Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 jun 2007 17:02

thunderroad schreef:en super aerodymamisch


of deze :

[img=http://www.cervelo.com/imgs/99-bar1.png]

The Cervélo Baracchi 1994-95

pyquila
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mar 2007 17:42

pyquila 20 jun 2007 17:13

Woah, die fiets is echt bizar (lelijk!?). Beetje victoriaan, zeker in die groene kleur.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 20 jun 2007 17:22

vraag me af of het stijf is? lijkt me veel energie in die fietsen te verliezen door de zijdelingsebewegingen, zelfde die je omhoog en omlaag maak....
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 jun 2007 17:45

Het schijnt een erg goed frame te zijn volgens Cervélo.. maar goed dat zou ik ook zeggen.
Maar nogal prijzig omdat de hele voorkant uit 1 stuk gemaakt wordt en dus op maat.
Er valt weinig te stellen.
Meer info staat op de site van Cervélo...


Je ziet gelijk waar de achter vork van de R3 vandaan komt...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jun 2007 14:31

Dit is niet voor niet de "tijdritfietsen site"... dus hier schiet ik mijn vraag dan maar af. Stel, je kent iemand die graag met tijdritfietsen speelt, en al een Litespeed Blade en Kuota Kalibur heeft, en op zoek is om een nieuwe uit te bouwen, welk tijdritframe zou je hem nu aanraden? Een Cervélo P3C in wit en zwart? Een lange zoektocht beginnen en Bob Parlee 4x per etmaal bellen voor een Parlee TT? Een Felt DA? Een Scott Plasma? Een De Rosa? En hoe zou je die dan verder opbouwen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 21 jun 2007 15:10

Beginnend bij Cervelo Opbouwen met Shimano, FSA crank, en Vision stuur
Parlee TT, Campa record met iets van Bontrager stuur, of een HED, met Bora voorwiel en ook campa achterwiel, of met een Bontrager stuur, ook Bontrager wielen
Felt DA met Shimano en denk een ZIPP stuur, maar een Vision zou ook niet mistaan, daarbij dan ook zipp wielen
Scott plasma, zeker vision stuur, en dan twijfelend tussen Campa en Sram Force, maar zeker met Zipp wielen!
De Rosa kan neit anders dan Campa af worden gemonteerd, met volledig Zipp denk ik
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 21 jun 2007 15:17

Uitgaande van het feit dat jij er dus een 3e bij wilt Casran.. en je budget daarbij denk ik niet het probleem is zou ik voor het volgende gaan;

Scott Plasma LTD incl vork
Campa Record groep (evt wat rode boutjes)
LW Obermayer voorwiel
LW Disc achterwiel
Veloflex Tuben
Nokon Carbon bekabeling
Ofwel een Walser TT stuur, ofwel een Ritchey WCS Hammerhead en die logoloos maken

Dan heb je denk ik echt een uber-TT-monster..
Science of Performance!

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 21 jun 2007 16:10

Als het een klimTT fiets moet worden, anders zou ik niet voor het bovenstaande gaan...
Die Plasma is erg licht maar aerodynamisch minder sterk dan de andere genomineerden, hetzelfde geldt natuurlijk voor het Obermayer wiel.

Ik zou voor de Felt gaan. Heb je een mooi en vrij exclusief frame. En dan afmonteren met DA, Zipp en Walser stuur.
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jun 2007 16:14

maus_1990 schreef:Beginnend bij Cervelo Opbouwen met Shimano, FSA crank, en Vision stuur
Parlee TT, Campa record met iets van Bontrager stuur, of een HED, met Bora voorwiel en ook campa achterwiel, of met een Bontrager stuur, ook Bontrager wielen
Felt DA met Shimano en denk een ZIPP stuur, maar een Vision zou ook niet mistaan, daarbij dan ook zipp wielen
Scott plasma, zeker vision stuur, en dan twijfelend tussen Campa en Sram Force, maar zeker met Zipp wielen!
De Rosa kan neit anders dan Campa af worden gemonteerd, met volledig Zipp denk ik



Jamaar, hij wil het bij 1 fiets houden hé... ;)

Mooi voorstel. Laten we iets in beweging zetten!

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 jun 2007 16:17

Natuurlijk een parlee TT :D, Record erop. walser stuur (oja die heb je al 1) nou iets anders dan, Dat zipp stuur vind ik ook schitterend. Maar wel zonder die schreeuwende logo's dat past beter bij de stijl van parlee imho, En moet met jou budget geen probleem zijn) Zipp/bontrager achterwiel en xentis TT voor (zipp wederom zonder logo) Voorwiel kan ook een meerspaaks wiel zijn, Bora bv. Zwarte nokons erop. slr tt zadel en clavicula cranks met bijpassend carbon tandwiel.

Een monster van een fiets houd je over.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2007 16:19

Ik zou gaan voor de Cervelo P3C, in mijn ogen de mooiste tijdritfiets die er is.

Plaats reactie