nu toe heb ik alleen dr Cannondale als online aanbieder kunnen vinden. Tips iemand?
Het volgende item wordt een SI-SL crankstel. Tot nu toe heb ik alleen dr Cannondale als online aanbieder kunnen vinden. Tips iemand?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?