Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

wijan
Forum-lid

wijan 25 feb 2010 09:49

FW schreef:Welke banden heb je geleverd gekregen dan? Ik wacht intussen namelijk al maanden op de nieuwe versie met gekleurde (grijze) accenten en ondanks dat ik durano's en een keer de zwarte toegestuurd heb gekregen, wordt het voor mijn gevoel maar steeds weer uitgesteld. Nu zou het medio februari zijn wat intussen ook alweer is gepasseerd...

Ik heb de zwarte uitvoering.

Ik had gelukkig nog geen problemen met de banden, maar heb ze wel gemaild erover of ik de banden ook zo kon omruilen. Dat was mogelijk, maar moest de banden samen lmet het mailtje van AngloDutch wel terug sturen voordat ik de nieuwe kreeg.
Als je de site leest kan je alleen maar ruilen als je al problemen hebt met de banden, daarom gemaild met AngloDutch over het omruilen.
Ongeveer een weekje geduurt.

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 25 feb 2010 10:04

Amclassic-fan schreef:Ik blijf het wel hilarisch vinden hoe iedereen het schijnbaar zo goed vindt van Schwalbe. Terwijl dit wel 't minste is wat ze moesten doen, want ze hebben gewoon verzuimd om de banden terug te roepen toen ze al lang wisten dat er problemen mee waren. Daardoor zijn kansen in wedstrijden en cyclo's in rook op gegaan, maar nog veel erger is dat er mensen door die ontploffende banden gevallen zijn.

@ Amclassic-fan. Ik kan me voorstellen dat deze productiefout zeer ernstige gevolgen had kunnen hebben. Of ze verzuimd hebben om de banden eerder terug te roepen weet ik niet.
Mijn referentiekader is de problemen die ik met de Ultremo R heb gehad en dat was simpelweg een flinke bult op m'n banden waarna snel en goed mijn claim is opgelost door Schwalbe. Ik heb toen wel een aantal Ultremo bandjes nog op voorraad gelegd.
Ik ben benieuwd of er mensen echt ten val zijn gekomen door de productie fout in de Ultremo R banden. Zo ja, wat heeft Schwalbe voor deze mensen extra gedaan. Ik ben het ermee eens dat daar een grotere compensatie tegenover moet staan.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

nick-yan
Forum-lid

nick-yan 25 feb 2010 18:51

ik ken iemand die zijn net nieuwe de rosa king3 verloren door die productie fout.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 feb 2010 23:46

Ik vond 't wel humoristisch toen ik na 2 km kasseien alle 6 de renners van 1 ploeg langs de kant had zien staan. Ik ken een heel aantal mensen waar ze explodeerde tijdens 't fietsen, bij sommige in afdalingen in 't buitenland. Ik ken zelf gelukkig niemand die viel, maar ik heb wel gelezen en gehoord van mensen die vielen.

De ontploffende banden waren volgens mij geen productie fout, maar een ontwerp fout.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alexd
Forum-lid

alexd 26 feb 2010 04:17

Ik nog ongebruikte Ultremo's liggen: maar vind het niet veilig om ze erom te leggen. Geld de omruilactie dan ook? Of moet het echt bobbelig worden om hiervoor in aanmerking te komen?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 26 feb 2010 05:58

Hoi,

Neen, je moet echt wel eerst proefkonijntje spelen.
Pas dan krijg je je nieuwe worteltje, euhhh...bandje.:D

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 26 feb 2010 09:27

Alexd schreef:Ik nog ongebruikte Ultremo's liggen: maar vind het niet veilig om ze erom te leggen. Geld de omruilactie dan ook? Of moet het echt bobbelig worden om hiervoor in aanmerking te komen?

Welke Ultremo's zijn het? De Ultremo R of gewone Ultremo?
De Ultremo R.1 is het nieuwe type daar is niets mis mee.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

alexd
Forum-lid

alexd 01 mar 2010 13:22

Nee het is wel een set Ultremo R. Wilde ze sparen voor een weekje in de bergen, maar wat ik hier lees wordt ik niet blij van. Of merk je de bobbels al heel snel?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid

foosho 01 mar 2010 13:26

Ultremo R voor in de bergen? Dat zou ik lekker laten.. Op het vlakke eigenlijk ook al ;)

alexd
Forum-lid

alexd 01 mar 2010 13:44

Hoezo juist in de bergen laten? Juist toch extra licht? Maar een risico op klapband is inderdaad heel erg vervelend. Als ik ze zou om kunnen ruilen voor R.1 is het toch wel een goed uitgangspunt?

foosho
Forum-lid

foosho 01 mar 2010 14:24

Om een klapband of andere ongein idd. "Vervelend" lijkt me heel voorzichtig uitgedrukt als je dat tijdens een afdaling hebt. En anders ook, aangenomen dat je geen extra buitenband bij je hebt.

De R1 zou beter moeten zijn, maar nog weinig ervaringen volgens mij.

woerdman
Forum-lid

woerdman 01 mar 2010 14:42

q

Plaats reactie