Nope je hebt een derailleur van 2010 of eerder nodig. Met een nieuwere derailleur zal 't wel schakelen, maar niet optimaal.53x11 schreef:- is een 2011 of 2012 centaur achterderailleur compatible met 2010 centaur shifters?
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dank; dan wordt het dus via velo-motion. Iemand ervaring met deze zaak? Ook w.b.t. levertijden?amclassic-fan schreef:Nope je hebt een derailleur van 2010 of eerder nodig. Met een nieuwere derailleur zal 't wel schakelen, maar niet optimaal.53x11 schreef:- is een 2011 of 2012 centaur achterderailleur compatible met 2010 centaur shifters?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Houd dit in dat als ik een kapotte campagnolo chorus 10 speed derailleur heb, die niet te vervangen is met een nieuwe 10-speed centaur carbon derailleur?daniel1975 schreef:Frequently Asked Questions Weggroepen
Campagnolo heeft een aantal jaren wat problemen met de schakel kwaliteit van de Veloce en Centaur groep gehad. Met de modellen vanaf 2011 is dit opgelost. Vanaf 2011 zijn de achter-derailleurs echter niet meer compatible met de oudere 10 speed shifters van Campagnolo! Deze nieuwe derailleurs zijn wel compatible met 11 speed van Campagnolo. Grootst mogelijk te monteren cassette is 13-29.
9-12-2011: Startpost compleet geupdate door Amclassic-fan
alvast bedankt
groetjes,
Max
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee dat is niet aan te raden, een 2011 derailleur gaat wel schakelen, maar net niet perfect.
Met wat zoeken kan je wel gewoon vervanging vinden, bijv een nieuwe Chorus achter-derailleur: http://www.velo-motion.com/Race-Compone ... s::19.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Centaur derailleur bij Velo-motion is volgens mij ook nog een 'oudje' die dus volledig compatible moet zijn met je 10 speed Chorus groep.
Met wat zoeken kan je wel gewoon vervanging vinden, bijv een nieuwe Chorus achter-derailleur: http://www.velo-motion.com/Race-Compone ... s::19.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Centaur derailleur bij Velo-motion is volgens mij ook nog een 'oudje' die dus volledig compatible moet zijn met je 10 speed Chorus groep.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC