Pagina 33 van 491

Geplaatst: 09 dec 2008 23:43
door foosho
Ik vind het frame er fantastisch mooi uit zien, that's for sure..
(afgezien van de gemelde kleine imperfecties uiteraard)

"Xi'an Changda" klinkt dan weer wat minder lekker :P

De stijfheden+review zouden deze maand in Fiets moeten staan geloof ik (?)

Geplaatst: 09 dec 2008 23:51
door paulusr3
Bracketstijfheid: 40
Torsiestijfheid: 81
vorkstijfheid (Ritchey WCS): 53
bron: fiets december 2008 ;)

op zich niets mis mee, lijkt me zo.

Geplaatst: 10 dec 2008 02:06
door foosho
Niet spectaculair stijf ofzo (en bracket is wat slapjes), maar verder wel ok idd :)

Geplaatst: 10 dec 2008 10:55
door jackbrown
Mooie fiets zeg, zo op de foto. En de prijs is ook heel interessant voor een TI-bike. De stijfheidswaarden zullen diegenen die een echte koersfiets zoeken waarschijnlijk niet aanspreken, maar voor een tourder lijkt het me geen probleem. Ik zal Xi'an Changda zeker overwegen bij mijn volgende aanschaf aangezien ik toch al sterk aan een TI-fiets zat te denken.

Geplaatst: 10 dec 2008 12:34
door seger
Foosho schreef:Niet spectaculair stijf ofzo (en bracket is wat slapjes), maar verder wel ok idd :)


De bracketstijfheid verschilt niet veel van de andere Ti-fietsen die ze getest hebben. Voor die prijs worden Ti-frames in een keer voor veel meer mensen toegankelijk. Dat vind ik een mooie ontwikkeling. Dat je ook nog je eigen decals en dergelijke kan kiezen maakt het alleen maar mooier. Als ik nog eens 350 eurootjes over heb, weet ik wel waar het aan op gaat.
En ik kan het niet laten om op te merken dat waar de chinees super goedkoop is, ik de Ti Cube belachelijk duur vind...

Geplaatst: 10 dec 2008 16:58
door pipootje
Ja jongens, zowel pipo als mammeloe rijden op een Xian met veel plezier. Ik heb die fietsen trouwens zonder merknaam besteld. Er waren destijds nogal wat voorzichtige en angsthazerige reacties op het forum maar nu het gedrukt staat zal het allemaal wel waar wezen denk ik zo. Ik heb er trouwens i.t.t. Fiets wel een titanium zadelpen en 2 bidonhouders bij besteld. Is wel mooier dan wat er op de Fietsfiets zit vind ik persoonlijk.
Ze hebben trouwens ook MTB frames.

Geplaatst: 10 dec 2008 20:35
door paulusr3
Wat kost zo'n frame nou precies? € 350 ?? Of komt er nog wat bij??
Dan ga jeje toch ook serieus vragen stellen bij de prijs van bv. een litespeed. Die is 10 x hoger!!

Geplaatst: 10 dec 2008 20:40
door corniel
paulusR3 schreef:Dan ga jeje toch ook serieus vragen stellen bij de prijs van bv. een litespeed. Die is 10 x hoger (..)

Tja, het moge duidelijk zijn dat een lasser in de Veësvania nét ff meer loon gestort krijgt voor gedane arbeid dan eentje uit de Volksrepubliek. Wat niet wegneemt dat ik - mocht ik nóch een titaninium fiets nodig hebben - zeker dit frame zou overwegen.

Geplaatst: 10 dec 2008 21:25
door foosho
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zo'n litespeed frame wel erg over de kop gaat...
't Wordt volgens mij meer als luxe merk gepositioneerd dan dat het de onkosten zijn.

Ik neem toch aan dat ze niet een hele maand op een enkel frame staan te lassen...

Geplaatst: 10 dec 2008 23:33
door perik
pipootje, kun je eens wat meer vertellen over hoe zoiets in zijn werk gaat? Heb je zelf een complete tekening doorgegeven, of alleen wat aanpassingen in de standaard geometrie? Kun je bijvoorbeeld ook buisdiameters kiezen en in hoeverre doen ze zelf suggesties? Eventueel nog een fototje van de fietsen van pipo en mammeloe (ik kan me vaag herinneren die al eens eerder gezien te hebben, maar kan het niet meer vinden en hier hoort het ook wel thuis ;))?

Geplaatst: 10 dec 2008 23:59
door litespeed
Corniel schreef:
paulusR3 schreef:Dan ga jeje toch ook serieus vragen stellen bij de prijs van bv. een litespeed. Die is 10 x hoger (..)

Tja, het moge duidelijk zijn dat een lasser in de Veësvania nét ff meer loon gestort krijgt voor gedane arbeid dan eentje uit de Volksrepubliek. Wat niet wegneemt dat ik - mocht ik nóch een titaninium fiets nodig hebben - zeker dit frame zou overwegen.

Volgens mij zijn enige nuances hier wel op z'n plaats. Enkel de duurdere Litespeed frameSETs zijn ca. 10x zo duur.
1) Je krijgt dan wel een bewerkt frame dat veel en veel lichter is. Let op: ik beweer niet dat dit altijd beter is (denk aan wat Sharkman laatst zei over o.a. de Ghisallo), maar dit Chinese frame zal nou niet een lichtgewicht zijn. En tita bewerken om lichter te maken is nou juist duur.
2) Je krijgt een frameSET, dus ook een balhoofd en voorvork (en zadelstrop). Is dit ook bij die 350 euro inbegrepen?
3) Bij een Litespeed krijg je een kwaliteitsprodukt. Frames met afwijkingen (maatonnauwkeurigheden, lasfouten, fouten met kabelstops, etc) worden daar als het goed is uitgehaald. Fiets laat zien dat hun frame al een ophangpunt heeft voor de voorderrie die veel te hoog zit. Als je met een kleiner voorblad wilt rijden gaat dat al niet. Ongetwijfeld heeft de Chinese fabrikant ook een kwaliteitscontrole, maar hoe streng die is, weten we nog niet.
4) Je neemt nu 350 euro als uitgangspunt. Ik heb het niet al te goed gelezen, maar ik zag al screenend lezend dat je met wat simpele aanpassingen al eerder richting de 600 euro gaat.
5) Hoe staat het met garantie? Met een Litespeed kun je makkelijker terecht voor garantieafhandeling dan bij het Chinese frame.
6) De werkomstandigheden van de werknemer van Litespeed zijn, schat ik vanuit m'n luie stoel, beter dan die van de Chinese collega's.
7) En last but not least: De lassen van een Litespeed zijn veel mooier...;)

Ik vind het niet erg om meer te betalen voor een Litespeed. En daarbij besef ik echt wel dat ik ook deels betaal voor de naam. Het zij zo. Ik denk enkel dat het niet zo scheef ligt als jullie het doen voorkomen.

Geplaatst: 11 dec 2008 00:15
door morel
Foosho schreef:Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zo'n litespeed frame wel erg over de kop gaat...
't Wordt volgens mij meer als luxe merk gepositioneerd dan dat het de onkosten zijn.

Ik neem toch aan dat ze niet een hele maand op een enkel frame staan te lassen...


Hoi,

Dat is natuurlijk met meerdere producten.
Een leuk chinees carbon frame b.v. kost indien er genoeg van worden afgenomen slechts € 90,- (weliswaar ruw en ongelakt)
Dus wat m.a.w. gaan al die fietsmerken die carbon in het programma hebben (en dat zijn er nogal wat) over de kop !?

Even realistisch blijven, je kan toch moeilijk een b.v. Pina Prince niet met een b.v. Xerogravia of ProRace vergelijken.
En zo kan je nog wel even doorgaan neem nou een trui van Hugo Boss en een van Zeeman enz...............:D

Grtz,
Morel.