Lijkt mij wel hoor zolang je basetape goed blijft lijkt mij er niks aan het handje, controleer wel even of het rubber geen haar scheurtjes vertoond. Neem aan dat ze 2 jaar niet in de volle zon hebben gelegen......ld001 schreef:Een tube die twee jaar ongebruikt om een wiel heeft gelegen is die nog goed (na herplakken)? Ze zien er nog als nieuw uit maar weet niet of ze ook nog zo rijden.
Tubes for Dummies
YFood !!!
-
- Forum-lid
En eigenlijk mis ik hem niet. Had zo het gevoel dat hij steeds om aandacht schreeuwde. Van antwoorden als 'Oh ja, daar is wel een reden voor' krijg ik persoonlijk de kriebels. Je moest dan eerst vragen wat de reden dan wel was eer hij zijn mening wou geven. Enfin, eigenlijk doet dat er niet meer toe.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
De Grovius nil nisi bonum dicendum est
Want pas op, straks is hij er weer!
Want pas op, straks is hij er weer!
Do kin der mar druk mei weze
- boswielrenner
- Forum-lid
Was van de week bezig met de voorbereidingen om mijn tubulars te gaan plakken op mijn nieuwe fulcrum racing speed wielen. De velgen waren reeds twee keer gelijmd en de tubulars ook een keer. Gisteren kon ik laatste fase niet afmaken omdat onverwachts geopereerd moest worden aan mijn voet. Lig nu zielig op de band de narcose te verwerken. Voet doet trouwens pijn dus ik kan nu niets. Kan ik de laatste fase een andevkeer afmaken?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Net voordat ik richting Velodrome wilde gaan kwam ik erachter dat mijn tube lek was. Inmiddels een nieuwe besteld (Conti Sonderklasses a E90/stuk, dat deed wel een beetje pijn!) + 2 tubetjes Conti lijm. Dit keer ga ik ze maar eens zelf monteren. Heb dit topic doorgespit, maar wil graag even verifieren:
- velg schoonmaken met wasbenzine
- tube "droog" en op druk 24u om velg zetten om op te rekken
- 1x velg inlijmen
- 24u drogen
- weer 1x velg lijmen
- tube op lage druk, ook lijmen
- kwartiertje wachten
- tube om velg doen en uitlijnen
- op druk brengen, aandrukken en een nacht laten drogen
Klopt dit, of vergeet ik iets?
Smeer ik de lijk rechtstreeks uit de tube, of heb ik ook een kwastje nodig?
Tenslotte: de huideige tube is lek bij het ventiel, dus waarschijnlijk een kansloos verhaal, maar is dit nog te fixen?
@boswielrenner: beterschap! Naar wat ik begrijp van de lijm kan een beetje extra tijd ertussen geen kwaad, maar zeker weten doe ik dat niet
- velg schoonmaken met wasbenzine
- tube "droog" en op druk 24u om velg zetten om op te rekken
- 1x velg inlijmen
- 24u drogen
- weer 1x velg lijmen
- tube op lage druk, ook lijmen
- kwartiertje wachten
- tube om velg doen en uitlijnen
- op druk brengen, aandrukken en een nacht laten drogen
Klopt dit, of vergeet ik iets?
Smeer ik de lijk rechtstreeks uit de tube, of heb ik ook een kwastje nodig?
Tenslotte: de huideige tube is lek bij het ventiel, dus waarschijnlijk een kansloos verhaal, maar is dit nog te fixen?
@boswielrenner: beterschap! Naar wat ik begrijp van de lijm kan een beetje extra tijd ertussen geen kwaad, maar zeker weten doe ik dat niet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?