Pagina 33 van 112

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 nov 2011 19:11
door csteenbe
ld001 schreef:Een tube die twee jaar ongebruikt om een wiel heeft gelegen is die nog goed (na herplakken)? Ze zien er nog als nieuw uit maar weet niet of ze ook nog zo rijden.
Lijkt mij wel hoor zolang je basetape goed blijft lijkt mij er niks aan het handje, controleer wel even of het rubber geen haar scheurtjes vertoond. Neem aan dat ze 2 jaar niet in de volle zon hebben gelegen......

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 nov 2011 22:09
door ld001
OK dank je. Vanavond heb ik de tubes verwijderd en alle lijmresten van de velg gehaald. Op de tubes zelf zit ook nog wel wat lijm. Wat doe ik daarmee. Moet ik ook de tubes schoon maken?
Dit zijn ze trouwens:
Afbeelding

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 nov 2011 10:59
door csteenbe
Mooie wielen ;)

Lijmresten zoveel als mogelijk weghalen, zeker de grote resten anders heb je kans op een hoogte slag.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 nov 2011 21:58
door ld001
Dank je. Echt alles krijg ik er niet af maar de oneffenheden zijn wel verdwenen. De tubes gingen overigens enorm plakken van de lijmoplosser.
Alles mooi schoon en vetvrij nu. Volgende stap eerste lijmlaag op de velg.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 22 nov 2011 20:00
door ld001
Na twee basislagen lijm op de velg en een laag lijm op de tubes is er nu een tubetje lijm van 30 gram op. Is dat veel, weinig of is dat een normale hoeveelheid?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 23 nov 2011 09:17
door csteenbe
ld001 schreef:Na twee basislagen lijm op de velg en een laag lijm op de tubes is er nu een tubetje lijm van 30 gram op. Is dat veel, weinig of is dat een normale hoeveelheid?
Da's niet veel, normaal!

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 23 nov 2011 19:55
door poulain
Ik mis de mening van fdegrove.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 24 nov 2011 14:51
door edwin01
Fdegrove woont hier niet meer, dus je zult het met ons moeten doen....

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 26 dec 2011 14:16
door ijzerenbriek
En eigenlijk mis ik hem niet. Had zo het gevoel dat hij steeds om aandacht schreeuwde. Van antwoorden als 'Oh ja, daar is wel een reden voor' krijg ik persoonlijk de kriebels. Je moest dan eerst vragen wat de reden dan wel was eer hij zijn mening wou geven. Enfin, eigenlijk doet dat er niet meer toe.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 28 dec 2011 16:31
door materialist
De Grovius nil nisi bonum dicendum est

Want pas op, straks is hij er weer!

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 28 dec 2011 20:38
door boswielrenner
Was van de week bezig met de voorbereidingen om mijn tubulars te gaan plakken op mijn nieuwe fulcrum racing speed wielen. De velgen waren reeds twee keer gelijmd en de tubulars ook een keer. Gisteren kon ik laatste fase niet afmaken omdat onverwachts geopereerd moest worden aan mijn voet. Lig nu zielig op de band de narcose te verwerken. Voet doet trouwens pijn dus ik kan nu niets. Kan ik de laatste fase een andevkeer afmaken?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 28 dec 2011 22:58
door 53x11
Net voordat ik richting Velodrome wilde gaan kwam ik erachter dat mijn tube lek was. Inmiddels een nieuwe besteld (Conti Sonderklasses a E90/stuk, dat deed wel een beetje pijn!) + 2 tubetjes Conti lijm. Dit keer ga ik ze maar eens zelf monteren. Heb dit topic doorgespit, maar wil graag even verifieren:

- velg schoonmaken met wasbenzine
- tube "droog" en op druk 24u om velg zetten om op te rekken
- 1x velg inlijmen
- 24u drogen
- weer 1x velg lijmen
- tube op lage druk, ook lijmen
- kwartiertje wachten
- tube om velg doen en uitlijnen
- op druk brengen, aandrukken en een nacht laten drogen

Klopt dit, of vergeet ik iets?
Smeer ik de lijk rechtstreeks uit de tube, of heb ik ook een kwastje nodig?

Tenslotte: de huideige tube is lek bij het ventiel, dus waarschijnlijk een kansloos verhaal, maar is dit nog te fixen?

@boswielrenner: beterschap! Naar wat ik begrijp van de lijm kan een beetje extra tijd ertussen geen kwaad, maar zeker weten doe ik dat niet