Rabobank in 2009 op Giant
Zou Boom als hij direct na crossseizoen de weg opgaat ook op een omgestickerde Extreme C blijven rijden... Of pakt hij dan een Giant van stal? Indien dat laatste het geval is, blijft er weinig over van het argument dat halverwege het seizoen switchen niet haalbaar is...
Aan een crossfiets worden qua bouw en geometrie andere eisen gesteld dan aan een (sloping) wegfiets. Ik zie niet in waarom Boom niet op een Giant zal gaan fietsen.
Neem van mij aan dat men bij Giant ondertussen heus wel met een crosskader bezig zijn.
Neem van mij aan dat men bij Giant ondertussen heus wel met een crosskader bezig zijn.
Niets is wat het lijkt..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
KXlight schreef:Zou Boom als hij direct na crossseizoen de weg opgaat ook op een omgestickerde Extreme C blijven rijden... Of pakt hij dan een Giant van stal? Indien dat laatste het geval is, blijft er weinig over van het argument dat halverwege het seizoen switchen niet haalbaar is...
Een wegfiets rijdt zo ie zo al behoorlijk anders dan een crossfiets. Of hij nu over moet schakelen op een Giant of een Colnago maakt echt geen wereld van verschil. De geometrie verschillen tussen wegfietsen zijn bijv ook een stuk kleiner dan tussen crossfietsen. Een Ridley crossfiets heeft in een zelfde maat bijv een 5 cm langere balhoofdbuis dan een VT, terwijl beide fiets toch voor 't zelfde doel gemaakt zijn. Zulke enorme verschillen zie je niet terug bij wegfietsen.
Daarnaast is er nog een aanzienlijk nuance verschil tussen "niet haalbaar" en "niet prefereerbaar".
Giant heeft meer dan genoeg ervaring en al jaren prima wegfietsen in 't assortiment, dus ik zou niet weten waarom Boom niet op een Giant zou rijden. Dat sponsor contract is er niet voor niets immers.
Op zijn eigen site staan enkele actiefoto's van hem met een giant fiets. Het is de wedstrijd van Oostmalle
http://www.gerbendeknegt.nl/photos/view ... 7&pid=4429
http://www.gerbendeknegt.nl/photos/view ... 7&pid=4429
Dit is de alu versie. De crossers wilden niet van de ene op de andere dag overstappen op andere fietsen, met een andere geometrie. Daarom had Giant crossers laten bouwen met de geometrie van de oude Colnago's, maar dan in alu. Gerben vindt het blijkbaar niet zo erg dat de fiets niet van carbon is als bijvoorbeeld Boom, die verkoos op de omgestickerde Colnago te blijven rijden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
sjezer schreef:Of heeft het met statusverschil te maken. Lars Boom heeft als ex wereldkampioen, Nederlands kampioen en winnaar meer te eisen dan Gerben de Knegt, die toch meer als meerijder beschouwd kan worden...
Nonsense.
Hij heeft ook nog gewoon zn colnago's hoor.
Voor de liefhebbers, een mooie reportage van de fiets van Robert Gesink.
Wat is nou een betere plaats om je naam op je fiets te zetten?
Wat is nou een betere plaats om je naam op je fiets te zetten?