Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Storck

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 mei 2013 10:39

jmder schreef:Avic, mooi frame. Rijdt fantastisch. Ik ga je afbouw dan ook zeker volgen de komende tijd. En ik heb er nu ook 25 mm bandjes omliggen & dat past uitstekend.
Dat hangt sterk van je velgen af en van het merk bandjes, dat kan je zo niet zeggen.
Een conti 25 op een notubes velg kan je in 80% van de racers vergeten.

25mm schwalbe gaat misschien net, maargoed een conti 23mm is nagenoeg net zo breed als een schwalbe 25mm.

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 29 mei 2013 18:03

[quote="jmder"]Afbeelding

Zo is 'ie, denk ik, beter te zien.

nee, nog steeds te klein ;-) op deze foto lijkt je achterband aan de zitbuis vast te zitten...een grotere foto is niet erg.

wat betreft de banden; Velg band combinatie zal inderdaad uiteindelijk bepalen of het past. En het maakt me niet zoveel uit of ik nou 23, 24 of 25 mm rij. Wel een sterke voorkeur voor conti. het comfort haal ik wel uit de flex zadelpen (storck 185 ultra comfort) en een wat dikker stuurlintje

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 mei 2013 08:54

Ik heb dan geen storck, maar wel ook gewoon conti 23mm en een P6 hiflex. Gewoon de beste zadelpen die er is. Prima confort en niet te (zoals bv mijn cannondale save post op de mtb)

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 02 jun 2013 01:11

Nog iets geklust vandaag?
Ja, bracketlager, shifters, kabels en remmen op mijn Storck gezet!
Als je de shifters meteen aan de goede kant monteert valt het allemaal best mee.....

Afbeelding

het zit er in ieder geval allemaal mooi op en ik ben erg gecharmeerd van de blauwe kabels. BB wel nog ff van een goede hoeveelheid vet voorzien in het lager en kopervet op de draad. Wat zou dat betekenen; "do not disassemble" ;-)

Afbeelding

Afbeelding

niet slecht voor een uurtje sleutelen?! en ondertussen kwam de postbode met de rest van het materiaal. Alles kan er nu op en fietsen met het ding.

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 02 jun 2013 17:44

Prachtige fiets aan het worden.

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 05 jun 2013 23:05

Ja, beste kijkbuiskinderen.
Begin ik rustig met sleutelen aan juffrouw ooievaar, ben ik binnen een week al klaar. Alsof Ed en Willem Bever door de werkplaats hebben geraasd. Of Zoef de Haas…….gestoken door Truus de Mier……al klaar met de fiets. Er moet nog een stuurlintje op als ik tevreden ben met het rem- en schakelgebeuren en dan kan er gefietst worden. Net al een proefritje gemaakt en alles lijkt goed te werkenen het rijdt geweldig, wendbaar, snel en direct.
Het plan om van alle stappen foto’s te maken is eigenlijk door http://www.internet.com in het water gevallen; alles staat al online. Alleen het resultaat geldt. Niets verprutst, geen schade, niets kapot gedraaid. Wel links en rechts verwisseld gehad(remgrepen ;-) ) en met de schakelkabel zitten prutsen om goed door de shifter te krijgen. En zo ziet ie er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

o,ja, tzt wordt de crankset vervangen door een Dura-ace...zit de komende weken nog op mn oude trekkie. En de stuurpen door een zwart exemplaar als ik de lengte heb bepaald na een aantal proefritten.

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 06 jun 2013 09:05

Prachtig, staat nog zeker ooit eens op mijn verlanglijstje
avic schreef:o,ja, En de stuurpen door een zwart exemplaar.
Gelukkig maar..

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jun 2013 20:33

Crank en stuurpen vielen mij inderdaad ook op, maar dat komt goed lees ik :)

Mooie bike zeg! Echt top.
Misschien nog een keertje een paar hoge carbon wielen als je wat geld over hebt?

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 09 jun 2013 23:24

Mooie bike zeg! Echt top.
Misschien nog een keertje een paar hoge carbon wielen als je wat geld over hebt?
Ja, het is mooi, en wat belangrijker is; het rijdt geweldig. Vandaag eerste proefrit (balhoofd niet goed vastgezet?!) Verder voelt alles perfect al zal er nog een centimeter spacer af mogen. Maar daarvoor eerst wat langere ritten rijden en voelen hoe de zit na 4 uur rijden is. Wielen; ja, voor de looks wil ik wel hoog carbon, maar alleen als ze niet zwaarder zijn als de ksyrium sl. En gewicht x hoogte = prijs! bijvoorbeeld de zipps 303, prachtig maar iets boven t budget. kortom, dat zal niet heel snel gebeuren...

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 15 jun 2013 17:54

Het is zover, alles zit goed op de Storck. Kabeltjes nog eens gecheckt, versnellingen afgesteld, een garmin gemonteerd en tenslotte een mooi zacht en blauw stuurlintje erom. Morgen de eerste 100+ rit ermee rijden. En dan de Trek in orde maken, die mag op afscheidstournee in de Alpen, vindt ie vast wel fijn…..

Afbeelding

Afbeelding

reacties zijn welkom. Zoals eerder gezegd, er komen dura-ace crancks, storck bidonhouders en een syntace stuurpen op....wordt toch nog een prijzig totaalplaatje. De fiets viel mee......

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 15 jun 2013 18:44

reacties zijn welkom
Nou vooruit dan maar;-) : Mooi! Heel veel klasse!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

M@rtijn74
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:42

M@rtijn74 16 jun 2013 09:53

Ja heel mooie fiets.
Volgende week komt mijn nieuwe scenero g2 mijn kant op.
Foto's volgen.

Plaats reactie