Geometrietabel staat op deze pagina; https://www.gazelle.nl/championmondial/
Gazelle
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
De code werkt nog steeds hoor! Ik kreeg op 10 augustus een mail dat ik was ingeloot voor een 853-frame, blauw, maat 61. Helaas was ik toen met vakantie en kon ik niet eerder dan vandaag mijn bestelling eruit doen. Maar alles werkte nog prima, binnenkort maar eens naar de lokale FM om 'm op de hoogte te brengen dat ik er binnenkort wat halen kom.
toch nog eens goed naar die fotos zitten kijken,
maar ik ga dit niet doen.....
1. te veel franje (regenboog strepen)
2. bovenste helft van het klassiek, onderste helft modern
3, mt55 is eigenlijk te groot.
4. remkabel extern
5. dia buizen op het oog te groot
6, balhoofd vork aansluiting
7, intern balhoofd lager onder / boven extern.
voor het zelfde geld is er een basso viper die veel aantrekkelijker is.
of een gazelle special uit late 90s (130mm spacing)
mijn nummertje (blauwe 953 mt55) gaat terug in de loting voor de volgende ronde.
maar ik ga dit niet doen.....
1. te veel franje (regenboog strepen)
2. bovenste helft van het klassiek, onderste helft modern
3, mt55 is eigenlijk te groot.
4. remkabel extern
5. dia buizen op het oog te groot
6, balhoofd vork aansluiting
7, intern balhoofd lager onder / boven extern.
voor het zelfde geld is er een basso viper die veel aantrekkelijker is.
of een gazelle special uit late 90s (130mm spacing)
mijn nummertje (blauwe 953 mt55) gaat terug in de loting voor de volgende ronde.
Ik snap wat je bedoelt (heb zelf geen lot).
Punt 5 vind ik toch wat discutabel... De zadelpen is 27,2, dat suggereert gewoon klassieke maat buizen, geen oversized. Op de foto lijkt er geen opvulbus gebruikt.
/edit:
Alhoewel, nu ik er nog eens naar kijk...
Rond het bottom-bracket is het trapeziumvormig, zoals bij de laatste serie stalen raceframes. Echter, de hele onderbuis is nu oversized, net als de onderste helft van de balhoofdbuis.
Ik snap nu beter wat je bedoelt.
Het zal vast de stijfheid geven waar je dat wilt, terwijl de bovenbuis en zitbuis toch wat comfort geven.
Punt 5 vind ik toch wat discutabel... De zadelpen is 27,2, dat suggereert gewoon klassieke maat buizen, geen oversized. Op de foto lijkt er geen opvulbus gebruikt.
/edit:
Alhoewel, nu ik er nog eens naar kijk...
Rond het bottom-bracket is het trapeziumvormig, zoals bij de laatste serie stalen raceframes. Echter, de hele onderbuis is nu oversized, net als de onderste helft van de balhoofdbuis.
Ik snap nu beter wat je bedoelt.
Het zal vast de stijfheid geven waar je dat wilt, terwijl de bovenbuis en zitbuis toch wat comfort geven.
Vind het wel een mooie mix van klassiek en modern. Ik ga er toch van uit dat de meeste kopers een moderne nieuwe groep monteren. Volledig terug in de tijd klinkt wel leuk maar met een moderne groep wordt het beeld toch niet compleet.TKMP schreef: ↑18 aug 2017 15:26 toch nog eens goed naar die fotos zitten kijken,
maar ik ga dit niet doen.....
1. te veel franje (regenboog strepen)
2. bovenste helft van het klassiek, onderste helft modern
3, mt55 is eigenlijk te groot.
4. remkabel extern
5. dia buizen op het oog te groot
6, balhoofd vork aansluiting
7, intern balhoofd lager onder / boven extern.
voor het zelfde geld is er een basso viper die veel aantrekkelijker is.
of een gazelle special uit late 90s (130mm spacing)
mijn nummertje (blauwe 953 mt55) gaat terug in de loting voor de volgende ronde.
Dan heb ik liever een moderner lichter en stijver frame met Carbon ipv stalen vork dat beter past bij een nieuwe groep.
Twijfel wel over de balhoodbuis. Die lijkt mij voor een maat 61 vooral optisch net wat te lang. Blijft toch lastig als je geen origineel in de juiste maat kunt bekijken.
Regenboogstrepen mogen natuurlijk op een Champion Mondial.TKMP schreef: ↑18 aug 2017 15:26 toch nog eens goed naar die fotos zitten kijken,
maar ik ga dit niet doen.....
1. te veel franje (regenboog strepen)
2. bovenste helft van het klassiek, onderste helft modern
3, mt55 is eigenlijk te groot.
4. remkabel extern
5. dia buizen op het oog te groot
6, balhoofd vork aansluiting
7, intern balhoofd lager onder / boven extern.
voor het zelfde geld is er een basso viper die veel aantrekkelijker is.
of een gazelle special uit late 90s (130mm spacing)
mijn nummertje (blauwe 953 mt55) gaat terug in de loting voor de volgende ronde.
Voor de rest ben ik het wel met je eens dat het een beetje een vreemd frame is.
De Basso Viper oogt veel klassieker maar 2000 euro voor een frame van eenvoudige 25crmo4 buizen is ronduit belachelijk. Dat is hooguit vergelijkbaar met een 531 Mondial met een nieuw laklaagje. Ik schat mijn Basso Loto van SLX in ieder geval hoger in. De prijzen voor de Gazelle's zijn juist zeer gunstig voor RVS.
Ik had mij ook ingeschreven maar ben blijkbaar als één van de weinigen niet ingeloot. Niet rouwig om want ik heb niet echt aan de vormgeving en het spuitschema kunnen wennen.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C. schreef: ↑19 aug 2017 13:04Ik had me willen inschrijven, maar twijfelde nog over de kleur. Uiteindelijk heb ik mij een dag vergist in de sluitdatum, en was een dag te laat.
Ik vind het concept van de frames (de mix van oud en nieuw) wel geslaagd, het kleurschema en de typografie minder. De regenboogstrepen vind ik op deze manier een beetje over the top. Voor mij heeft Gazelle vooral ook een sentimentele waarde. Mijn eerste echte racefiets was een parelmoerwitte CM die ik kreeg toen ik een jaar of tien was.
Misschien is het maar beter ook, dat ik geen frame kan kopen. Vorig jaar heb ik via MP een nieuw Gazelle Superbe frameset gekocht, die waarschijnlijk een jaar of vijftien bij een fm op zolder gestaan had. Ik zal het resultaat van de opbouw wel eens posten hier.
In totaal worden er 2x 125 frames verkocht. Van beide materialen 125 stuks. Dat is meer dan eerst gecommuniceerd.