Continental GP 4000 S
Eens met Sharkman (en ja Havana, dus in wezen ook met fde grove). Een 4000s is zonder meer een prima all round band. Gebruik ik evenals Sharkman vooral voor slechte weersomstandigheden. Maar een van de betere Vittoria's (open Corsa) of welke Veloflex dan ook met latex biba rijdt toch echt lekkerder. Dat zit niet tussen de oren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Latex bb en het comfort zit imho. ook weer tussen de oren, een goede butyl binnenband op de juiste spanning voldoet net zo goed. Met Veloflex ben ik het eens maar Vredestein fortezza voldoet echt beter dan die vittoria's (maar ieder zijn voorkeur).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40133
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, daar ben ik het roerend mee eens.sharkman113 schreef:Latex bb en het comfort zit imho. ook weer tussen de oren, een goede butyl binnenband op de juiste spanning voldoet net zo goed.
Less is bore
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Inmiddels heb ik een paar jaar ervaring met de Conti's, voorheen ProRace2 gereden en die bevielen ook erg goed. Maar ze waren inderdaad wel iets gevoeliger voor steentjes in het loopvlak, dat is bij de Conti duidelijk minder. Ik heb een Conti weg moeten gooien omdat de flank kapot ging op een (slechte) klinkerweg, dat kan natuurlijk. In mei ben ik gevallen na tegen mijn voorganger zijn achterwiel te zijn gereden. Omdat ik automatisch tegenstuurde werd de voorband er letterlijk afgewrongen, met een klapband en een stevige valpartij als gevolg.Vorige week had ik achter een lek, na 3000 km en ondanks latex in de band. Het viel mij toen op dat de band er wel erg gemakkelijk op en af gaat. Waarschijnlijk is hij wel wat opgerekt, maar dan nog!! De wielen zijn Fulcrum 5, ik heb altijd gedacht dat die vrij grote velgen hadden. Inmiddels heb ik voor weer een oude, 3/4 versleten Prorace2 op liggen en ik zit sterk te denken om weer terug te gaan naar Michelin, maar de Prorace3 hoor ik niet zoveel goeds over. Misschien een Michelin 25mm bandje, die kwamen er laatst ook niet slecht uit in een of ander blad. Of toch maar Conti; op de fiets van mijn vrouw liggen Conti's GP 24 mm vouwband, en die bevallen erg goed. Maar die zie je eigenlijk overal als draadband in de aanbieding, en dat schijnt toch wat minder te zijn. Wie heeft er een verstandig advies?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
Ik rijd zelf gewoon op de 4000S, fijne band en tegen een leuke prijs te krijgen. Als je michelin weer uit wilt gaan proberen? Ze komen binnenkort met de Pro4oldandslow schreef:Inmiddels heb ik een paar jaar ervaring met de Conti's, voorheen ProRace2 gereden en die bevielen ook erg goed. Maar ze waren inderdaad wel iets gevoeliger voor steentjes in het loopvlak, dat is bij de Conti duidelijk minder. Ik heb een Conti weg moeten gooien omdat de flank kapot ging op een (slechte) klinkerweg, dat kan natuurlijk. In mei ben ik gevallen na tegen mijn voorganger zijn achterwiel te zijn gereden. Omdat ik automatisch tegenstuurde werd de voorband er letterlijk afgewrongen, met een klapband en een stevige valpartij als gevolg.Vorige week had ik achter een lek, na 3000 km en ondanks latex in de band. Het viel mij toen op dat de band er wel erg gemakkelijk op en af gaat. Waarschijnlijk is hij wel wat opgerekt, maar dan nog!! De wielen zijn Fulcrum 5, ik heb altijd gedacht dat die vrij grote velgen hadden. Inmiddels heb ik voor weer een oude, 3/4 versleten Prorace2 op liggen en ik zit sterk te denken om weer terug te gaan naar Michelin, maar de Prorace3 hoor ik niet zoveel goeds over. Misschien een Michelin 25mm bandje, die kwamen er laatst ook niet slecht uit in een of ander blad. Of toch maar Conti; op de fiets van mijn vrouw liggen Conti's GP 24 mm vouwband, en die bevallen erg goed. Maar die zie je eigenlijk overal als draadband in de aanbieding, en dat schijnt toch wat minder te zijn. Wie heeft er een verstandig advies?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
7 bar voor, 7,5 a 8 bar achter bij een gewicht van 81 kg (ten tijde van de val) en 85 kg na een dikke maand dolce far niente.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sinds ik met een plaklintje rijd, gaan ze er bij mij ook erg makkelijk op en af. Ook de eerste montage makkelijk met de handen.
Ik heb niet het idee dat ze er rijdend vanaf kunnen gaan, ja als je lek rijd denk ik wel, maar niet op spanning.
Ongeveer zelfde gewicht 80kg en spanning
Ik heb niet het idee dat ze er rijdend vanaf kunnen gaan, ja als je lek rijd denk ik wel, maar niet op spanning.
Ongeveer zelfde gewicht 80kg en spanning
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 aug 2011 17:39
Ik fiets nu ca. 1,5 jaar. Op mijn fiets zaten de standaard michelin banden welke ik na enkele maanden heb vervangen. Vevangen door de Conti's GP4000s. Dit na de goede berichten op het forum. Na iets meer dan een jaar (april 2011) waren ze op. Ik denk nog geen 2500km mee gereden. Nieuwe GP 4000s er op gegooid. Nu ca. 2000km verder opnieuw problemen. In de voorband zitten diverse sneetjes. Bij 1 snee kwam de biba naar buiten. Ik was op vakantie dus toch maar weer vervangen door de GP4000s. Ze hadden in Spanje weining keuze.
Al met al vind ik de bandjes dus aardig tegenvallen. Dit ondanks alle postieve verhalen en ook het testrapport.
Weet iemand een andere goede buba? Ter info: ik weeg 88kg! Moet volgens mij voor de conti's geen probleem zijn.
Al met al vind ik de bandjes dus aardig tegenvallen. Dit ondanks alle postieve verhalen en ook het testrapport.
Weet iemand een andere goede buba? Ter info: ik weeg 88kg! Moet volgens mij voor de conti's geen probleem zijn.
Bij elke band zul je altijd mensen vinden die er super tevreden over zijn. Helaas zit het niet voor iedereen mee. Ik (ook geen lichtgewicht) rijd zelf op al mijn wielen met gp4000s bandjes. Wedstrijden, toertocht, tijdritten en training. Nooit problemen en afgelopen 2 jaar nooit lek gereden (afkloppen). Dit staat in mooi contrast met jou ervaring. Misschien is het geluk van mijn kant, of pech van jou kant. Wel logisch dat je na je eigen minder goede ervaringen er klaar mee bent.cycling his schreef:Ik fiets nu ca. 1,5 jaar. Op mijn fiets zaten de standaard michelin banden welke ik na enkele maanden heb vervangen. Vevangen door de Conti's GP4000s. Dit na de goede berichten op het forum. Na iets meer dan een jaar (april 2011) waren ze op. Ik denk nog geen 2500km mee gereden. Nieuwe GP 4000s er op gegooid. Nu ca. 2000km verder opnieuw problemen. In de voorband zitten diverse sneetjes. Bij 1 snee kwam de biba naar buiten. Ik was op vakantie dus toch maar weer vervangen door de GP4000s. Ze hadden in Spanje weining keuze.
Al met al vind ik de bandjes dus aardig tegenvallen. Dit ondanks alle postieve verhalen en ook het testrapport.
Weet iemand een andere goede buba? Ter info: ik weeg 88kg! Moet volgens mij voor de conti's geen probleem zijn.
Als het je vooral om duurzaamheid gaat zou je eens kunnen kijken naar Schwalbe Durano of Vittoria Rubino Pro (iets minder duurzaam, maar weer wat goedkoper). Niet echte wedstrijdbandjes alleen. Ook hier geldt; ervaringen van anderen geven geen enkele garantie dat je beter af bent. één flinke glasscherf en je kunt weer een nieuwe buba kopen.
Laatst gewijzigd door frenkie op 06 aug 2011 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift