Scott
Dank, ik zal eens met de dealer praten aangaande de lus bij de achterderrailleur.scottpch schreef:Mooie fiets Peter! Goede afmontage, je kan het gewicht nog verder naar beneden brengen door je achterderrailleurkabel een kortere lus te laten maken.
Er zijn nog wel meer plekken waar gewicht valt te besparen. Maar dat zijn dan ingrijpende zaken zoals carbon remhoeven, Maar ik weet niet of ik dat soort zaken nog een keer wil aanpakken. Al met al ben ik erg tevreden hoe de fiets geworden is, nog even rommelen met de spacers en kijken wat ik met het zadel doe. En dan gaan fietsen want daar is hij tenslotte voor.
Peter
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk dat ik hier betrouwbaar nog wat gewicht zou kunnen besparen maar van die kabel zou ik zoveel als mogelijk afblijven. Paar cm. kan nog wel maar de fm. heeft hier niet voor niets zo'n enorme lus in gemaakt, op het moment dat het er fraai uit begint te zien gaat de schakelkwaliteit van de derailleur achteruit.
Waarom stel je je vraag in 13 verschillende topics?Ivani schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met en 52/34 setup of dat zonder probleem schakelt?
Ik heb nu shimano 105 52/39 met 27/11 achter .
Ik hoor het graag van jullie.
gr uit Thailand
Ivan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Gezien het feit dat je nu 39-52 op je crankstel hebt liggen heb je waarschijnlijk een standaard dubbel en is het kleinste binnenblad dat je kunt monteren een 38. Met een compact crank kan je wel de combinatie 34-52 monteren, maar het schakelt niet fijn en rijdt ook niet fijn.Ivani schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met en 52/34 setup of dat zonder probleem schakelt?
Ik heb nu shimano 105 52/39 met 27/11 achter .
Ik hoor het graag van jullie.
gr uit Thailand
Ivan
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Quick releases, tita bouten.peterx schreef:Dank sharkman zal wel eens overleggen met fm, Maar waar zou jij nog gewicht van de fiets kunnen afschaven?
Alligator mini I-links
Zal totaal een 150 gram schelen.
De quick releases is de makkelijkste.
Daarna worden het toch dure onderdelen die heel weinig per € opleveren.
Crankstel, stuurpen, zadelpen, remmen maar dat zou ik persoonlijk niet doen of je moet er een WW project van gaan maken. Maar dat haalt dan wel het gezicht van de fiest weg en je bent 2000 euro kwijt voor een 250 a 300 gram.
En nog verder gaat het tunen van je derrie,s etc.