Pagina 33 van 34

Geplaatst: 26 jan 2009 23:01
door kxlight
Zou Boom als hij direct na crossseizoen de weg opgaat ook op een omgestickerde Extreme C blijven rijden... Of pakt hij dan een Giant van stal? Indien dat laatste het geval is, blijft er weinig over van het argument dat halverwege het seizoen switchen niet haalbaar is...

Geplaatst: 26 jan 2009 23:05
door maurice
Aan een crossfiets worden qua bouw en geometrie andere eisen gesteld dan aan een (sloping) wegfiets. Ik zie niet in waarom Boom niet op een Giant zal gaan fietsen.
Neem van mij aan dat men bij Giant ondertussen heus wel met een crosskader bezig zijn.

Geplaatst: 26 jan 2009 23:15
door amclassic-fan
KXlight schreef:Zou Boom als hij direct na crossseizoen de weg opgaat ook op een omgestickerde Extreme C blijven rijden... Of pakt hij dan een Giant van stal? Indien dat laatste het geval is, blijft er weinig over van het argument dat halverwege het seizoen switchen niet haalbaar is...


Een wegfiets rijdt zo ie zo al behoorlijk anders dan een crossfiets. Of hij nu over moet schakelen op een Giant of een Colnago maakt echt geen wereld van verschil. De geometrie verschillen tussen wegfietsen zijn bijv ook een stuk kleiner dan tussen crossfietsen. Een Ridley crossfiets heeft in een zelfde maat bijv een 5 cm langere balhoofdbuis dan een VT, terwijl beide fiets toch voor 't zelfde doel gemaakt zijn. Zulke enorme verschillen zie je niet terug bij wegfietsen.
Daarnaast is er nog een aanzienlijk nuance verschil tussen "niet haalbaar" en "niet prefereerbaar".

Giant heeft meer dan genoeg ervaring en al jaren prima wegfietsen in 't assortiment, dus ik zou niet weten waarom Boom niet op een Giant zou rijden. Dat sponsor contract is er niet voor niets immers.

Geplaatst: 23 feb 2009 11:59
door tiest
Kleine schop.

Ik weet niet of er ergens foto's zijn. Gerben de Knegt reed gisteren tijdens de sluitingsprijs op een echte:p giant. Ik kon niet zien of het een alu of CF.

Geplaatst: 23 feb 2009 12:11
door foxx
Op zijn eigen site staan enkele actiefoto's van hem met een giant fiets. Het is de wedstrijd van Oostmalle

http://www.gerbendeknegt.nl/photos/view ... 7&pid=4429

Geplaatst: 23 feb 2009 12:23
door Rodrick
Dit is de alu versie. De crossers wilden niet van de ene op de andere dag overstappen op andere fietsen, met een andere geometrie. Daarom had Giant crossers laten bouwen met de geometrie van de oude Colnago's, maar dan in alu. Gerben vindt het blijkbaar niet zo erg dat de fiets niet van carbon is als bijvoorbeeld Boom, die verkoos op de omgestickerde Colnago te blijven rijden.

Geplaatst: 23 feb 2009 20:28
door sjezer
Of heeft het met statusverschil te maken. Lars Boom heeft als ex wereldkampioen, Nederlands kampioen en winnaar meer te eisen dan Gerben de Knegt, die toch meer als meerijder beschouwd kan worden...

Geplaatst: 23 feb 2009 20:43
door amclassic-fan
Lijkt me wat te ver gezocht, ook de beloftes van Rabo reden namelijk gewoon met Colnago's met stickers er op.

Geplaatst: 23 feb 2009 21:09
door tiest
sjezer schreef:Of heeft het met statusverschil te maken. Lars Boom heeft als ex wereldkampioen, Nederlands kampioen en winnaar meer te eisen dan Gerben de Knegt, die toch meer als meerijder beschouwd kan worden...


Nonsense.

Hij heeft ook nog gewoon zn colnago's hoor.

Geplaatst: 25 feb 2009 10:23
door sjezer
Dat wil dan dus zeggen dat zijn Giant net zo goed of beter is dan de Colnago...

Geplaatst: 25 feb 2009 13:17
door daj
Voor de liefhebbers, een mooie reportage van de fiets van Robert Gesink.
Afbeelding
Wat is nou een betere plaats om je naam op je fiets te zetten?

Geplaatst: 02 mar 2009 17:38
door ilko
Is dit nou een compact? Binnenblad lijkt wel erg klein.